mies saa mut tuntemaan itseni huonoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poikki

Vieras
puutteelliseksi, ei rakastetuksi ja huonoksi ihmiseksi. Olen sen takia jatkuvasti masentunut. En tiedä oikein mitä mun pitäisi tehdä? Onko ero ainoa ratkaisu? Olen ollut lasten kanssa reissussa ja itkettää jo nyt kun tiedän että mun pitää palata loppuviikosta takaisin sen ihmisen luo.

puutteelliseksi, ei rakastetuksi ja huonoksi ihmiseksi. Olen sen takia jatkuvasti masentunut. En tiedä oikein mitä mun pitäisi tehdä? Onko ero ainoa ratkaisu? Olen ollut lasten kanssa reissussa ja itkettää jo nyt kun tiedän että mun pitää palata loppuviikosta takaisin sen ihmisen luo.

Lue tekstisi läpi ja mieti, minkä neuvon antaisit jollekin toiselle.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="miikkis";25319263]Lue tekstisi läpi ja mieti, minkä neuvon antaisit jollekin toiselle.[/QUOTE]

Tämä on hyvä ohjenuora moneen asiaan mutta joskus niin vaikea toteuttaa. Ei ole niin helppoa katsoa asioita objektiivisesti kun olet itse tapahtumien keskiössä.

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
jos olis joku muu ihminen kyseessa sanoisin varmaan että ota ero. Mutta sehän on niin helppoa aina sanoa jollekkin toiselle. Hyvin vaikeaa kun on kyse itsestään sitten se ei tunnukaan enää niin yksinkertaiselta..

[QUOTE="a.p";25319284]jos olis joku muu ihminen kyseessa sanoisin varmaan että ota ero. Mutta sehän on niin helppoa aina sanoa jollekkin toiselle. Hyvin vaikeaa kun on kyse itsestään sitten se ei tunnukaan enää niin yksinkertaiselta..[/QUOTE]

Minkä neuvon antaisit tyttärellesi jos hän olisi samassa tilanteessa? Mitä ystäväsi tai vanhempasi sanovat/sanoisivat asiasta?

Minkä neuvon antaisit tyttärellesi jos hän olisi samassa tilanteessa? Mitä ystäväsi tai vanhempasi sanovat/sanoisivat asiasta?

mä en osais antaa mitään neuvoa tyttärelleni mikäli hänellä oikeasti olisi näin ristiriitaiset tunteet kun minulla nyt on. Läheiseni sanovat vain että jos rakastat häntä jäät hänen luo jos et tulet pois.

mutta siinähän se hankala juttu onkin että minä rakastan mutta eihän se paranna tilannetta tai muuta miehen käytöstä mua kohtaan.

[QUOTE="a.p";25319308]mä en osais antaa mitään neuvoa tyttärelleni mikäli hänellä oikeasti olisi näin ristiriitaiset tunteet kun minulla nyt on. Läheiseni sanovat vain että jos rakastat häntä jäät hänen luo jos et tulet pois.

mutta siinähän se hankala juttu onkin että minä rakastan mutta eihän se paranna tilannetta tai muuta miehen käytöstä mua kohtaan.[/QUOTE]

"Mitä susta on enää jäljellä muutaman vuoden kuluttua, jos tilanne jatkuu samanlaisena?"

Tätä lausetta kyselin itseltäni jatkuvasti ollessani samanlaisessa tilanteessa, mieheni henkisen lyttäyksen kohteena. Koko ajan tuntui tipahtelevan palasia minuudestani, aina kun olemustani haukuttiin ja tekemisiäni arvosteltiin.

Onneksi, onneksi pääsin pois ja yritän parhaillaan keräillä noita palasia takaisin.
Kyllä mä vielä palaan. :)

Kuulostaa aivan mun veljeltä. Jatkuvaa lyttäämistä, arvostelua, vähättelyä, ikinä ei hyvää sanaa. Oon yrittänyt puhua asiasta että oikeesti tuntuu pahalta, mutta tuo tunnevammainen imbesilli vain nauraa. Niinpä oon alkanut antaa samalla mitalla takaisin, mutta se tuntuu pahalta, koska tiedän että hänellä on heikko itsetunto. Onneksi veljen kanssa ei tarvitse asua saman katon alla tai nähdä niin usein. Välitän hänestä ja on hänen kanssaan joskus mukavaakin, mutta pitkien aikojen viettäminen hänen kanssaan on raskasta.

Joskus otin tosissani hänen juttunsa ja itsetuntoni oli pohjalukemissa, koska luulin oikeasti, että olen juuri sellainen kuin hän väittää. Olin myös jatkuvasti pahalla päällä ja siksi luulin, että minulla on jokin luonnehäiriö kun en osaa olla mukava, mutta sitten huomasin että osaan kyllä kaikkien muiden ihmisten seurassa. Ei kai kukaan osaa olla iloinen ja hyvällä tuulella, jos aina väheksytään ja pilkataan? En ole täydellinen, mutta en sellainen hirviö kuin hän antaa aina ymmärtää.

Rakkaus on todella huono syy jäädä mihinkään suhteeseen. Se ei vaan yksistään riitä mihinkään, eikä sillä ole mitään sen suurempaa arvoa tai taikavoimaa, jos muuta ei ole olemassa. Jos on ylitsepääsemättömiä ongelmia, jotka pahimmillaan tuhoavat lastenkin elämää, niin pitää lopettaa suhde.

[QUOTE="vieras";25319432]Rakkaus on todella huono syy jäädä mihinkään suhteeseen. Se ei vaan yksistään riitä mihinkään, eikä sillä ole mitään sen suurempaa arvoa tai taikavoimaa, jos muuta ei ole olemassa. Jos on ylitsepääsemättömiä ongelmia, jotka pahimmillaan tuhoavat lastenkin elämää, niin pitää lopettaa suhde.[/QUOTE]
Eli tässä suhteessa läheistesi neuvo on lapsellinen ja haitallinen.

Joskus on muitakin vaihtoehtoja kuin lähteminen tai jääminen. Sun tekstistä tulee sellainen kuva, että jos lähdet nyt, se jää ikuisesti mieleen kaivertamaan, mutta jos jäät ilman että mikään muuttuu, olet kohta ihan rikki koko ihminen.

Periaatteessa on varmaan parempi hankkiutua eroon tuollaisesta tyypistä ennen pitkää, mutta jospa ensin yrittäisit käydä käsiksi ongelmaan? Vaikuttaa siltä että mies kiusaa, tyrannisoi ja sortaa sinua. Mieti miten voisit ottaa takaisin mitä hän on sinulta vienyt. Kuvittele että kyseessä olisi koulukiusaaja, miten asennoituisit kohtaamaan hänet ja miten saisit olosi tuntumaan vahvalta ja itsevarmalta. En tarkoita, että pitäisi alkaa kilpaa huutamaan tai mitään, vaan yksinkertaisesti pitää puoliasi ja kertoa että sua ei kohdella noin enää.

Jos onnistut, niin sinun on helpompi ainakin päättää haluatko erota vai jatkaa yhdessä. Ja voit olla varma että (ex)miehesi, sekä tulevat kumppanisi kunnioittavat sinua, etkä joudu enää hoitamaan kynnysmaton virkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvä;25319369:
no mitkä ne hyvät puolet on? Tai siis laajemmin ottaen, jäämisen syyt?

Solvataanko sua avoimesti? Minkä tyyppisestä tilanteesta on kysymys?

en keksi muuta syytä jäämiselle kuin se että jospa mä alankin myöhemmin katumaan että lähdin.

ei ainakaan vielä avoimesti solvata. kun on vieraita ihmisiä mukana se on oikein mukava ja teeskentelee olevansa oikeen hyvä ja "kunnon" mies. kun ei muita ole paikalla on ku itse piru.

ilmeisesti minä en ole sellainen nainen mitä hän kaipaa. yrittää muuttaa minua, saada mut tekemään asiat niin tai näin koska tuo ja tämäkin nainen tekee niin.

hän on sitten kuulemma ainoa joka tekee yhtään mitään. vaikka molemmat tekee perheen ym eteen yhtä paljon tai no periaatteessa minä jopa enemmän. miehen kaikki tekemiset paitsi töissä käyminen on huvia ja harrastuksia.

mulla ei oo yhtään omaa aikaa eikä yhtääkään harrastusta.

lapsillekin huutaa joka pienestä asiasta. ja alle 3-vuotiaallekkin antaisi piiskaa jos en olis estämässä.

Yhteistyössä