Paljonko on maksanut talon rakentaminen/rakennuttaminen oikeasti? etenkin avaimet käteen talot kiinnostavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 321
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

321

Vieras
1. Paljonko maksanut ilman tonttimaksua? Siis niin että mukana tontin maatyöt yms.
2. Onko avaimet käteen talo vai onko tehty itse paljon?
3. Mikä talomalli?
4. Kauanko meni kun talo oli pystyssä?

Kiitos tuhannesti jos joku viitsii vastata :) :)

1. Paljonko maksanut ilman tonttimaksua? Siis niin että mukana tontin maatyöt yms.
2. Onko avaimet käteen talo vai onko tehty itse paljon?
3. Mikä talomalli?
4. Kauanko meni kun talo oli pystyssä?

Kiitos tuhannesti jos joku viitsii vastata :) :)

1. Noin 1,1m€
2. Pitkälti avaimet käteen, toki itsekkin olimme paljon tekemässä, varsinkin pihatöissä.
3. Arkkitehdin suunnittelema kivitalo.
4. Projektin alkamisesta(tontin ostosta) noin vuosi.

[QUOTE="vieras";25416226]1,1m€? Eli 0,0011€? Jo on halpaa![/QUOTE]

Ei täällä Espoossa halpaa ole :(
Tuohon vielä tontin hinta. No, saimme juuri sen mitä olimme halunneet.
Näkymä merelle ja lapsille ihana piha. Toki myös meille.

[QUOTE="vieras";25416226]1,1m€? Eli 0,0011€? Jo on halpaa![/QUOTE]

Nyt vasta ymmärsin miksi olit tuohon hintaan tarttunut.
Anteeksi kovasti kirjoitusvirheeni.
Tarkoitin siis 1.1 miljoonaa euroa.

Miksi pitää nussia pilkkua?

Meillä avaimet käteen, emme tehneet mitään itse. Pihalla multa levitettynä ja sora valmiina, nurmi ja istutukset täytyy tehdä itse (jos joskus sais aikaseksi). Kivitalo 153 neliötä, itse suunniteltu ja arkkitehti piirtänyt 324 000 €. Budjetti piti sentilleen. Yhdeksän kuukautta piti mennä, mutta oikeasti 11 kk.

Hei,

Rakennutimme designtalon, joka valmistui viime syksynä. 138m2 + kahden auton autokatos ja varasto. 230 000€ tuli pyöreästi laskettuna maksamaan ja itse ei tehty käytännössä mitään. Tähän summaan siis tontti, maatyöt...kaikki. Ja otettiin peruspakettiin hieman paremmat pintamateriaalit. 200 000€ olis ehkä riittänyt ilman autokatosta ja jos kaikki pintamateriaalit ja ratkaisut olis ollu perusvalikoimasta. Vielä tosin rahaa saa uppoamaan kun edessä on puutarhan laitto+nurmikot.

[QUOTE="niisku";25416297]Hei,

Rakennutimme designtalon, joka valmistui viime syksynä. 138m2 + kahden auton autokatos ja varasto. 230 000€ tuli pyöreästi laskettuna maksamaan ja itse ei tehty käytännössä mitään. Tähän summaan siis tontti, maatyöt...kaikki. Ja otettiin peruspakettiin hieman paremmat pintamateriaalit. 200 000€ olis ehkä riittänyt ilman autokatosta ja jos kaikki pintamateriaalit ja ratkaisut olis ollu perusvalikoimasta. Vielä tosin rahaa saa uppoamaan kun edessä on puutarhan laitto+nurmikot.[/QUOTE]

Hups, siis asuinneliöitä talossa 119

190m2 puutalo, arkkitehdin suunnitelmista. Väliseinät, pinnat ja näpertelyä tehty paljon itse, mutta rungon pystytys kyllä ammattilaisilta. Ilman tallin hintaa joku 430000€. On vähän erikoisempaa talotekniikkaa mukana sekä maalämpö, joka nostaa kustannuksia.

190m2 puutalo, arkkitehdin suunnitelmista. Väliseinät, pinnat ja näpertelyä tehty paljon itse, mutta rungon pystytys kyllä ammattilaisilta. Ilman tallin hintaa joku 430000€. On vähän erikoisempaa talotekniikkaa mukana sekä maalämpö, joka nostaa kustannuksia.

Siitä vaiheesta, kun runko oli pystyssä, ikkunat, ulkoverhous ja katto paikallaan, niin noin vuosi meni sisäänmuuttoon hieman keskeneräiseen taloon.

Tontteineen, maatöineen, vesi-viemäri,sähköliittymineen ja kaikkine muine sivukulujen kanssa hintaa tuli meidän 163 neliöiselle talolle 375.000€.
Talopaketti, jossa niin valtavasti pohja- ja materiaalimuutoksia, ettei pakettitaloksi tunnista. Itse ei tehty muuta kun pihatyöt ja julkisivumaalaukset.

Uusimmat

Yhteistyössä