päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oltiin tutustumassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oltiin tutustumassa

Vieras
aika karua mun milelstä oli, hoitajat oli kyllä ihan ok olosia. ulkoilussa kaikkia pkn ryhmät myös eskarit ulkoili samalla alueella,oon meinannu et pienet erikseen. huomasin kun toinen poika löi toista ja tää toinen potkas takas , puuttu hoitaja, tälle potkijalle tuli jäähy ja ketäö sen alotti sai jatkaa normaalisti, ei edes sanottu mitään :O Liukurimäöessä oli 2/3 osa lapsista ja koko sen ajan hoitajat selkä mäkkeen päin.. Inhottava mieli tuli, viikon tutustutaan ja jos tollain on koko ajan ni kyl perun paikan...

olkaa mitä mieltä tykkäätte

Meillä tyttö on päiväkodin erityisryhmän tukilapsena. Mahtava onni, että pääsi tuohon. Niin hieno ja kiva ryhmä, että olen ikuisesti kiitollinen heille tuosta. Ei kiusata, vahditaan tarkasti, ohjataan ja välitetään.

En ole koskaan ajatellut, että hoitajien silmien pitäisi (tai olisi edes mahdollista) pihan joka kolkkaan osua, tai että pienet ja isot ei samassa pihassa voisi ulkoilla.

Tuo lyönti/potku- episodi oli ikävä, itse oon vastaavassa tilanteessa vihjaissut hoitajille että tuo löi ekana ja toinen antoi takaisin vasta sitten. Kun ei hoitajat voi kaikkea huomata ja tietää mistä tilanne lähti.

Karu totuus on se, että oma lapsi ei ole pk:ssa yksin vaan lapsilauman osana. On tietty sellaisiakin päiväkoteja joissa meno on kuin villissä lännessä, eikä ketään kiinnosta vaikka joku hakkaa toista, mutta yhden päivän perusteella ei ehkä voi vielä sellaista johtopäätöstä tehdä.

Me oltiin kans tänään tutustumassa päiväkotiin. Hoitajat oli ihan jees, yks mikä jäi kaihertaa mieltä, niin se, että olivat jokseenkin tympeitä. Ainakin ne kaks hoitajaa. Lapset oli mukavia ja tytär tuntu viihtyvän muitten lasten kanssa, hoitajia aristi ihan hirveesti. Tytär vierastaa aivan järkyttävän paljon vieraita ja läheisiä aikuisia. On takertuvainen muhun, saattaa itkeä perään kahesta tunnista, jopa koko sen ajan minkä oon poissa hänen silmistään, on äitin tyttö, ei antaudu kellekkään muulle syliin kuin ainoastaan mulle ja miehelle. Näitä kun tällä mielialalla kelailee, niin itkettää entistä enemmän. Ens maanantaina pitäis lähtee jatkaa opinnot loppuun, ei ois paljoo jäljellä, mutta tää muutos on, ihan järkyttävä. Itkettää ja tuntuu hirveen vaikeelta. Mutta toivon koko sydämestä, että tytär pystyis sopeutuu tonne päiväkotiin. Jos ei, niin sitten jatketaan kotona siihen saakka, että täyttää 3v. Tytär on tällä hetkellä 1v 9kk ja tiedän on pieni vielä :(.

Me oltiin kans tänään tutustumassa päiväkotiin. Hoitajat oli ihan jees, yks mikä jäi kaihertaa mieltä, niin se, että olivat jokseenkin tympeitä. Ainakin ne kaks hoitajaa. Lapset oli mukavia ja tytär tuntu viihtyvän muitten lasten kanssa, hoitajia aristi ihan hirveesti. Tytär vierastaa aivan järkyttävän paljon vieraita ja läheisiä aikuisia. On takertuvainen muhun, saattaa itkeä perään kahesta tunnista, jopa koko sen ajan minkä oon poissa hänen silmistään, on äitin tyttö, ei antaudu kellekkään muulle syliin kuin ainoastaan mulle ja miehelle. Näitä kun tällä mielialalla kelailee, niin itkettää entistä enemmän. Ens maanantaina pitäis lähtee jatkaa opinnot loppuun, ei ois paljoo jäljellä, mutta tää muutos on, ihan järkyttävä. Itkettää ja tuntuu hirveen vaikeelta. Mutta toivon koko sydämestä, että tytär pystyis sopeutuu tonne päiväkotiin. Jos ei, niin sitten jatketaan kotona siihen saakka, että täyttää 3v. Tytär on tällä hetkellä 1v 9kk ja tiedän on pieni vielä :(.

:hug:

Tsemppiä!

Se on muuten ihan käsittämätöntä miten lasten maailmassa yllyttäminen on sallittua ja hyväksyttyä.

Kas kun aikuisten maailmassa esim. murhaan yllyttämisestä saa murhatuomion, vaikka ei omia käsiään likaisi millään lailla.

Poitsun pk:ssa piha on jaettu kolmeen osaan. Onneksi! Pienten pihassa on riittävästi virikkeitä pikkusille ja koska piha on melko pieni, niin ovat koko ajan hoitajien valvovien silmien alla.

Joskus toki ulkoilevat isojen pihalla, silloin kun isot ovat vielä sisällä ja pieniä on helpompi vahtia isossa pihassa. Ite ku oon tottunut tohon käytäntöön, niin ois hurjaa jos kaikki olis samassa pihassa.Toisaaalta tietty ikävää kun esim. sisarukset eivät ole samassa pihassa.

Yhteistyössä