G: Mikä puolison tekemisissä/tekemättä jättämisessä ärsyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
Joo joo kaikkihan me teemme joskus jotakin mikä saa puolison hermot halkeamispisteeseen, mutta mikä on jokin toistuva asia, joka saa sinut ärsyyntymään todenteolla? Onko se perinteinen wc-pytyn kansi, tiskien jättäminen pöydälle, jokin ulkoinen seikka, tapa tehdä jokin asia... Mikä ärsyttää? Minä menetin tänäaamuna hermoni, koska mieheni oli levittänyt vaatteensa sohvalle tullessaan nukkumaan. Miksei niitä voi taitella nätisti odottamaan vaikka sohvan reunalle?! ARGH! Vaikka asia on mitätön se ärsyttää niiiiiin paljon :D

Toinen on se kun miehen "ihan kohta" voi kestää 10 minuuttia, vaikka kyse olisi sellaisesta tilanteesta, että pyydän vahtimaan vauvaa kun on kauhea vessahätä. Vastaus on aina "JOOJOO mitä sä nalkutat kun oli yks juttu kesken!" Jaa, no ei kai siinä mitään kun minä kohta pissaan housuni :DD Ihana tuo mies silti on vaikka joskus pikkuasiat saa minut raivon partaalle.

se ei enää koske muhun kun seksiä halutessaan, eikä anna mun koskea. yöllä jos koitan mennä nukkumaan viereen/kainaloon kääntää selkänsä.
oon rupsahtanut ja lihonnut ja tavallaan ymmärrän jos ja kun sitä ällöttää mutta ei se silti kivalta tunnu.

[QUOTE="vieras";25399664]se ei enää koske muhun kun seksiä halutessaan, eikä anna mun koskea. yöllä jos koitan mennä nukkumaan viereen/kainaloon kääntää selkänsä.
oon rupsahtanut ja lihonnut ja tavallaan ymmärrän jos ja kun sitä ällöttää mutta ei se silti kivalta tunnu.[/QUOTE]

No tuo on aika paha juttu.. :/ Puhukaa asiasta!

[QUOTE="aapee";25399696]No tuo on aika paha juttu.. :/ Puhukaa asiasta![/QUOTE]

Emmä pysty siitä puhumaan enää, oon koittanut joskus kysyä ja saan vastukseksi jotain ympäripyöreetä ja kiellon koskea.
itseäkin oma peilikuva oksettaa niin ymmärrän kyllä täysin ettei tällaista hyljetta halua kosketella tai kylkeensä nyhjäämään.

-ärsyttää kun miehellä lojuu monessa paikassa puolikäyttöisiä vaatteita (kuistilla, kph, huone)
-jättää kuitteja yms roskia kuistille missä on avain kipot
-muutenkin jos tekee jotain ei siivoa jälkiä kokonaan, aina jää jotain roskia
hoitaa poikaa, mutta sanoo että nyt hoidat ja tekee jotain muttei kerro kauan kestää eikä ole etukäteen puhunut asiasta
-valittaa jostain ja ei itse korjaa asiaa (joku pikku juttu)
-ei pidä pojale samoja rajoja kuin minä
-vähättelee kotihommia (olen hoitovapaalla)
-pitää pyytää aina tekemään jotain ei oma-aloisuutta
-ei kuuntele , kuulossa oikeasti jotain häikkää tai ainakin tosi huonommin kuulee
-jne

en jaksa ees ajatella ku alkaa nyppimään

no plussana ei juo, ei petä jne. sentäs
ja iltaisin ulkoilee pojan kanssa :)

-ärsyttää kun miehellä lojuu monessa paikassa puolikäyttöisiä vaatteita (kuistilla, kph, huone)
-jättää kuitteja yms roskia kuistille missä on avain kipot
-muutenkin jos tekee jotain ei siivoa jälkiä kokonaan, aina jää jotain roskia
hoitaa poikaa, mutta sanoo että nyt hoidat ja tekee jotain muttei kerro kauan kestää eikä ole etukäteen puhunut asiasta
-valittaa jostain ja ei itse korjaa asiaa (joku pikku juttu)
-ei pidä pojale samoja rajoja kuin minä
-vähättelee kotihommia (olen hoitovapaalla)
-pitää pyytää aina tekemään jotain ei oma-aloisuutta
-ei kuuntele , kuulossa oikeasti jotain häikkää tai ainakin tosi huonommin kuulee
-jne

en jaksa ees ajatella ku alkaa nyppimään

no plussana ei juo, ei petä jne. sentäs
ja iltaisin ulkoilee pojan kanssa :)

Hahah suurinosa noista tuntuu niin tutuilta :D Juuri tuo ettei voi tehdä loppuun asioita jos alkaa siivoomaan tms. Ja ettei oma-aloitteisesti tee mitään kotihommia. Hoitaa kylläkin mallikkaasti jos vain pyytää ja opastaa mitä kaikkea tehtävään kuuluu :D Tämän takia oikeestaan tän gallupin aloitin koska veikkaan, että naisten kohdalla löytyy aika paljon samanlaisia miehissä ärsyttäviä asioita!

Ex- miehen kohalla ärsytti, kun se halus aina että on siistiä, tiskejä ei saanut jäädä seuraavaan päivään ja kupit piti olla järjesstyksessä astiakaapissa...

Mun puolisossa ei silleen ole mitään ärsyttävää...

Mut voin todeta tämän aamun perusteella, että miestäni ärsyttää se etten mä aina kuuntele sitä, syksystä asti sanonut mulle, että aja se auto välillä vieras parkkiin että traktori käy auraamassa sen.. enhän mä kuunnellut kunnes tänä aamuna, en meinannut päästä enää autoon tuon mun sulan parkkimontun takia ja saada pois sitä enää tuolta jäisestä montusta.. niin kuului vaan enkö sulle jotain ole sanonut tuosta... juu juu... lähtiessään töihin huusi vaan että käyn ruokatunnilla rautalapion anopin luota niin pääsee rakas vaimo hommiin :D

Ärsyttää se, että kun tarttuu toimeen tiskien kanssa niin ei tee sitä putkeen. Eli ottaa puhtaat pois koneesta ja laittaa ne paikoilleen. Ja lähtee sit menemään, vaikka altaassa on jo likaisiakin. Vartin sit haahuilee, ennen kuin tajuaa, et ai joo, näähän voi laittaa tänne jo. :headwall: Joka kerta. Ihan joka kerta, vaikka likaisena altaassa olis se toinen puoli käytöastioista niin ei heti hoksaa.
Ja et tasojen pyyhkiminen ei kuulu edellä mainittuun hommaan. Laitaa tiskit aina automaattisesti mutta yhtään ei pyyhitä pöytää tai mitään. Roskat jää pöydälle, jos ne ei ole jossain kupissa, joka on menossa pesuun. Ne tyhjentää ja työntää koneeseen.
:stick:

[QUOTE="vieras";25399869]Ex- miehen kohalla ärsytti, kun se halus aina että on siistiä, tiskejä ei saanut jäädä seuraavaan päivään ja kupit piti olla järjesstyksessä astiakaapissa...[/QUOTE]

Jos ukko itse siivosi kipot ja kupit kaappiin niin eikös tämä ole ihan hyvä asia? :D

[QUOTE="aapee";25399901]Jos ukko itse siivosi kipot ja kupit kaappiin niin eikös tämä ole ihan hyvä asia? :D[/QUOTE]

No, mut kun se halus että minunkin pitäis esim. laittaa kupit tiettyyn järjestykseen kaappiin ja mä oon enemmän sellainen vapaa sielu... :D

Alkaa usein järjesteleen jotain laatikkoa tai kaappia vaikka olis kauhea kaaos kämpässä joka pitäs siivota.
Yleensäkin se että alkaa tekemään jotain muuta tai "asian vierestä" kuin mitä piti.
Tapana tehdä kaikki viime tipassa, eikä ymmärrä että mä en ehdi valmiiks taaperon kanssa 5 minuutissa vaikka hän yksinään ehtiikin.
Harrastaa liikaa.
Tykkää liiotellun paljon saunomisesta, ja tulee juotua helposti liikaa saunakaljoja jos lämmittää saunan monta kertaa viikossa. Saunassa kun ei ilman olutta voi käydä.
Mieheni on minua nuorempi ja kokemattomampi ja se itsessään ärsyttää usein.

jne. mun listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle, mut en viitsi nyt ajatella näitä enempää ku alko jo ärsyttämään..

Ukkelissä ärsyttää se että millään ei olo mitään väliä..
Ei ole esim hoitanut yrityksensä tilinpäätöstä, on jo kolme kk myöhässä.
Haki saksasta auton, ainoat toiveeni 4:n autossa nukahtavan lapsen vuoksi oli että kaikkien penkkien selkänojia saisi säädettyä ja ilmastointi olisi myös ja se että kaikki mahdumme kyytiin.. Kun näin auton alkoi höyry nousta korvista, auto on tehty pakettiautosta: siinä on kolme istumapaikkaa edessä ja kolme takana, ja mitään muuta penkkiä ei saa säädettyä kuin kuskin, ei ilmastointia ja ei myöskään verhoilua (seinissä, katossa)! etupenkkien jälkeen. Kuka maksaa tuollaisesta autosta n 10t?? Kaiken lisäksi mies ei hoitanut tästäkään paperiasioita kuin 3kk myöhässä ja rekisteroi sen pakettiautoksi, eli ei sitten saisi edes olla kuutta istumapaikkaa. Aaaarrgg
Ei tee mitään kotitöitä, on lapsensa kanssa todella harvoin, sopii menojaan kysymättä
No tätä listaa riittäisi..
Toki hyviäkin puolia löytyy.

Tämä onkin todella hankala kysymys, koska mies on samanlainen kuin minäkin ja siivoaa kaikki jälestään. Vie astiat keittiöön ja puoliksi käytetyt vaatteet löytää tiensä makuuhuoneen tuolille tai sen läheisyyteen. Jopa wc:n kansi on aina kiinni.
Jokin mikä joskus ärsyttää on se, kun mies töitten jälkeen valittelee ettei jaksa ja sitten kun lapsi on jo nukkumassa niin sinkoaakin johonkin. Onhan se tylsää minulle, että sitten olen ollut koko päivän kotona, mutta toisaalta ihan ymmärrettävää, minulla on koko päivä aikaa mennä, ja miestä väsyttää töiden jälkeen.

minun täytyy sanoa että näkyisessä miehessäni ei ole mitään sellaista ärsyttävää piirrettä että olisi edes mainitsemisen arvoinen. Kun on joskus elänyt parisuhteessa missä on saanut pelätä raivopuuskia, haukkumista jne jne..ei pöntön kannen ylös jättämisellä ole mitään merkitystä.

Yhteistyössä