Saatiin häätö..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cheer115-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja täsä;25353328:
Häätö ei voi tulla noin nopeasti. Vuokranantaja yrittää vedättää teitä valehtelemalla, että hänellä muka on oikeus häätää teidät. Häädöstä päätetään oikeudessa ja siellä teillä on mahdollisuus esim., esittää häädön siirtämistä. Kunnan asuntojonoissa häädettävät ovat etusijalla asunnonsaannissa. Sosiaalitoimikin voi auttaa, mutta velvollisuus heillä on järjestää aina asunto vain lapsiperheille.
ketä maksaa oikeudenkäyntikulut? se ei oo halpaa lystiä!!

Häätö ei tarkoita samaa asiaa kuin irtisanominen tai vuokrasopimuksen purkaminen, jotka ovat sopimuksen yksipuolisia päättymiskeinoja. Häätö on teko, jolla huoneisto on tarkoitus saada tyhjäksi. Ulosottomiehet voivat suorittaa häädön silloin, kun vuokralainen ei ole muuttanut huoneistosta eikä hänellä ole oikeutta pitää huoneistoa hallinnassaan. Vain tuomioistuin voi päättää häädön määräämisestä.

Tässä tapauksessa päätöstä häädöstä ei vielä ole, vaikka vuokranantaja ja hänen lakimiehensä ovatkin valehdelleet ap:lle, että heillä on oikeus määrätä häätö.

http://sites.google.com/site/nuortenpalvelupaja/perustietoa-vuokralaiselle

[QUOTE="piu";25352477]No kerroppa niitä päteviä syitä menettää luottotiedot ilman että itse omilla teoillaan siihen vaikuttaa?[/QUOTE]

Mieheni menetti vuosia sitten luottotietonsa, koska asui ja eli naisen kanssa, joka ei tehnyt mitään muuta kuin valehteli. Mies ajoi tuolloin rekkaa Venäjälle eli oli töissä sunnuntai-illasta lauantaiaamuun. Ko. nainen siis jätti vuokria maksamatta, laskuja maksamatta, jakoi rahaa perheelleen, valehteli käyvänsä töissä vaikka todellisuudessa ei käynyt jne. Mies sattui kerran olemaan kotona, kun vuokraisäntä soitti ovikelloa ja siitä se vyyhti sitten lähti purkautumaan. Loppujen lopuksi miehelle jäi 10 000 euroa ulosottoon, kun ei kyennyt yksin kaikista laskuista yms. rästeistä selviämään. Onneksi ne on viiden vuoden 24/7 työnteolla maksettu pois.

Tiedä sitten onko tässäkin osittain vika omissa teoissa. Mitäs rakastui ja luotti väärään ihmiseen.

Vuokranantaja on puhunut ap:lle puuta heinää. Vuokranantajalla ei ole oikeutta häätää vuokralaista. Kun asia menee käräjäoikeuteen, ap:llä on mahdollisuus esim. pyytää oikeudelta, että muuttopäivä on vasta parin-kolmen kuukauden päästä. Muutenkin oikeus antaa aikaa järjestää muutto. Kannattaa kuitenkin ehdottomasti mennä oikeuteen ja sanoa, ettei voi talvella asua taivasalla.
Ei ehkä oikeutta häätää mutta vuokrasopimuksen voi purkaa ja silloin vuokrasuhde päättyy välittömästi....

Vuokranantaja on puhunut ap:lle puuta heinää. Vuokranantajalla ei ole oikeutta häätää vuokralaista. Kun asia menee käräjäoikeuteen, ap:llä on mahdollisuus esim. pyytää oikeudelta, että muuttopäivä on vasta parin-kolmen kuukauden päästä. Muutenkin oikeus antaa aikaa järjestää muutto. Kannattaa kuitenkin ehdottomasti mennä oikeuteen ja sanoa, ettei voi talvella asua taivasalla.
Ei ehkä oikeutta häätää mutta vuokrasopimuksen voi purkaa ja silloin vuokrasuhde päättyy välittömästi....

Ja nyt oletetaan, että ap on täällä puhunut totta, koska...?

Alkuperäinen kirjoittaja täsä;25353792:
Tässä tapauksessa päätöstä häädöstä ei vielä ole, vaikka vuokranantaja ja hänen lakimiehensä ovatkin valehdelleet ap:lle, että heillä on oikeus määrätä häätö.

Eiköhän se kuitenkin ennemmin ole niin päin että ap on ymmärtänyt väärin ja puhuu asioista väärillä nimillä, kuin että joku olisi heille valehdellut.

Daiju ei vaan tajuu.

Ja tiedoksi, olen katsonut netistä, mutta nuo kaikki 27 asuntoa
jotka kaarinasta löytyvät ovat kaikki joko liian suuria, liian kalliita,
tai ihan liian pieniä!

Kohta teillä on asuminen ilmaista eikä neliöistä ole pulaa, vain taivas ja yksityisten ihmisten tontit ovat rajana =) Sinne saatte omat tavaranne mahtumaan! Koira antakaa sellaiselle, joka siitä välittää ja antaa sille katon pään päälle sekä ruokaa ja puhdasta vettä päivittäin. Te sitä tuskin teette asunnottomina.

• Tykkää
Reactions: hyytikyppynen
[QUOTE="Vieras";25354052]Itse hoitelin lainarahalla vuokranmaksua ja nyt on ulosotossa pikavippejä tuhansia euroja...Parempi muuttaa veneen alle tai metsään kuin maksaa lainalla vuokria.[/QUOTE]

Voi olla, etteivät pikavipit ole se fiksuin lainaraha. Mulla oli pikemminkin mielessä ap:n miehen isä tms. joku muu tuttu. Aattelin vain kun mies kerran on isällään töissä, että josko förskottia. Mut hitsi, en mä nyt enää tällä asialla taida pientä päätäni vaivata, tulee migreeni viä.:saint:

[QUOTE="vieras";25353075]Vuokranantajaan pitää olla yhteydessä heti, kun ei voi maksaa vuokraa. Sitten tehdään yhdessä maksusuunnitelma ja noudatetaan sitä.[/QUOTE]

Aloittaja kertoi ilmoittaneensa vuokranantajalle että maksut tulevat kyllä, mutta myöhässä. Sen jälkeen vuokrat jäivätkin parilta kuukaudelta kokonaan maksamatta ilman mitään ilmoitusta vuokranantajalle ja VASTA NYT yritti sopia maksuista jolloin luonnollisesti tulikin vuokranantajalta kylmää kyytiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jos oikein ymmärsin.;25355006:
Aloittaja kertoi ilmoittaneensa vuokranantajalle että maksut tulevat kyllä, mutta myöhässä. Sen jälkeen vuokrat jäivätkin parilta kuukaudelta kokonaan maksamatta ilman mitään ilmoitusta vuokranantajalle ja VASTA NYT yritti sopia maksuista jolloin luonnollisesti tulikin vuokranantajalta kylmää kyytiä.

No jos mä taas ymmärsin oikein, niin vuokrien jäätyä maksamatta asioita alettiin hoitaa ja sopia vasta kun vuokranantajan lakimies lähestyi vuokraajaa. Mä vähän veikkaan, että tästäkin sopasta on jäänyt pari pikku vaihetta välistä kertomatta apn puolelta...

Itse kaikki mun tietämäni vuokranantajat täältä Turusta päin tarkistavat ne. Eivätkä vuokraa luottotiedottomille.

Mie oon hyvin kokemuksin vuokrannu jopa luottotiedottomille, nytki on häätö menossa täysin kunnollisen pariskunnan kans, mutta... Tarkistan aina miksi on luottotiedot menny ja miten asiaa hoijettaan. Siitä se riippuu. Maksamattomat vuokrat on mulle kuitenki ehoton stoppi, siihen en lähe. En kirveelläkkään. Mut tiän ihmisiä jotka lähtee.
En mie asunnottomuutta kelleen toivo mut toivon että nämä tilanteet, joissa luottotiedottomuus ja välinpitämättömyys tekkee asioita hankalaksi, herättää kyseiset ihmiset elämään kuten ihmisen kuuluu.

Ja aina ENSIMMÄISENÄ, maksettaan katto pään päälle, sen jälkeen mietittään muuta. AINA.

[QUOTE="vieras";25355027]No jos mä taas ymmärsin oikein, niin vuokrien jäätyä maksamatta asioita alettiin hoitaa ja sopia vasta kun vuokranantajan lakimies lähestyi vuokraajaa. Mä vähän veikkaan, että tästäkin sopasta on jäänyt pari pikku vaihetta välistä kertomatta apn puolelta...[/QUOTE]

Lakimiehen otettua yhteyttä aloittaja tosiaan yritti sopia maksujärjestelystä, mutta mokasi koska se olisi pitänyt tehdä jo aiemmin, ennen kuin jätti vuokrat mitään ilmoittamatta kokonaan maksamatta, minkä johdosta vuokranantaja myös mitään ilmoittamatta aloitti toimet jonka seurauksena se lakimies nyt otti yhteyttä.

Mie oon hyvin kokemuksin vuokrannu jopa luottotiedottomille, nytki on häätö menossa täysin kunnollisen pariskunnan kans, mutta... Tarkistan aina miksi on luottotiedot menny ja miten asiaa hoijettaan. Siitä se riippuu. Maksamattomat vuokrat on mulle kuitenki ehoton stoppi, siihen en lähe. En kirveelläkkään. Mut tiän ihmisiä jotka lähtee.
En mie asunnottomuutta kelleen toivo mut toivon että nämä tilanteet, joissa luottotiedottomuus ja välinpitämättömyys tekkee asioita hankalaksi, herättää kyseiset ihmiset elämään kuten ihmisen kuuluu.

Ja aina ENSIMMÄISENÄ, maksettaan katto pään päälle, sen jälkeen mietittään muuta. AINA.

Tätä minäkin kannatan, aina. Mutta, kun se ei ole kaikille itsestäänselvyys, valitettavasti.

Oltiin suunniteltu että maksetaan Marraskuun vuokra nyt tulevana perjantaina eli 6.1, ja joulukuun vuokra seuraavana perjantaina eli 13.1 Sitten 16.1 oltais maksettu tammikuun vuokra, niin oltais ajantasalla. Vaan nyt kun yritin tilannetta korjailla, ja soitin vuokranantajan asianajajalle niin tuli tieto, että vaikka olisimme valmiit maksamaan kaikki vuorat 2vk sisällä, haluaa vuokranantaja keskeyttää vuokrasopimuksemme.

Eli siis meillä oli suunnitelma vuokranmaksuista, vaan ei ehditty sitä ennen häätöä toteuttaa.. Kerran olen asiasta sosiaalitoimistoon soittanut ja sieltä sanottiin että uudenasunnon takuuvuokrassa pystyvät auttamaan mutta eivät asunnon hankinnassa...

Mutta kun ongelma onkin tämä että pitäisi saada se uusi asunto jostain, takuurahat kyllä järjestyvät..

Joo sossu ei auta muutaku takuuvuokrissa.
PS: Mitä itse olisit tehnyt vuokranantajan saappaissa?
Itse olisin ainakin vittuuntunut vuokrien myöhästelyyn ja antanut kanssa häädön, oli selitys mikä tahansa... ;)

siis onko häätöpäätys tullut käräjäoikeudesta? ja vaikka monilla vuokranantajilla lukee että luottotiedot tarkistetaan se ei tarkoita etteivät vuokraisi vaan luottohäiriömerkintä saattaa nostaa takuuvuokraa tai esim. vaikuttaa vuokrasopimuksen ehtoihin (esim.3kk määräaikainen soppari ja sitten jos kaikki ok niin jatkuu) oma kokemukseni on että osto ja myynti palstoilta (tori,kaupunkikirpputori jne) saa asunnon aika helposti, eli laittakaa ilmoituksia että etsitte kämppää itse nettiin! ja jos henkilötunnusta tai luottotietoja kysytään kannattaa vastata heti rehellisesti jos niissä on jotakin häikkää..

Sanoit, että muutitte lokakuun alussa
että AINOASTAAN marras - ja joulukuu on maksamatta
että teillä on niin paljon tavaraa, ettette te voi muuttaa...
Kahjuja te olette koko Sortinsakki ! Että ilmasin teille vaan heti kolmio ...

En todellakaan jaksanut kahlata koko ketjua läpi. Mutta kävi kuitenkin ilmi, ap'n elämänhallinta on hukassa. Monelta paikkakunnalta löytyy sosiaalinen isännöinti, jonka kautta voi koittaa hakea asuntoa jos ei kykene asumaan avoimien vuokramarkkinoiden asunnoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;25355405:
Joo sossu ei auta muutaku takuuvuokrissa.
PS: Mitä itse olisit tehnyt vuokranantajan saappaissa?
Itse olisin ainakin vittuuntunut vuokrien myöhästelyyn ja antanut kanssa häädön, oli selitys mikä tahansa... ;)

Höpöhöpö...tuttavalle maksoivat 3kk vuokrarästit, ettei lähde katto päänpäältä, myönsivät siis harkinnanvaraista ttt.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25355969:
Höpöhöpö...tuttavalle maksoivat 3kk vuokrarästit, ettei lähde katto päänpäältä, myönsivät siis harkinnanvaraista ttt.

Lapsiperheille taitavat myöntää aika lailla harkinnanvaraista vaikeuksien välttämiseksi. Toinen vaihtoehto kun on sitten alkaa metsästämään asuntoa ettei lapset jää taivasalle tai sitten huostaanotto, mikä kallista ja vaikeaa kaikille.

Yhteistyössä