Työelämänvalmennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TMM-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TMM-

Vieras
Hei!

Olen ollut nyt kaksi viikkoa työelämänvalmennuksessa vanhainkodilla, josta nyt viikon olin kipeytyneen selän vuoksi sairaslomalla- kipu ei ole sairaslomasta huolimatta hellittänyt ja ajattelin huomenna mennä kysymään työkkäristä että onko enää järkeä jatkaa-

soppari tossa paikassa loppuu 13päivä tätä kuuta-
muutamme sitten siittä parin viikon päästä toiselle paikkakunnalle-

tuleeko minulle karenssia jos nyt pyydän keskeyttämään sopparin? ihan vain säästääkseni selkäni? kokeilumielessä muutoinki aateltiin että menen tuonne-

Olisko ketään joka tietäisi kuinka työkkäri tälläisissä tilanteissa toimii? eikai selkää suinkaan voi ihan ylimitoilleen voi rasittaa, työelämänvalmennuksesta kuitenki kyse-

onko kellää tietoa/kokemusta?

(tuota paikkaa ennen olin toisaalla 5kk työelämänvalmennukssessa, kertaakaa olematta saikulla- työ oli myynti työtä)

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25346904:
hae lisää sairaslomaa?

Muuten kyllä kävisin mutta en viitsisi kokoajan rampata lääkärillä- stressaa tää muutto muutenkin. Ajattelinki et jos sen sopparin vois vaan purkaa, ilman karenssia? Karenssiin ei kuitenkaan ole meillä varaa-

"Työstä eroaminen

Jos työnhakija eroaa työstä ilman pätevää syytä tai on itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, karenssiaika on 90 päivää.

Pätevänä syynä työstä eroamiseen pidetään muun muassa palkanmaksun laiminlyöntiä ja työturvallisuuden vaarantamista (työsopimuslain 8 luvun 1 §:n 2 momentin mukaiset perusteet). Ristiriidat tulee kuitenkin ensin yrittää ratkaista esimerkiksi ammattiliiton tai työsuojeluviranomaisten välityksellä.

Itse aiheutettu työsuhteen päättyminen on kyseessä myös silloin, kun työnantaja päättää työsuhteen työntekijän oman moitittavan menettelyn johdosta."

tuon löysin mol:in sivuilta karenssi kohdasta.

onko se nyt itse aiheutettu vai ei jos ei selkä kestä?! Eihän ihmisen terveyttä kuitenkaan voi vaarantaa? Vai miten on?

"Työstä eroaminen

Jos työnhakija eroaa työstä ilman pätevää syytä tai on itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, karenssiaika on 90 päivää.

Pätevänä syynä työstä eroamiseen pidetään muun muassa palkanmaksun laiminlyöntiä ja työturvallisuuden vaarantamista (työsopimuslain 8 luvun 1 §:n 2 momentin mukaiset perusteet). Ristiriidat tulee kuitenkin ensin yrittää ratkaista esimerkiksi ammattiliiton tai työsuojeluviranomaisten välityksellä.

Itse aiheutettu työsuhteen päättyminen on kyseessä myös silloin, kun työnantaja päättää työsuhteen työntekijän oman moitittavan menettelyn johdosta."

tuon löysin mol:in sivuilta karenssi kohdasta.
onko se nyt itse aiheutettu vai ei jos ei selkä kestä?! Eihän ihmisen terveyttä kuitenkaan voi vaarantaa? Vai miten on?

Mutta sen että oletko oikeutettu olemaan poissa harjoittelusta, päättää kyllä valitettavasti lääkäri, muussa tapauksessa saat karenssin.

[QUOTE="vieras";25347071]Mutta sen että oletko oikeutettu olemaan poissa harjoittelusta, päättää kyllä valitettavasti lääkäri, muussa tapauksessa saat karenssin.[/QUOTE]

Eli sit varmaan ensin lääkäriin ja sitten vasta työkkäriin, mahdollisen lääkärin lausunnon kanssa?

Yhteistyössä