Lapsen (kohta 4v) pelikonsoli pelaamisesta..Tiukkis vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiukkis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiukkis"

Vieras
Meille hommaattiin se kinect xbox 360 konsoli ja siinä oli kai jotain demokin mm. kunfu banda jossa bandalla mätkitään krokotiilia (k 7) niin annatteko te muut ton ikäisen katoa /pelata mätkimis pelejä? Kun minä lopetin sen touhun heti kun huomasin millainen se peli oli kun isi ja poika sitä pelasivat.. Mun mielestä tuon ikäisen ei tarvii katsoa /eikä pelata mätkimis pelejä... Sain sit kuulla olevani liian tiukka...

Mun mielestä on ihan hauska jos silloin tällöin pelataan yhdessä semmoisia vaikka urheilullisia "ajanviete" pelejä, mut ei noita mätkimisiä..

E minusta liian tiukka, itse olisin toiminut samoin. Meiltä löytyy V-Smile konsoli, jolla pojat (nyt 6v ja 4,5v) ovat pelaneet jotain Nalle Puh, Autot jne pelejä. Pleikka kakkoselle löytyy kanssa Autot ja toinen mistä pojat pidävät on jalkapallo. Nyt esikoinen sai joululahjaksi PSP:n ja siihen ton Little Big Planetin, vaikuttaa kanssa ihan ok peliltä :) Meillä kun toi isompi poika eläytyy noihin peleihin vähän turhankin paljon, niin kaikki mätkimis ja räiskintäpelit ovat pannassa.

[QUOTE="tiukkis";25361985]Meillä ei edes ollut pelikonsoleita silloin kun lapset olivat alle 7v. :)[/QUOTE]

Minä pelasin aikoinaan vic 20:llä alle seitsemänvuotiaana, omat lapset aloittivat nuorempana.

9177919.jpg

• Tykkää
Reactions: kookosta
Meillä tyttö oli neljä kun halusi ekan kerran pelata isoveljen kanssa lego pelejä. Ne on k7, mutta niissä pätkitään vain lego rakennelmia ja lego ukkoja. Kaikki lapset tietää mitä tapahtuu kun legoja pätkii -ne menee palasiksi.

Meillä on kaksi pelipäivää viikossa ja muuten tenavat tekee muita juttuja. Ei kuulu nurinoita kun asia on yhdessä sovittu.

meillä pelaa kohta neljä vuotias tyttö angry birdsia aina välillä, eikä siinä ainakaan minusta ole mitään pahaa. pelaa tablella sitä äidin kanssa.

en kyllä mitään mäiskintöjä antaisi pelata, köh, tämähän on eri asia kun possujen päälle vaan hypitään eikä lyödä..

Mun mielestä noin pienen ei tarttis pelata ollenkaan. Satunnaisesti silloin tällöin voi vähän aikaa kokeilla jotain mutta ei tosiaan mitään hakkaamis-, sota- tms. pelejä.

Meillä saa 4v. pelata ja on usemman vuoden jo pelannut. Osaa käyttää tietokonetta, playkkaa, psp, wii:tä xboxia. Meillä vanhempia lapsia jotka pelaavat ja olisin aika epäreilu jos en nuorimman antaisi pelata. Ja ymmärrän kyllä niitäkin jotka eivät anna =) .

Ei todellakaan meidän 4v pelaa mitään mäiskintäpelejä, eipä kyllä paljon mitään muutakaan. Joskus koneella pelaa esim. muistipelejä, mutta se on mielestäni ihan eri juttu se. Meidän 4v on muutenkin täysin tietämätön pyssyistä, pommeista jne.

Meillä 4,5-vuotias saa pelata Wiillä aina silloin tällöin (ei kyllä halua läheskään joka päivä), me kun emme ulkoile 24 h vrk:ssa tai edes 12 h vrk:ssa. Itse en henkilökohtaisesti pidä pahana, jos lapset toisinaan pelailevat konsolilla, eikä tuo kuopus edes sen ääressä jaksa istua kuin puolisen tuntia, ihan maksimissaan tunnin. Meillä myös noudatetaan ikärajajuttuja, eli tuo kuopus saa pelata 3+ -pelejä. Sellainen on myös Lego Starwars -peli, jossa kyllä mätkitään legoukkoja palasiksikin. K7-pelejä kuopus ei saa pelata tai edes katsoa, kun isoveljet 12v ja 9v pelaavat niitä.

[QUOTE="noh";25364961]Meillä 4,5-vuotias saa pelata Wiillä aina silloin tällöin (ei kyllä halua läheskään joka päivä), me kun emme ulkoile 24 h vrk:ssa tai edes 12 h vrk:ssa. Itse en henkilökohtaisesti pidä pahana, jos lapset toisinaan pelailevat konsolilla, eikä tuo kuopus edes sen ääressä jaksa istua kuin puolisen tuntia, ihan maksimissaan tunnin. Meillä myös noudatetaan ikärajajuttuja, eli tuo kuopus saa pelata 3+ -pelejä. Sellainen on myös Lego Starwars -peli, jossa kyllä mätkitään legoukkoja palasiksikin. K7-pelejä kuopus ei saa pelata tai edes katsoa, kun isoveljet 12v ja 9v pelaavat niitä.[/QUOTE]

Niin mites sä selvisit lapsuudesta, kun tuskin 24/7 ulkoilit sinäkään - jos teillä ei tietokoneellakaan pelattu? Lapset opetelkoot vasta vanhempina pelaamaan ja mätkintäpelit tulisi täysin kieltää. Kaikilta. Niitä ei tarvitse rehellisesti sanottuna kukaan.

Minäkin rajaan kyllä ton 4v pelaamista niin ajallisesti kun senkin suhteen mitä pelaa. Osaa käyttää tablettia pääosin itsenäisesti ja pelaa sopivia pelejä+piirtää, soittaa pianoa yms laitteella. Ulkoilee silti paljon ja tekee muutakin. Mutta kukaan ei ole pihalla 24/7 tai aivan kokoaika jotain tekemässä. Siinä kun aikuset vaikka lukevat tai huilaavat niin tuo sen hetken voi pelata.

No nostanpas vielä.

Ja kysyn nyt että minkä verran teillä nyt sitten viikossa/ päivässä saa nää n.4v pelata?

Meillä kohta 5-vuotias pelaa tasan 0 tuntia viikossa. Ei pelaa tietsikalla, Nintendolla, Pleikkarilla tai millään muullakaan. En tajua miksi nuoremman pelaamista ei voisi rajoittaa vaikka vanhemmat sisarukset saavat pelata, kyllä meillä muutenkin esikoinen saa tehdä yhtä sun toista mitä keskimmäinen ei, joka taas saa tehdä yhtä sun toista mitä kuopus ei...

Meillä ei pelikonsoleita ole. Mutta vajaa neljävuotias pelaa kyllä tietsikalla netisssä PikkuKakkosen pelejä. Mun mielestä siellä on ihan kivoja juttuja ja opettavaisiakin, enkä näe niissä mitään pahaa joskus pelailla. Mielestäni juuri tuolle ikäryhmälle tarkoitettuja.

[QUOTE="noh";25364986]Niin mites sä selvisit lapsuudesta, kun tuskin 24/7 ulkoilit sinäkään - jos teillä ei tietokoneellakaan pelattu? Lapset opetelkoot vasta vanhempina pelaamaan ja mätkintäpelit tulisi täysin kieltää. Kaikilta. Niitä ei tarvitse rehellisesti sanottuna kukaan.[/QUOTE]

Pakko sit käyttää ihan samaa nikkiä kuin lainaamallasi henkilöllä eli minulla?
Mut joo, meillä oli lapsuudessa Commodore64 ja siitä huolimatta kaikki me sisarukset olemme ihan täyspäisiä, eikä meidän elämäämme koskaan ole hallinneet tietokoneet tai konsolit, vaan kilpaurheilu. Se nyt vaan on mun mielipiteeni, ettei sallittujen pelien pelaamisesta konsolilla ole haittaa, jos se ei hallitse elämää. Meillä ei myöskään tv hallitse elämää, vaan vapaa-aikaan kuuluu lähinnä kaikenlainen perheen parissa puuhailu ja liikunta (ulkoilu yleensä, lenkkeily, vaeltaminen, suunnistus, hiihto jne.). Sisäleikeissä varmaankin eniten on Legot käytössä, toisekseen värikynät ja vesivärit. Jos lapseni pelaavat kerran pari viikossa tunnin verran, niin tuskinpa he siitä pilalle menevät. Edes tuo 4,5-vuotias.

Sinä toki teet oman perheesi kanssa niin kuin teet, eihän se minulle kuulu pätkän vertaa. Sinun tapasi ei vain välttämättä ole se ainoa oikea...

Meillä on 2 pleikka 3, 3 pleikka2,wii, nintendo ds ja 4 tietokonetta.
Pelataan kaikki 2v alkaen. Ite alotin 4 vuotiaana vic 20 ja siitä jatku commodore 64 jne....
No problem, olen tätä 80-luvun lapsia jotka alko pelata konsoleilla:)

Yhteistyössä