Primolut Nor ja toiveena raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Epätietoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Epätietoinen"

Vieras
Mulle määrätty Primolut Nor 10mg säännöllistämään keskenmenosta johtuva vuotohäiriö. Ensimmäinen 10 pvn kuuri takana ja tänään pitäisi aloittaa toinen.

Ovista en ole kovin bongaillut, mutta mahdollisuudet raskauteen olemassa.

Onko kenelläkään tietoa, voinko huoletta syödä tämän toisen Primo-kuurin vaikka raskauskin voisi olla mahdollinen? Nyt siis menossa kierron 15. pv.

Vaikuttaako Primo ehkä alkaneeseen raskauteen siten, että se menee kuitenkin kesken kun tämän kuurin syö?

Kiitos asiallisista vastauksista!

Älä käytä Primolut Nor -valmistetta, jos..

Olet raskaana, TAI epäilet olevasi raskaana.

Näin tuolla kerrottiin:
Lääkeinfo.fi - PRIMOLUT Nor 10 mg tabletti (BAYER)

Tuollaisen vielä löysin..

Primolut-Nor 10mg ja toiveena raskaus

Hei. Minulle määrättiin Primolut-Nor 10mg 1 tbl kp 15-24 tiputteluvuotoon. Tiputteluvuoto alkoi 7-8pv ennen varsinaisia kuukautisia. Tällaista vuotohäiriötä ennen kuukautisia kestänyt n. puoli vuotta. Olen käyttänyt kaksi liuskaa, nyt menossa kolmas, jonka jälkeen katsotaan onko lääke auttanut vähentämään tiputteluvuotoa. Ensimmäisestä liuskasta ei ollut mainittavaa apua vuotohäiriöön, mutta toisesta hieman. Saa nähdä kuinka kolmas auttaa.

Toiveissa meillä on vauva, jota melkein vuoden yritetty. Kierto ollut suht säännöllinen, 28 pv paikkeilla. Lääkettä määrännyt lääkäri sanoi, että voin ottaa lääkettä ja yrittää vauvaa, mutta netistä asiaa lukiessani, lääkkeen sanotaan olevan vaarallinen jos raskautuu.

Miten on, voiko lääkettä käyttää turvallisesti ja yrittää raskautta vai onko sillä haittavaikutuksia alkioon?
Vastattu: 29.08.2011

Hei, lääkettä voidaan käyttää raskaaksi yritettäessä, mutta todetun raskauden aikana lääkettä ei enää suositella käytettäväksi. Onnea matkaan!

Kataja, Mari, Farmaseutti
Aihealueet: Lääkkeet ja lääkehoito

Onnekasta Uutta vuotta 2012:heart::wave:

Viimeksi muokattu:
Lugesteron toisaan voisi sopia Ap:lle paremmin tuossa tilanteessa kun toiveissa vaavi.

Itse käytin Lugeja keltarauhasen vajaatoimintaan.
Minulla tuhruvuodot, jotka alkoivat aina kierron lopulla n. 2-3vrk ennen kuukautis vuotoa, jäivät kokonaann pois.=)

Määräsikö lääkkeet TK lääkäri?
..heillä ei juurikaan Lugeista kokemusta ja määräävät yleensä aina Pirimoja vuotohäiriöihin!

Primolutit määräsi ihan yksityinen gyne joka tiesi vauva-haaveistamme. Taidan popsia tämän kierron ja katsella sitten miten kroppa toimii ilman lääkkeitä. Peukut pystyyn! :)

Ihanaa että täältä löytyy ihmisä jotka pohtivat samaa. Itse lopetin ehkäisyn 10/11, käytössä oli cerazette. pari kiertoa oli lopettamisen jälkeen ihan normaaleja. Sitten oli yhdessä kierrossa 3vrk kestävä välivuoto, tässä meneillään olevassa sitten vähän reippaammin. kuukautiset kestivät 9vrk (normaalisti minulla max.5vrk) olivat 2vrk poissa ja taas alkoi vuoto, kun oli 5vrk vuotanut käin gynellä ja sain terolutit. Vuoto katosi, oli poissa 2vrk ja alkoi taas. Ei muuta kun taas lääkäriin joka määräsi Primolut 2x 10mg/vrk. Vuoto on nyt poissa. Mutta olen ymmälläni. Meillä myös vauva toivomusta. Olen siis 26-vuotias, minulla on jo kolme lasta, mutta nyt olen uudessa parisuhteessa ja olemme yhteistä lasta yrittäneet siitä asti kun ehkäisy jäi pois. En ole aivan perillä kuinka tämä primolut vaikuttaa ja sitäkin olen miettinyt tekeekö terolut sekä primolut ovis testin "huijatun" plussan. Minulla nimittäin ovis testi kolmena peräkkäisenä päivänä haalealla plussalla terolutien aikana ja samaan aikaan oli vuotoa?? Mitään syytä gyne ei vuotohäiriöilleni löytänyt muuta kun hormonitasapainon häiriöt mutta minua kiinnostaa vain se kuinka nämä valmisteet vaikuttavat raskaaksi tuloon.

Hei,

kiitos suuresti vastauksestasi!

Onnellista uutta vuotta myös sinne!
itse olen kanssa haaveillut vauvasta ja olen itsekin miettinyt että onko turvallista syödä primolut lääkettä vuoto häiriöihin
nyt huomenna lääkäri aika mulla ei kaupan testit näytä mitään ,kaikista parhaiten näyttää verikokeissa otettu raskaustesti ja ultraääni kuvaus ,mulla on viimeiset kuukautiset ollu 2.8 2025 ja sen jälkeen ei ole tullut kuukautis vuotoa ollenkaan ja lääkäri pyyti syömään primolut lääkettä että saadaan vuoto häiriö loppuun ,mutta toivon että näyttäisi huomenna + kun meen lääkärin vastaanotolle ja jos olen raskaana niin lopetan heti primolut ja jatkan foolihappo lääkkeen ottamista

Yhteistyössä