Lapsi haluis lomailla viel ens viikon! Annanko jäädä kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti......

Vieras
Poika on ADHD ja hänen luokkansa kovin häirikkö. Olisi luokassakin vähän tsillimpää, jos meidän lapsi jäisi vielä täksi viikoksi kotiin. Ja mullakin on nyt loma. Jess! Poika siis 10v. ja sanoi, että haluaisi jäädä mun kanssa lomailemaan kotiin ensi viikoksi. Munkin mielestä olis tosi kiva, jos se lomailis mun kanssa täällä kotona. Kotona on ensi viikolla myös 6v. tyttö, joten olisi reilua ja tasapuolista, jos tämä 10v. jäisi myös kotiin. Mulle kävis!!! Ja niin pojallekkin! Antaisinko jäädä? Olis niin ihanaa...

En kyllä antaisi jäädä. Koulu on lapsen työtä ja sillä pitää olla silloin, kun on koulua, jos ei ole kipeä tai anottu lupaa. Nyky vanhemmat usein ajattelee, että koulu on kuten päiväkoti, ollaan pois jos ei haluta mennä. Se sitten jää päälle ja ollaan pois ihan mistä vaan. Ja sitten itketään, kun koulussa ei saa tarpeeksi tukiopetusta, opettaja ei ymmärrä...

Ei muuta kuin poika kouluun, iltapäivät ja illat teillä on aikaa viettää aikaa kotosalla sitten. =)
Eiköhän pojasta ole mukava tulla koulusta kotiin kun äiti on kotona odottamassa!!

eks adhd lapselle ole tärkeää pitää rutiinit, säännöt ym jotta tilanne pysyy hallinnassa. eli en antaisi missään tapauksessa jäädä kotiin. koulu kun alkaa niin se alkaa kaikilla lapsilla. normaaleilla ja adhd tai jollain muulla eri tavalla erilaisilla lapsilla.

Eipä taida ihan opettajalle soitto riittää. Väittäisin, että noin pitkän loman anominen täytyy hoitaa rehtorin kanssa - etukäteen.

Toisekseen, lapsella on oppivelvollisuus. Kykenetkö järjestämään kotiopetuksen viikoksi? Hieman epäilen, sillä vähän huonolta provoltahan tämä tosiaan haiskahtaa.

Kotiin vaan, jos kerran niin haluaa. Kyllä sitä koulua kerkeää vielä elämässään käydä ihan tarpeeksi. Ja jos tästä syystä tuplaa, tuleepahan vankempi pohja. Yleensäkin, lasta pitää kuunnella, täyttää hänen toiveensa. Kun lapsi varttuu aikuiseksi, hän osaa sitten pitää mukavia rokulipäiviä töistäkin, jos siltä tuntuu.

Ei tulisi kysymykseen missään nimessä meidän perheessä. Tosin eipä koululaiseni sellaista ehdottaisikaan, vaikka hänkin toivoisi lomansa vielä jatkuvan, kukapa ei?

Yhteistyössä