Tiedän että olen hirviö äitipuoli mutta onko tämä kivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jep";25372844]Kommentteja lukematta kysyn miten ydinperheessä toimitaan vastaavassa tilanteessa? Lähetetään lapsi pois kotoa sairastamaan ettei vauvaan tartu?[/QUOTE]
Mä en tiedä miten muissa perheissä toimitaan,mutta meillä jos vaan mahdollista niin minä lähden vauvan kanssa evakkoon ja isäntä hoitaa oksentavan,siis silloin kun on pieni vauva,aina se ei tietenkään onnistu.

Mutta hei oikeasti,ei meilläkään tule miehen lapsi jos on oksennustaudissa,eikä tule jos meillä ollaan oksennustaudissa,järki on päässä niin lapsen äidillä kuin miehellänikin.On ihan turhaa ruveta kuljettamaan niin inhottavaa tautia ehdointahdoin eestaas,korvaavat tapaamiset kun on keksitty.Eikä kyse ole mistään lapsi ei ole tervetullut kuin terveenä,tavis nuhat ja kuumeilutkin kuuluu lapsiperheen arkeen muutenkin,mutta käsi ylös kuka haluaa ehdointahdoin pikku vauvalle mahataudin jos ei ihan pakko ole.

[QUOTE="vieras";25371360]Ja sekavammaksi menee. Eikun meinaan, että pikkuvauvalla on oikeus olla ilman tartuttavia toisessa perheessä asuvia sisaruksia. Isä toki voi mennä lapsen omaan kotiin hoitamaan lasta, jos tarvitsee.[/QUOTE]

Argh! Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että sillä isän lapsella on kaksi perhettä ja kaksi kotia? Toinen on äidin luona ja toinen on isän luona. Eli ei isän lapsi asu eri perheessä kuin vauva, vaan ihan siinä samassa. Ei ehkä joka päivä, mutta säännöllisesti kuitenkin.

No minä tein päästösen ,että tästä lähtien,kun poika meille tulee painun omien vanhempieni luo. Sittenhän isä saa näyttää pystyykö mihinkään poikansa kanssa. Surullista...

Tässä tilanteessa varmaan ainoa järkevä päätös ja tapa toimia. Lapsella kuitenkin on oikeus isäänsä ja isällä lapseensa joten tällä tavallahan sinä annat tämän toteutua ja toteutua kaikista parhaiten, samalla saat varjeltua omaa pientäsi ja kaikki tapahtuu ilman että saat niskaasi vain syytöksiä asiaan sekaantumisesta. Luulisin tämän ratkaisun tyydyttävän jatkossa myös isomman lapsen äitiä.

[QUOTE="huokaus";25373151]Aloittaja on itse kertomansa mukaan aina hoitanut miehen lapsen, joten se minusta kertoo mikä homma kenellekin siinä perheessä kuuluu. Ei ole minun asiani kuinka teillä tai heillä hoidetaan asiat mutta se että jää hoitamaan miehensä sairasta lasta ja sitten vikisee niin turha vinkua kun paskat on jo housussa.
Aloittaja voi laittaa miehensä ottamaan vastuuta omasta lapsestaan eikä palvella häntä ja hoitaa hänen puolestaan tätä etälasta.[/QUOTE]
Niin, lapsesta ei saisi huolehtia kun mies ei osaa. Kaikki on ap:n vika. Se, että lapsen äiti antaa lasta isälle, joka ei lasta halua eikä osaa hoitaa ja se, että isällä on uusi vaimo, joka taas lasta haluaisi ja osaisi hoitaa. Kyllä nyt normaali ihminen vaan hoitaa sitä lasta eikä jätä heitteille. Kyllä se vaan nyt on sen miehen vika jos ei lastaan hoida, eikä sen puolison, joka väkipakolla joutuu huolehtimaan että lapsi saa ruokaa ja puhdasta päälleen.

Ei se lapsen tai kodinhoitaminen niin helvetin vaikeaa ole, etteikö miehetkin siihen pysty ilman massiivista koulutusta. Mutta meneehän se monessa perheessä niinkin, että miestä ei kotityöt kiinnosta niin nainen joutuu tekemään kaiken, ja sen sijaan että mies olisi laiska paska (mitä se on), niin hommahan onkin naisen vika kun mitäs tekee.

Ihanteellisessa tilanteessa ap ei varmaan olisi koskaan sekaantunutkaan mokomaan vätykseen, mutta mielestäni hän on kyllä tehnyt kaiken niinkuin pitääkin. Eihän hän olisi voinut edes vauvan kanssa lähteä sitä tautia karkuun kun isä ei edes osaa viedä lasta sairaalaan. Tai toki olisi voinut lähteä, mutta onneksi kuitenkin edes joku katsoi senkin lapsen perään, kun lapsen biologisia vanhempia ei tuntunut hirveästi kiinnostavan...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25373322]Argh! Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että sillä isän lapsella on kaksi perhettä ja kaksi kotia? Toinen on äidin luona ja toinen on isän luona. Eli ei isän lapsi asu eri perheessä kuin vauva, vaan ihan siinä samassa. Ei ehkä joka päivä, mutta säännöllisesti kuitenkin.[/QUOTE]
No mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että järjen käyttö on sallittua myös uusioperheessä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Kerrot soskussa oman kantasi, molemmat äidit ajattelee lapsen parasta! Kyllä etälapsi pitää ottaa hoitoon sairaanakin, ainakin me on otettu. Toisaalta isä ei laittaisi jo oksentavaa lasta meidän vauvaperheeseen. Tässä on molemmilla puolensa ja soskussa käynti voi selventää asioita!

Mihin te oisitte sen 3-vuotiaan vieneet evakkoon jos hän asuisi teillä pysyvästi? Uusperheeltä tosiaan haisee ja kauas. Mun mielestä törppöjä kaikki tyynni. Äiti joka vie sairaan lapsensa pois kotoa on törppö. Isä on törppö kun ei sanonut. Ja sinä entistä törpömpi "mun lapsi ja sun lapsi" -yhtälösi kanssa. Törpöt.

[QUOTE="vieras";25373556]No mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että järjen käyttö on sallittua myös uusioperheessä.[/QUOTE]

Olen ehkä tyhmä, kun en ole koskaan osannut pelätä tuollaisia perussairauksia. Aika epätodennäköistä, että vauvaan tarttuisi, jos rintaruokinnalla ja yhtään huolehditaan hygieniasta.

No, isomman lapsen äitiä tässä on turha syyttää. Hän on kysynyt lapsen isältä, voiko lapsi tulla ja hänelle on sanottu, että ok. Äiti siis selkeästi käyttänyt järkeään ja arvioinut, ettei lapsi ole niin kipeä, että kärsisi automatkasta. Vauvan asiathan eivät tälle äidille kuulu millään tavalla.

Kyllä nyt normaali ihminen vaan hoitaa sitä lasta eikä jätä heitteille. Kyllä se vaan nyt on sen miehen vika jos ei lastaan hoida, eikä sen puolison, joka väkipakolla joutuu huolehtimaan että lapsi saa ruokaa ja puhdasta päälleen.

Toisaalta tätä tekee myös moni isovanhempi eli ottaa vastuun lapsenlapsistaan, kun vanhemmat eivät välitä tai välittävät vain ajoittain. Kun vanhemmat haluavat reissata, niin työnnetään lapsi vain isovanhemmille (enkä nyt tarkoita mitään kerran vuoteen reissuja). Tällöin ei vanhemmat koskaan opi ottamaan vastuuta omista jälkeläisistään ja isovanhempi antaa siihen luvan. Jos tälle hyväksikäytölle annetaan mahdollisuus, on mielestäni siitä ihan turha rutista jälkeenpäin.

[QUOTE="Lokkii";25372762]Toisaalta miksi isän pitäisi saada olla vaan terveen lapsen kanssa aina? Eihän se oo mitenkään äidin velvollisuus olla aina hoitamassa lasta jos lapsi on sairas. Toki järkevää ja ystävällistä olisi huomioida perheessä oleva pieni vauva ja välttää tartuntaa jos vain mahdollista.[/QUOTE]

Yhtä lailla tietysti, jos lapsi sairastuu isällä ollessaan, ei häntä pitäisi lähteä kärräämään takaisin äidille. Minusta kyse ei ole siitä, että vanhempien pitäisi hoitaa sairasta lasta 50:50, ettei toisella vaan pääse olemaan lokoisammat oltavat, vaan asiaa pitäisi ajatella LAPSEN kannalta, eli kipeänä saa sairastaa juuri siellä, missä sattui sairastumaan.

Moni isä kyllä kiikuttaa kipeän lapsen äidin hoidettavaksi sunnuntai-iltana, kun isävkl on ohi, että itse pääsevät maanantaina töihin. Valitettavan harvassa ovat ne, jotka antavat lapsen sairastaa rauhassa yhdessä osoitteessa ja jäävät itse töistä pois lasta hoitamaan. Mutta ei, viedään lapsi äkkiä takaisin, että poissaolo jää taas äidin kontolle.

Ap:n tapauksessa mies on typerys, ei ajatellut vauvaa yhtään, ei omaa kipeää esikoistaan yhtään, ei vaimoaan yhtään. Ottaa nyt sanaa sanomatta vastaan kipeä lapsi ja suuttua, kun vaimo ei ilahdu? Ja että jumalauta lähettää vaimonsa oman lapsensa kanssa lääkäriin? Ja suuttuu, kun sytyy soppa? Ai perhana kun mua suututtaa tuommoinen.

• Tykkää
te olette käyttäytyneet typerästi ihan kaikki aikuiset!
sinä olet ylireagoinut ja kyllä, sinulla on pieni vauva mutta kyllähän tässä huonoimmassa jamassa on se heittopussi3-vuotias
ja en ihmettele yhtään että sossu on suomessa pahassajamassa ja aikaansaamaton kun jokaikisessä asiassa pitää se sossu vetää mukaan, en oikeasti edes usko että NOIN pienestä olisit saanut sossuun pyynnön vaan asiassa varmaan on taustoja enemmänkin. (pahoittelen jos et tykkää)
miehesi ex-on varmaan ylireagoinut myös mutta mielestäni kyllä ihan aiheesta, hänen lapsensahan tässä on kiukuttelun aihe ja lapsi on kuitenkin oikeutettu myös isään. todennäköisesti lapsi on halunnut tulla isälleen ja kuulostaisi siltä että isäkin halunnut nähdä lapsensa. Eikä se ole missään nimessä pois teidän vauvaltanne vaikka isä isompaakin lastaan näkisi!!
ja parjattu isä - mitähän tuohon sanoisi, kuulostaa olevan puun ja kuoren välissä kahden sekopäisen ja ylireagoivan naisen kanssa :)

No jaa, en kyllä minä kehtaisi ripuloivaa ja kuumeilevaa pikkulasta tunkea etäisälleen, joka lasta ei edes osaa hoitaa, ja ottaa ja lähteä itse ryyppäämään.

Tämän jälkeen sitten exä vielä kehtaa syyttää nyksää asioihin puuttumisesta kun tämä vain lapsen parasta ajatellen hoitaa sairasta kun lapsen isä ei itse pysty/osaa/halua sitä tehdä vaikka olisi hänen aikansa ja vuoronsa.

• Tykkää
Mä ymmärrän, mutta en ymmärrä. Uusperhe, ja ei kuitenkaan perhe. Voidaan soittaa hakemaan lapsi pois; kun meillä ei nyt voi olla. Lapsella kaksi kotia, vai onko sittenkään? Isäkö saa vain "rusinat pullasta", ja äidille jää sairauden hoidot ym

[QUOTE="vieras";25373799]Olen ehkä tyhmä, kun en ole koskaan osannut pelätä tuollaisia perussairauksia. Aika epätodennäköistä, että vauvaan tarttuisi, jos rintaruokinnalla ja yhtään huolehditaan hygieniasta.

No, isomman lapsen äitiä tässä on turha syyttää. Hän on kysynyt lapsen isältä, voiko lapsi tulla ja hänelle on sanottu, että ok. Äiti siis selkeästi käyttänyt järkeään ja arvioinut, ettei lapsi ole niin kipeä, että kärsisi automatkasta. Vauvan asiathan eivät tälle äidille kuulu millään tavalla.[/QUOTE]

Ja jos on tarttuakseen, niin tarttuu mistä vaan

Meidän perheessä pyöritellään samoja kuvioita aina välillä kun miehen esikoinen asuu äitinsä luona.Itse olen sitä mieltä että pieni nuha tms ei haittaa mutta esim juuri vatsataudista jolla on ikävä taipumus käydä kaikki läpi pitää parantua ensin .En myöskään ymmärrä miksi sairasta lasta pitäisi lähteä siirtelemään paikasta toiseen.Itse myös ilmoitan tytön äidille jos meillä sairastetaan jotain isompaa jotta tietää mahdollisesta tartuntavaarasta sillä tiedän ettei hänkään halua tytölleen saati uudelle vauvalleen mitään turhia tartuntoja, jonka ymmärrän todella hyvin.

• Tykkää
Käsi sydämmellä. Kuinka moni olisi oikeasti ottanut ilman minkäänlaista "paniikkia" vatsataudissa olevan lapsen, kun perheessä on myös pieni vauva?

Tottakai lapsella on oikeus kumpaankin vanhempaan. Mutta tälläisissä tilanteissa pitäisi ajatella kumpaakin perhettä. Lapsi oli kuitenkin oikeasti sairastanut jo keskiviikosta lähtien. Kerta äiti ei ollut kotona olisi isä voinut mennä yhtälailla äidin kotiin pojan kanssa. Olisi luultavimmin ollut helpompi ratkaisu kun toiselle äidille lähteä pienen vauvan kanssa muualle.

Tämä siis kaikille niille jotka ehdottomasti ovat sitä mieltä, että oli oikein ja pojan edunmukaista, että isä hoitaa kun kerta oli isän viikonloppu.

Rehellisesti sanottuna, minä en olisi tahtonut vatsatautista meille jos olisi noin pieni vauva. Ja toivoisin myös, että miehellä olisi tarpeeksi älliä tajuta se, ettei ehdoin tahdoin tartutettaisiin vauvaa. Vaan mies itsekin pohtisi vaihtoehtoa miten pojan hoito hoidettaisiin. Ilman että vauva tartutettaisiin.

On totta että vatsataudin voi saada mistä vain. Mutta pitääkö se sitten tarkoituksella hankkia.

Tämä asia meni nyt näin. Mutta aika moni näyttää myös syyllistävän tätä vauvan äitiä siitä, ettei hän pitänyt ideasta.

lääkäri sanoi joskus, kun meillä oli pieni vauva, että onneksi vatsatauti on huono tarttumaan pieneen vauvaan. Teet ap kärpäsestä härkäsen niin kuin niin monet muutkin äipät, joilla on vasta yksi lapsi.Rauhoitu ja ota vastaan avoimin mielin ja hellin sydämin myös se pieni lapsi, joka isäänsä kaipaa viikot. Teet hallaa myös liitollesi, kun kohtelet miehesi lasta ikään kuin hän ei olisi tervetullut kotiinne. Ymmärrettävää käytöstä toisaalta, koska olet vielä niin tuore äiti ja elät vauvasi kanssa vielä sitä aikaa, johon ei muita mahdu.

ai no jos yhden kerran kohtelin lasta 3vuoden aikana huonsoti kun en olisi juuri nyt ottanut ettei noro/rota virus tai mikä lie paskaripuli virus olikaan niin olen ihan huono äitipuoli. ja en ajattele muutakuin itseäni ja omaa lastani. luulempa että melkein puolet olisi noin tehnyt.

lääkäri sanoi joskus, kun meillä oli pieni vauva, että onneksi vatsatauti on huono tarttumaan pieneen vauvaan. Teet ap kärpäsestä härkäsen niin kuin niin monet muutkin äipät, joilla on vasta yksi lapsi.Rauhoitu ja ota vastaan avoimin mielin ja hellin sydämin myös se pieni lapsi, joka isäänsä kaipaa viikot. Teet hallaa myös liitollesi, kun kohtelet miehesi lasta ikään kuin hän ei olisi tervetullut kotiinne. Ymmärrettävää käytöstä toisaalta, koska olet vielä niin tuore äiti ja elät vauvasi kanssa vielä sitä aikaa, johon ei muita mahdu.

Minulla on 3 lasta. Silti en ehdointahdoin haluaisi vatsatautista meille. Kuten lääkäri oli sanonut tauti on huono tarttumaan pieneen vauvaan, mutta aina on mahdollisuus että tarttuu.

Meidän poika sai n. 3kk iässä vatsataudin mikä kiersi koko perheen. Joten ymmärrän äidin huolen vauvan sairastumisesta.

Mitä olen ketjua lukenut, niin ei äidillä ole mitään tätä poikaa vastaan. Hän hoitaa poikaa niinkuin myös vauvaa. Joten lukeman perusteella tämän äidin elämään mahtuu myös tämä poika vauvan lisäksi.

• Tykkää
niimpä mutta nyt sitten tein virheen ja senkin ihan varmasti hormonipyörteissä ja jotenkin se meni vaan niin kalamksi kun poika siis jatkuvalla syötöllä oksensi ja ripuloi:(, miehen exä oli oikein odottanut varmasti sopivaa tilaisuutta mustamaalata minua:( sossuun. sinnehän se oli valehellu ties mitä minusta,että en hyväksy poikaa alkuunkaan jne...siksi jouduin käymään siellä ja toisaaalta ihan hyvä,näkiväthän sossut että en ole ehkä niin hirviö äitipuoli:) mut silti tuntuu että olen, mies jopa alistu pyytämään multa anteeksi,...

Minä en ottanut paniikkia,kun vastasyntyneen toin kotiin,jossa isot sisarukset vatsataudissa.
Miksi olisin ruvennut panikoimaan?
Olisiko minun pitänyt heittää mies ja isot sisaret pihalle,menkää vaikka hotelliin..ihan tajutonta.ei mitään järkeä.

Yhteistyössä