Montako albumillista tuli kuvia vauvan ensimmäisestä vuodesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielenkiinnosta kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielenkiinnosta kysyn

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kyselen, montako albumillista tuli kuvia vauvan ensimmäisestä vuodesta?

Kysymys putkahti mieleeni kun juteltiin tuossa yhden tuttavan kanssa, joka sanoi ettei ole ottanut kuvia vauvasta juuri lainkaan. Meillä taas on otettu kuvia urakalla niin, että useampi albumi on tullut täyteen.

Tällä hetkellä vauva 2,5kk. Ei ole otettu kuin muutama kerta jokunen kuva. Ja yhtään kuvaa ei ole vielä "tehty", että olisin niitä edes nähnyt. Luulen, että yhtään "albumillista" ei tulla saamaan aikaiseksi.

[QUOTE="Anne";25396303]En tiedä, olisi tullut kalliiksi laittaa kaikki kuvat albumeiksi. ~750kuvaa per vuosi kahtena ekana vuonna, kolmantena vähän yli 1000.[/QUOTE]

Itse olen teettänyt Net Anttilan kautta, eikä tule kuvien teettäminen kyllä kalliiksi... Mullakin on teetettäviä aina on monta sataa kerralla, eikä maksa kuin pari kymppiä. :)

[QUOTE="vieras";25396349]Itse olen teettänyt Net Anttilan kautta, eikä tule kuvien teettäminen kyllä kalliiksi... Mullakin on teetettäviä aina on monta sataa kerralla, eikä maksa kuin pari kymppiä. :)[/QUOTE]

Olen minä paperikuvia tulostellut valokuva-arkeille mutta toisaalta, mihimpä niitä laittelisi. Albumiin, kun tietokonekin? Ja säilyy paremmin kovalevyillä kuin jossain kaapissa nippuna. Muutamia epämääräisiä kuvakansioita olen Ifiltä tilannut, kalentereita ja lapen mummi toivoi valokuvakirjaa ekasta vuodesta.

[QUOTE="Anne";25396365]Olen minä paperikuvia tulostellut valokuva-arkeille mutta toisaalta, mihimpä niitä laittelisi. Albumiin, kun tietokonekin? Ja säilyy paremmin kovalevyillä kuin jossain kaapissa nippuna. Muutamia epämääräisiä kuvakansioita olen Ifiltä tilannut, kalentereita ja lapen mummi toivoi valokuvakirjaa ekasta vuodesta.[/QUOTE]

En mä tiedä, mun mielestä tulee kalliimmaksi tulostella valokuvapaperille kotosalla kuin teettää jossain. Toki noita teettopaikkoja on kalliimpiakin... Ja kukin ihan makunsa mukaan, jonkun mielestä on hyvä että kuvat on koneella ja joku tykkää lämiä albumeita (kuten minä).:D

[QUOTE="vieras";25396390]En mä tiedä, mun mielestä tulee kalliimmaksi tulostella valokuvapaperille kotosalla kuin teettää jossain. Toki noita teettopaikkoja on kalliimpiakin... Ja kukin ihan makunsa mukaan, jonkun mielestä on hyvä että kuvat on koneella ja joku tykkää lämiä albumeita (kuten minä).:D[/QUOTE]

Valinnanvaikeuskin on kova, mikä kuva on tietyistä jutuista paras tms :D Pitäisi sitten laittaa kaikki albumiin. Mutta hyvähän se on, että niitä kuvia on mahdollisimman monissa paikoissa, ettei häviä vaan. Minullakin on tietokoneella, ulkoisella asemalla ja lapsen kansio vielä yhdellä tikullakin.
En ole ollut aikaisemmin innostunut teettämisestä, kun ei ollut kuvanmuokkausohjelmaa. Nyt taas muokkaamattomia kuvia on niin paljon etten ole saanut aikaiseksi alkaa muokkaamaan niitä :D

No, vauva on nyt 7kk ja kuvia on koneella satoja. Kuvakirjoihin ja digikuviksi teetettynä parhaita paloja, osa liimailtu vauva-kirjoihin. Pelkästään albumeihin en yleensä kuvia laittele vaan niitä teetetään kuvakirjoiksi tai kehyksiin seinälle.

Yhteistyössä