Löydättekö te kirppikseltä vaatteita yli 1vuotiaille pojille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Kun mä en löydä. Onko mussa vika vai missä? Mulla kaks poikaa, 7v ja 1,5v ja kummankin kohdalla sama tilanne eli kun ovat alkaneet käyttää kokoa 86 eteenpäin niin ei kertakaikkiaan löydy juuri mitään. Ihan yksittäisiä kappaleita sillon tällön. 4v tytölleni löydän taas vaikka mitä. Eilenkin kävin kirpparilla niin suurin osa pöydistä oli pinkeillä tyttöjen vaatteilla varustettuja, kuten ennenkin. Eikö pojille osteta niin paljon kuin tytöille vai kuluttaako pojat ne niin äkkiä ettei niistä oo enää myyntiin? Parissa pöytää oli poikien vaatteita mut ne oli jo tosi nuhjuisia ja täynnä pesunukkaa, sellaisia en osta kyllä.

Miten teillä?

Ei juurikaan löydy. Tytöille on enemmän vaatetarjontaa, ja varmaan tytöille ostellaan enemmän vaatteita jo ihan vauvasta alkaen. Meidän pojalla on mun mielestä ihan kamalasti vaatetta, mutta ei se ole mitään tuttavien tyttöjen keskimääräiseen vaatemäärään. Huh huh.

No mä taas löydän 3v 8kk pojalleni ihan tosi paljon vaatetta kirpparilta. Housuja ei tosin löydä (tai kaikki on aina polvesta rikki ja rikkinäisiä mä en kotiini kanna), mut yläosan vaatetta vaikka millä mitalla.

Kun mä en löydä. Onko mussa vika vai missä? Mulla kaks poikaa, 7v ja 1,5v ja kummankin kohdalla sama tilanne eli kun ovat alkaneet käyttää kokoa 86 eteenpäin niin ei kertakaikkiaan löydy juuri mitään. Ihan yksittäisiä kappaleita sillon tällön. 4v tytölleni löydän taas vaikka mitä. Eilenkin kävin kirpparilla niin suurin osa pöydistä oli pinkeillä tyttöjen vaatteilla varustettuja, kuten ennenkin. Eikö pojille osteta niin paljon kuin tytöille vai kuluttaako pojat ne niin äkkiä ettei niistä oo enää myyntiin? Parissa pöytää oli poikien vaatteita mut ne oli jo tosi nuhjuisia ja täynnä pesunukkaa, sellaisia en osta kyllä.

Miten teillä?

Satunnaisesti löytyy Helsingin kirppareilta, ja pojan kummitäti löytää tosi kivoja juttuja ympäri uuttamaata -tosin ovat värikkäitä, aika unisex-henkisiä vaatteita, meillä suositaan niitä, niin kauan kun poika itse ei ala vaatimaan vain tummansinisiä printtipaitoja. Voi siis hyvinkin olla että ainakin osa vaatteista on ollut tyttöjen käytössä :)
Varsinainen avain ongelmaan tuntuu olevan siinä, että on valmis ostamaan isojakin kokoja paljon etukäteen, kun sattuu osumaan kohdalle. Poika käyttää nyt kokoja 86-92, ja meillä on varastossa isompia vaatteita aina kokoihin 116 ja 122 asti.

Varsinainen avain ongelmaan tuntuu olevan siinä, että on valmis ostamaan isojakin kokoja paljon etukäteen, kun sattuu osumaan kohdalle. Poika käyttää nyt kokoja 86-92, ja meillä on varastossa isompia vaatteita aina kokoihin 116 ja 122 asti.
Joo tää varmasti pitää paikkansa. Mäkin usein löytäisin kaikkea kivaa myös isommassa koossa, mut meillä on ongelmana säilytystilan puute ja siks en kehtaa kovin paljon ostaa varastoon...

Meillä poika käyttää nyt kokoa 116 ja ihan kivasti on löytynyt. Mäkin kyllä ostan paria seuraavaa kokoa aina varastoon kun kivoja vaatteita sattuu kohdalle, jos etsimällä etsii jotain tiettyä niin sitten ei varmasti löydy. 4v tytölle en sitten tahdo löytää yhtään mitään, johtunee enemmän siitä etten ylipäätään ole kiinnostunut "tyttömäisistä" vaatteista. Sellaista neutraalimpaa tytölle sopivaa vaatetta kun ei tahdo löytyä edes kaupasta, saati sitten kirpparilta.

Mun pojat on jo 9-15v ja pienimmälle vielä löydän kaiken kirppareilta, mutta isommille vain satunnaisesti, ehkä n. puolet vaatteista kirppareilta loput kaupasta (sukat ja bokserit miesten koossa kaikki uusina).

Taapero pojille kyllä löytyy hyviä vaatteita käytettyinä, mutta täytyy myöntää, että ne menee hyvin kaupaksi ja joka kokoa ei aina ole tai jämiä vain jäljellä.

Mulla on 7-, 9- ja 14-vuotiaat pojat. Kahdelle ensimmäiselle löytyy kirpparilta aika hyvin vaatetta. Vanhimmalle joskus. Housuja on tosiaan vaikeampi löytää, mutta muuta löytyy kyllä.

Samajuttu on haalareissa ja ulkokamppeissa. Tytöille on paljon ja siistiä. Pojille ei ole kun reikästä ja ylihintasta. Ja kun puuttuu just aina ne tietyt koot ni ei paljoo viitti hamstrata jotain 126cm housua kun se tarvii pienempää kauan aikaa. Kaikenkaikkiaan tietty kokohaitari pojille puuttuu kirppareilta.

[QUOTE="vieras";25371956]Ei juurikaan löydy. Tytöille on enemmän vaatetarjontaa, ja varmaan tytöille ostellaan enemmän vaatteita jo ihan vauvasta alkaen. Meidän pojalla on mun mielestä ihan kamalasti vaatetta, mutta ei se ole mitään tuttavien tyttöjen keskimääräiseen vaatemäärään. Huh huh.[/QUOTE]

Tätä mä olen aina ihmetellyt.En ymmärrä, miten ihmeessä voisin ostaa enää enempää vaatetta kuin nyt ostan pojalleni, välillä tuntuu että tässäkin on jo reippaasti yli todellisen tarpeen :D

Olen huomannut, että pojille ylipäätään on kirppiksillä vähemmän tarjontaa. Meillä mennään toistaiseksi vielä 68 koossa, ja tähän asti on kyllä kohtalaisesti löytynyt kaikenlaista, mutta olen silti huomannut saman kuin ap.

Ylipäätään en kantaisi kotiini rikkinäistä ja kulahtanutta, tahraista vaatetta, oli se sitten tytölle tai pojalle. En käsitä kuka niitä ostaa.

Kyllähän se pääsääntöisesti on aika aneemista. Kirpparilla näkyy ällöpinkkisöpö kasa ja tummansininen kasa. Samalla meinigillä paljon naamakirjassa.

Ystäväni, joka on kirppishaukka, löytää hyvin. Hänen makunsa toki on paljon omaani konservatiivisempaa, eli beige-tummansininen-musta värimaailmassa löytyy kyllä. Hän löytää edukkaita ja hyväkuntoisia. Myös toinen ystäväni löytää ihania vaatteita, mutta hän ostaakin multa :D kaikki kivat päältä ja kirpparille menee ne muutamat hieman tylsemmät ja tavanomaiset. Kyllä ne jämätkin menevät hyvin nopeasti eteenpäin.

Meillä meni hyvin kiertoon vaate 4veeksi asti, mutta nyt vaatteet ovat käytössä helposti 1.5vuotta (resorit pidentävät käyttöikää), niin kyllähän ne kuluvat ja näyttävät siltä että kaksikin lasta olisi niitä käyttänyt. Joten määrällisesti kirpparille menee vähemmän tavaraa nykyään, ehkä vain enää 75% hankinnoista.

Mulla 6v. poika ja kyllä mä löydän paljonkin vaatetta kirppareilta. Tosin mä kierrän niittä kirppareita monessa kaupungissa, kun reissaan.
Kohta juuri viemässä taas läjän vaatetta kirpparille ja sopivalla hinnalla häviää kaikki, aina!

Kyllä minä olen löytänyt värikkäitäkin vaatteita kirppiksiltä, esim. oranssi adidas-collage tai turkoosi-musta raidallinen lego-paita. Eli kyllä niitä sieltä löytyy.

Samoin löytyy myös toppavaatetta. Esim. täksi talveksi ostin keskimmäiselle 140-senttisen luhdan toppahousut ja h&m:n toppatakin.Nuo ostin, että selvittäisiin alennusmyynteihin asti jo lokakuussa, ja luulen että tarjontaa olisi myöhemmin enemmän. Kuopus käyttää viime talvena löydettyä reimatecin 128-senttistä haalaria, joka oli kuin uusi, ainoa vika oli kloriitilla valkaistu kohta, jonka väritin mustalla sprii-liukoisella tussilla. Eli tuohon pukuun oli vahingossa tipahtanut valkaisuainetippa ja jäänyt miltei käyttämättä, ei ollut karheumaa polvissa tai pepussa - ei mitään.

[QUOTE="poikia3";25372188]Kyllä minä olen löytänyt värikkäitäkin vaatteita kirppiksiltä, esim. oranssi adidas-collage tai turkoosi-musta raidallinen lego-paita. Eli kyllä niitä sieltä löytyy.
[/QUOTE]
No ehkä itse tarkoitin enemmän näitä retro-väripläjäyksiä, joita leikki-ikäisille ostellaan. Kyllä minäkin olen yksittäisiä värikkäitä (oranssi, punainen, vihreä) nähnyt kirppareilla, mutta pääsääntöisesti yhä sävyt ovat tummia poikien osalta. Kyllä kävisi työstä ostaa oman maun mukaan kirpparilta vaatteet tai lompakolle (huutiksessa toki niitä on pilvin pimein, mutta hinnat lähes samat kuin alessa...)

[QUOTE="poikia3";25372201]Tän ketjun seurauksena tuli himo päästä kirppikselle, että kiitoksia! Lomailen poikien kanssa kotona, joten vaikea on päästä mihinkään lähtemäänkään.[/QUOTE]

Älä muuta sano, lähetäänkö yhdessä?? =)

Minä etsin vaatteita kirppiksiltä sekä tytölle että pojalle ja minusta kyllä mitä tahansa vaatteita koosta 86 eteenpäin on tosi vaikea löytää. Vauvoille löytyi tosi paljon ihania vaatteita ja hyvässä kunnossa, reippaita värejä ja unisex-vaatteita mutta tuosta koostaa 86 lähtien ei enää löydy oikein mitään. POjalle löytyy vain kauhtunutta ja kulunutta tummansinistä ja tytölle haalistunutta vaaleanpunaista. Toisaalta sama on kyllä havaittavissa ihan tuolla kaupoissakin, tyttöjen ja poikien vaatteet on ihan selkeästi omina osastoinaan ja värit tahtoo valitettavasti jäädä noihin luokkiin, ihan muutamia poikkeuksellisia liikkeitä lukuunottamatta.

No ehkä itse tarkoitin enemmän näitä retro-väripläjäyksiä, joita leikki-ikäisille ostellaan. Kyllä minäkin olen yksittäisiä värikkäitä (oranssi, punainen, vihreä) nähnyt kirppareilla, mutta pääsääntöisesti yhä sävyt ovat tummia poikien osalta. Kyllä kävisi työstä ostaa oman maun mukaan kirpparilta vaatteet tai lompakolle (huutiksessa toki niitä on pilvin pimein, mutta hinnat lähes samat kuin alessa...)

No joo, ehkä niitä retroväripläjäyksiä löytyy vähemmän siksi, että käyttäjiä on vähemmän. Esim. 9 v:n luokalla kukaan pojista ei sellaisia käytä (17 poikaa), eikä tuon kuopuksenkaan (7 v) luokalla retro-vaatteita käytetä.

Itse en voi niitä sietää - olen syntynt 60-luvun lopulla, ja inhoan sen ajan kuviointeja ja värejä.

[QUOTE="poikia3";25372285]No joo, ehkä niitä retroväripläjäyksiä löytyy vähemmän siksi, että käyttäjiä on vähemmän. Esim. 9 v:n luokalla kukaan pojista ei sellaisia käytä (17 poikaa), eikä tuon kuopuksenkaan (7 v) luokalla retro-vaatteita käytetä.

Itse en voi niitä sietää - olen syntynt 60-luvun lopulla, ja inhoan sen ajan kuviointeja ja värejä.[/QUOTE]

Siihen koon 86 ja 9- vuotiaan koon väliin mahtuu melkoisen monta kokoa, joten luulisi sitä jotain kuitenkin löytyvän. Omassa tuttavapiirissäni tosin vaatteita kierrätetään kaverilta kaverille, niin että sinne kirpparille ei menekkään kuin ne tylsimmät jotka ei kavereillekaan kelpaa. Ehkä samasta syystä muissakin pöydissä on vain ne tylsimmät.

[QUOTE="vieras";25372307] niin että sinne kirpparille ei menekkään kuin ne tylsimmät jotka ei kavereillekaan kelpaa. Ehkä samasta syystä muissakin pöydissä on vain ne tylsimmät.[/QUOTE]

mun mielestä ihan outo logiikka. vai tienaako noilla sitten edes mitään, noilla tylsillä ja "kaverillekin" kelpaamattomilla vaatteilla kirpparilla ?
itse en jaksa kiikuttaa kirpparille niitä muutamia meillekin kiertäneitä tummansinisiä tylsiä viritelmiä ymv.

mun mielestä ihan outo logiikka. vai tienaako noilla sitten edes mitään, noilla tylsillä ja "kaverillekin" kelpaamattomilla vaatteilla kirpparilla ?
itse en jaksa kiikuttaa kirpparille niitä muutamia meillekin kiertäneitä tummansinisiä tylsiä viritelmiä ymv.

Mulla ei kyllä kirpparille viemisessä varsinaisesti mikään tienaaminen ole tarkoituksenakaan, vaan kierrättäminen. Nyt ollaan kaverin kanssa ottamassa kirpparipöytä pariksi viikoksi, ja ideana on että kunhan saa edes sen pöytävuokran katettua. Roskiinko ne sitten pitäisi laittaa? Ja ainakin toistaiseksi ovat näyttäneet menevän, ilmeisesti kaikilla ei ole samanlainen maku kuin mun kavereilla.

Joo onhan se varmasti paljon fiksumpaa ja erityisesti loogisempaa laitta jotain käyttökelposta kaatopaikalle...

[QUOTE="vieras";25372359]Mulla ei kyllä kirpparille viemisessä varsinaisesti mikään tienaaminen ole tarkoituksenakaan, vaan kierrättäminen. Nyt ollaan kaverin kanssa ottamassa kirpparipöytä pariksi viikoksi, ja ideana on että kunhan saa edes sen pöytävuokran katettua. Roskiinko ne sitten pitäisi laittaa? Ja ainakin toistaiseksi ovat näyttäneet menevän, ilmeisesti kaikilla ei ole samanlainen maku kuin mun kavereilla.[/QUOTE]

no mulle se tärkein kirpparijutussa on just tienaaminen. kiertoon mä saisin helpommalla viemällä noi vaan Uffin tms laatikkoon :)
mutta hyvä että menevät kaupaksi sinullakin .

Yhteistyössä