Tiedän että olen hirviö äitipuoli mutta onko tämä kivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tyhmää laittaa vatsatautinen lapsi isäviikonloppua viettämään ja tyhmää isältä ottaa lapsi ja sitten jättää hoitaminen vaimolle jolla on pieni vauvakin siinä. Tilanteen tietäen typerää myös ap:lta laittaa ex:lle viestiä kun voi arvata seurakset.

Mä olisin tehnyt miehelle selväksi että hoitaa sitten yksin esikoisensa ja itse pidän vauvan kaukana, tarvittaessa lähden tämän kanssa jonnekin sukulaisiin tai kaverin luo.

Tottakai entisen puolison uusi lapsi on hankala asia kaikille osapuolille, siis asiaan suhtautuminen sekä se, miten arki sovitetaan jatkossa uusioperheessä. Toivoisin, että aapee jaksaisi ymmärtää myös sitä, että sille miehelle molemmat lapset ovat yhtälailla hänen, ja ainakin pitäisi olla tärkeitä. Valitettavasti usein käy niinkin, että ne "entiset" lapset menettävät yhteyden isäänsä kun isälle tulee uuden puolison kanssa yhteinen lapsi. Ja ennenkun tähän joku kommentoi, että mitä ex marisee, niin ei se yleensä sitä exää niinkään ahdista, vaan niitä lapsia kellä ei yhtäkkiä sitä isää olekkaan. Aika surullista sellainenkin tilanne on, vaikka lapset siitä jollakintavalla eteenpäin pääsevätkin. Ja omaa kokemusta on kolmen kohdalta, jotka eivät ole aikaa isällään viettäneet enää isän uuden lapsen myötä.Kyllä voin kertoa, että sitä on sille lapselle aika hankalaa selittää miksei iskän luo voi enää mennä. No isompana omani ovat kyllä antaneet anteeksi jollakin tavoin. Mutta siis ymmärrän myös sen, että aapee ei halunnut lapsia sairaana vauvaperheeseen. Silloin sovitaan vaan tapaamiselle uusi ajankohta.

Tottakai vanhemmalla lapsella on oikeus yhä olla isänsä luona, mutta onko se oikeasti sen lapsen edun mukaista että häntä raahataan 40asteen kuumeessa, oksentelevana ja ripuloivana paikasta toiseen? Ei siinä kunnossa juuri isän ja uuden sisaruksen seurasta nauti ja varmaan lapsi olisi mielummin sairastanut kotona äidin hoidossa kuin isän luona äitipuolen hoidettavana. Kun se isä kerta ei edes vaivaudu hoitamaan.

Jos olisi lasta ja tämän parasta ajateltu niin olisi sovittu isävierailulle toinen viikonloppu jolloin terve isoveli olisi saanut tutustua rauhassa vauvaankin.

Joo tottakai olisi ollut paremi olla lähivanhemman luona sairaana. Meillä kun lapset vielä isäänsä näkivät siis uuden sisaruksensa ollessa ihan vauva, niin sovittiin, että sairaana ollaan lähivanhemman luona.Ei sairaana ole kivaa matkustella mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25371810:
Kuka edes lähettää yrjötautisen lapsensa mihinkään?
tääkin on totta. mä en jaksais olla niin katkera, että kiusalla laittaisin sairaan lapsen eksälle. ainakin tuntuu, että sitä se on eikä siinä ajatella lasta ollenkaan. mutta kun kerta näin nyt kuitenkin on, niin onhan sen äitipuolen se asia vain hyväksyttävä

[QUOTE="Vieras";25372229]Tottakai vanhemmalla lapsella on oikeus yhä olla isänsä luona, mutta onko se oikeasti sen lapsen edun mukaista että häntä raahataan 40asteen kuumeessa, oksentelevana ja ripuloivana paikasta toiseen? Ei siinä kunnossa juuri isän ja uuden sisaruksen seurasta nauti ja varmaan lapsi olisi mielummin sairastanut kotona äidin hoidossa kuin isän luona äitipuolen hoidettavana. Kun se isä kerta ei edes vaivaudu hoitamaan.

Jos olisi lasta ja tämän parasta ajateltu niin olisi sovittu isävierailulle toinen viikonloppu jolloin terve isoveli olisi saanut tutustua rauhassa vauvaankin.[/QUOTE]

ja sinusta "isä" saa niinsanotusti noukkia kermat päältä?
Miksi ei yksinhuoltajaäidilläkin ole oikeus vapaaseensa,miksi hän olisi sen parempi hoitaja sairaalle lapselle?
Jos välimatkakaan ei pitkä niin väliäkö sillä missä lapsi sairastaa. Se taas on apeen ja lapsen isän yhetinen ongelma selventää kuka lapsen hoitaa.
Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin ja nyt kun on uusi lapsikin uuden kumppanin kanssa on vieläkin tärkeämpää näyttää lapselle ettei häntä ole vauvan takia hyljätty.
Toki jokainenhan ottasi vain kermat lapsistaan päältä hoitaa niitä kun ovat kilttejä ja terveitä ja pois vaan kun sairastuu tai tulee känkkäränkkä. Miksi lähivanhemman siis pitää kaikki yksin kestää jos on toinenkin vanhempi?
Jos apeeta niin huoletti niin miksi et lähtenyt vaikka kavereillesi oman vauvasi kanssa jotta isä saa hoitaa sairaan lapsen rauhassa.
Sinulla taitaa nyt olla pahimmillaan 3 lasta siinä nurkissa jos isästä ei edes oman lapsen hoitajaksikaan ole.

Joo ja tee ihmeessä nyt tollaselle vätysmiehellesi lisää lapsia, ottakaa talolainaa, taas raskaaksi ja pääset kirjoittamaan palstalle "Mies ei osallistu-olen rikki"-kirjoituksia.

Todellakin idioottimaista laittaa lasta kipeänä minnekkään, käy sääliksi pientä poikaa :(
Miksei mies mennyt sitten sairaan lapsen kanssa vaikka mummulaan, jos muka ok että sairas lapsi laitetaan tapaamaan? Nyt samalla sossussa sovitte yhdessä mitä tehdään jos lapsi/lapset ovat kipeenä, puolin ja toisin. Aivan loistava tilaisuus laittaa ihan mustaa valkoisella!

Sellainen pika mahatauti? Jos lauantaina oli kuumetta melkein 40 ja kunto niin heikko että melkein tiputukseen ja sunnuntaina äidin hakiessa poika oli terve? Tuo mua vähän ihmetytti, muuten olisin antanut isän hoitaa poikansa, kun ei vaivautunut taudista infoamaan ajoissa. Ja perjantaina heti pojan oksennettua ekan kerran olisin kaiketi vauvan kanssa siirtynyt kyläilemään jonnekkin viikonlopuksi..

joskus kun on vaan pakko raahata se sairas lapsi etälle.
Meillä tilanne että lapsi on sairastellut valtavan paljon,olen yh ja olen vähintään kerta kuussa ollut viikon pois töistä lapsen sairastelujen takia.
Olen vaste syksyllä aloittanut töissä joten eipä hyvää kuvaa anna kun lapsi jatkuvasti kipeänä :(
Nyt kun ei vaan enään kehtaa soittaa lapsi taas kipeänä. Työnantajakin vihjaillut että lapsella on toinenkin vanhempi.
Pakko nykyään vuorotella,sitä tämä yhteishuoltajuus vaan on. Olisi eri asia jos olisi täysi yksinhuolto.

En edes ymmärrä, että millainen äiti laittaa lapsensa kipeenä reissuun, eikä anna olla kipeenä kotona rauhassa. Vaikak itekkin olin yh:n lapsi ja näin isääni joskus ja jouluna, niin aina sai sairastaa kotona, vaikka kuinka olis ollu isä-viikonloppu.

Onko kukaan tätä x:ää haukkuneista tullut ajatelleeksi, että ehkä hän oli töissä, poissa paikkakunnalta tms ja sen takia EI VOINUT lastansa hakea

Kyllähän nyt hyvänen aika isä on ihan yhtä hyvä hoitaja sairaalle lapselle kuin äitikin.
Miksi sen isän pitäisi saada vaan kermat kakusta, eli lapsi "kylään" vain silloin, kun on terve, kauniisti puettu, ei kiukuttele jne jne

Ap:n olisi pitänyt sanoa miehelleen, että hoitaa sairaan esikoisen ja eristäytyä itse vauvan kanssa vähän kauemmaksi vatsatautisesta.

En edes ymmärrä, että millainen äiti laittaa lapsensa kipeenä reissuun, eikä anna olla kipeenä kotona rauhassa. Vaikak itekkin olin yh:n lapsi ja näin isääni joskus ja jouluna, niin aina sai sairastaa kotona, vaikka kuinka olis ollu isä-viikonloppu.

Tää on vähän kaksipiippuinen juttu. Onhan se lapsen koti isänsäkin luona ja miksi isä saisi aina vain kermat perunoista. Miksi isä ei haluaisi myös helliä sairasta lastaan. Lähivanhemmalla voi olla myös sellaista menoa, jota ei voi helposti perua sairaan lapsen takia, jonka vuoro on olla isällään.

Mutta ei sekään ole järkevää, että lähivanhempi laittaa ilman mitään tärkeää syytä vatsatautista lasta isälle, jolla on myös pieni lapsi.

Ja mitä tulee ap:n tilanteeseen. Hän yritti suojella vauvaansa, mutta tuliko hän ajatelleeksi, että tauti olisi voinut tarttua häneenkin. Vatsatauti "vasta"synnyttäneellä imettävällä äidilläkin on voimia ja maitoa vievä.

Hei, kaikille... Eilen väsyneenä kirjottelin illalla, kävin nyt siellä sosiaalitoimistossa. Sain sellaista palautetta,että miehen ja hänen exän asiat ei kuulemma kuulu mulle millään tavalla. Ei kuulukaan,mutta kun aina ,kun poika on meillä ei isä juurikaan hänen kanssaan ole. Minä kaikki syöttämiset ym hoidan ja leikkimiset ,pesut, nukuttamisen... No minä tein päästösen ,että tästä lähtien,kun poika meille tulee painun omien vanhempieni luo. Sittenhän isä saa näyttää pystyykö mihinkään poikansa kanssa. Surullista...
Miehen exä oli kyllä vähän "värittänyt" tilannetta. Ehkä hieman lisännyt asioita. Totta oli ollut ,että poika oli kurannut ja oksentanut jo keskiviikko illasta lähtien. Su aamu oli eka päivä ,kun ei oksentanut ja kuume laski. Mutta minut laitettiin koko jutun syypääksi,aiheutin miehelle ja hänen exälleen turhan riidan,mistä poika oli kärsinyt! Oli kuulemma kotonansa vielä puhunut,että olin huutanut sille ja en ollut antanut herkkuja. Höpöjä kaikki jutut, en jaksa tällästä, mieluummin ite olen yksinhuoltaja,kun kestän tämmöstä paskaa!

[QUOTE="mmm";25372513]Onko kukaan tätä x:ää haukkuneista tullut ajatelleeksi, että ehkä hän oli töissä, poissa paikkakunnalta tms ja sen takia EI VOINUT lastansa hakea

Kyllähän nyt hyvänen aika isä on ihan yhtä hyvä hoitaja sairaalle lapselle kuin äitikin.
Miksi sen isän pitäisi saada vaan kermat kakusta, eli lapsi "kylään" vain silloin, kun on terve, kauniisti puettu, ei kiukuttele jne jne

Ap:n olisi pitänyt sanoa miehelleen, että hoitaa sairaan esikoisen ja eristäytyä itse vauvan kanssa vähän kauemmaksi vatsatautisesta.[/QUOTE]

Tähän vielä lisäys, exä oli ollut jollain mökillä ryyppäämässä ja viettämässä uutavuotta. Että sellainen tärkeä meno,eihän hän pääse tuulettuun kuin joka toinen viikonloppu. Oli itse sosiaalityöntekijöille niin sanonut. Mutta se ei haittaa,kun poika oli ISÄNSÄ luona hyvässä hoidossa. Ihan sekoa koko juttu.

Hei, kaikille... Eilen väsyneenä kirjottelin illalla, kävin nyt siellä sosiaalitoimistossa. Sain sellaista palautetta,että miehen ja hänen exän asiat ei kuulemma kuulu mulle millään tavalla. Ei kuulukaan,mutta kun aina ,kun poika on meillä ei isä juurikaan hänen kanssaan ole. Minä kaikki syöttämiset ym hoidan ja leikkimiset ,pesut, nukuttamisen... No minä tein päästösen ,että tästä lähtien,kun poika meille tulee painun omien vanhempieni luo. Sittenhän isä saa näyttää pystyykö mihinkään poikansa kanssa. Surullista...
Miehen exä oli kyllä vähän "värittänyt" tilannetta. Ehkä hieman lisännyt asioita. Totta oli ollut ,että poika oli kurannut ja oksentanut jo keskiviikko illasta lähtien. Su aamu oli eka päivä ,kun ei oksentanut ja kuume laski. Mutta minut laitettiin koko jutun syypääksi,aiheutin miehelle ja hänen exälleen turhan riidan,mistä poika oli kärsinyt! Oli kuulemma kotonansa vielä puhunut,että olin huutanut sille ja en ollut antanut herkkuja. Höpöjä kaikki jutut, en jaksa tällästä, mieluummin ite olen yksinhuoltaja,kun kestän tämmöstä paskaa!

Totta ettei sinulle kuulu miehesi lapsen asiat ja lapsen vanhemmat hoitakoot lapsen.
Itsepä olet valintasi tehnyt ja ottanut "mieheksesi" moisen munattoman ukon joka nähtävästi itsekin vielä lapsi.
Harmi :(
Suositelen todellakin että tajuat jatkossa pysyä erossa koko asiasta.

Tähän vielä lisäys, exä oli ollut jollain mökillä ryyppäämässä ja viettämässä uutavuotta. Että sellainen tärkeä meno,eihän hän pääse tuulettuun kuin joka toinen viikonloppu. Oli itse sosiaalityöntekijöille niin sanonut. Mutta se ei haittaa,kun poika oli ISÄNSÄ luona hyvässä hoidossa. Ihan sekoa koko juttu.

No kännissäkö sen olis pitänyt se poika kotiin hakea?

Se missä exä oli ei kuulu teille,oli isäviikonloppu ja isä suostui ottamaan lapsen teille joten silloin ei sinulta kysytä mitään vaikka teillä olisi kaksi vauvaa.
En minäkään olisi lähtenyt kännissä ajamaan autoa tai saapunut kännissä hakemaan lastani pois,siitähän taas riemu olisi noussut.

Ja tästä se taas alkaa.... Miksi, miksi ei vaan voi istua alas ja puhua asia selväksi, siis sinä ja miehesi.

Mun mielestä ilman muuta myös miehesi pojan hoito kuuluu teille yhteisenä, tiesithän hänellä olevan jälkikasvua kun hänet valitsit.

Tottakai voit siitä huolimatta olla sitä mieltä, että myös miehesi kuuluu viettää sitä paljon puhuttua laatuaikaa ihan itsekseen poikansa kanssa.

Ei minulla ole ollut mitään ongelmaa hoitaa mun miehen jälkikasvua/käyttää tarvittaessa lääkärissä jne jne.

Mutta, että jätetään kokonaan toisen kontolle, se ei käy, eikä pidäkkään käydä.

Mielestäni ei kuitenkaan pidä heti ottaa asennetta, että minä häippäsen kun miehen muksu tänne tuupataan, hoitakoon sen itse.

Sitten jos miehesi ei ymmärrä, tai välitä siitä mitä sanot, silloin voit jopa totetuttaa tuon poistumisen, pariksi yöksi.

Oletko vaan alistunut hoitamaan pojan, vai oletko sanonut miehellesi, että teeppäs tuo (jos on niin avuton, ettei automaattisesti ala tekemän), ja jos sanoo, ettei osaa, niin sitten vaan teette yhdessä, niin kyllä siinä oppii, vaikka olisi kuinka avuton.

Vaikka se kuuluisa Siperia opettaa, niin eikö olisi teidän yhteisen elämän kannalta järkevämpää opetella yhdessä.

ap,en sano tätä pahalla vaan...
olet opettanut miehesi jo tavoille,minä hoidan ;)
Sinun ei olisi koskaaan pitänyt alkaa miehesi lapselle hoitajaksi. Jos nyt oikein tulkitsin niin sinä olet hoitanut miehen lapsen kun hän teille tulee,mitä miehesi tekee?
Miksi olet alkanut heti hoitajaksi? Nythän tilanteessa ei ole kuin lapsen äiti ja sinä joka hoidat lapsen,mies luistaa koko vastuusta ja nyt kun kävi miten kävi saat syyt niskoille ja kaikki sen takia kun olet paaponut miestäsi ja hoitanut hänen puolestaan jopa tapaamis asiatkin.

• Tykkää
Reactions: nöppäri
Tähän vielä lisäys, exä oli ollut jollain mökillä ryyppäämässä ja viettämässä uutavuotta. Että sellainen tärkeä meno,eihän hän pääse tuulettuun kuin joka toinen viikonloppu.

Eli sinua vituttaa se, että hän saa joka toisen viikonlopun vapaaksi ja nyt sattumoisin se oli uusvuos. Ja sitten sinua vituttaa se, että miehes on niin munaton, että SINÄ olit uudenvuoden sairaalassa pojan kanssa. Ei oo helppoa.

Lähtökohtaisesti olen kyllä tässä nyt sitä mieltä, että exä on toiminut tapaamissopimuksen mukaan, tuonut lapsen isälleen sovittuna viikonloppuna. Nyyh, jos lapsi on ollut kipeä, ihmiset joskus on. Ehkä mäkin sitten muutun hysteerikseksi kun tämä oma lapsi päättää syntyä, mutta nyt en vielä osaa sitä.

Tarinan rosvo ei siis ole exä eikä nyxä vaan mies. Hän olisi voinut hoitaa asian niin paljon paremmin. Ja kaikki voisivat nyt koittaa sopia välinsä ja asiansa, jotta pieni poika ei joudu kärsimään tilanteesta. Koska mikään ei ole niin surullista kuin aikuinen mies/nainen, joka joutuu toteamaan, että harmittaa kun ei ole kunnon suhdetta etävanhempaan vaikka kuinka olisi sellaisen halunnut.

• Tykkää
Reactions: nöppäri

Yhteistyössä