Miten ihmeessä saan tuon 3kk vauvan nukkumaan päivällä????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nasu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nasu"

Vieras
Nukkuu 1-2 n. puolen tunnin unet.

Ulos ei nukahda jollei vaunut ole liikkeessä,herää heti kun pysähdyt.
Ja nuo parit pienet päikkärit susotuu nukkumaan vaan sitterissä olohuoneessa missä on taustaääniä.

Yöt nukkuu n. klo 22-04,syö ja nukkuu n. 09 asti.
Iloinen ja virkeä vauva..seurustelee paljon ja on kiinnostunut asioista ympärillään.

Mutta eikös tuon ikäisen nyt pitäis nukkua sellaisia 3-4h päikkäreitä parit kappaleet????

Muuttuukohan ne sitten kun siirrytään kiinteisiin?
Pulloruokinnalla mennään ja maitoa kuluu n. litra/vrk

Mun kolmonen ei kans nukkunu ku just tuon verran, ja vain ku vaunut liikku. Se ei sitte vaan nukkunu, ei kait sitä väkisinkä nukkumaan saa :) Vauvas kuitenki on ihan tyytyväinen..?? :)

Meillä vauva nukkui tuon ikäisenä peräti kolmet 40min päikkärit, se oli jo paljon se :) Vastasyntyneestä tuohon 3kk ikään asti nukkui päivisin epämääräisiä 20min pätkiä. Vaunuissa ei nukkunut välillä ollenkaan, vaikka olis rullanut ympäri kyliä.. Ja paikallaan olevissa vaunuissa vain karjui. Aika nopeasti unet rytmittyi tunnin tarkkuudella ja tiesi jo monta tuntia jaksaa olla hereillä ennen kuin laittaa sänkyyn seuraaville unille.

Pikkuhiljaa alkoi unet pidentyä, puolivuotiaana taisi nukkua jo tunninkin unet kerrallaan, kolme kertaa päivässä. Ei toi tyttö kyllä nukkunut öisinkään, valvoi tuntikausia keskellä yötä.. Vaikka kuinka oli hyvät rytmitykset päivässä jne, niin se vaan ei nukkunut. Öisinkin keskittyi naureskeluun, valvominen ei siis johtunut mistään kivusta tms. Hereillä ollessaan oli mitä mahtavin ja aurinkoisin iloinen vauva, ei oikein itkenyt koskaan, paitsi nälkäänsä. Päättelin siis että uni riittää.

Ei ne vaan kaikki nuku :) Mä otin valokuvan siitä yhdestä ainoasta kerrasta kun nukahti vauvana vaunulenkillä ja jatkoi pari tuntia unta sisällä vaunuissa :D Olin jo ihan varma että kipeähän tuo on...

Täällä kans 3kk tyttö joka ei varmasti nuku! Sitterissä nukkuu sellasen vartin kerralla kun KOKO AJAN heiluttaa, sitten herää..Tuollaisia nukkuu sen 3 per päivä....Vaunuihin nukahtaa kans vartiksi kun lähetään vaunuileen, sitte herää sielläki..Muuten kukutaan hereillä ja ihan hyväntuulisena..Illalla sitten nukahtaa tissille kun menee sen kans nukkumaan, siitä ei kyllä sitte voi nousta.
Alotti tän vähäunisuuden jo 2vko synnytyksestä..Riepoo kun ei ole omaa hetkeä missään vaiheessa päivää, koko ajan yhtä vauvan hoitoa...JA kaiken lisäksi vielä esikoinen 2v joka ei sekään nuku päivällä yhtää..

Suurin osa vauvoista on varmaan sellaisia jotka nukkuu ja syö vaan ;D Mutta ei kaikki.
Meidän nuorin nukku muutamat 15 min unet vauvana. Joskus 8kk iässä alkoi nukkuu kunnon päiväunet.
Yöunia ei ole nukkunut koskaan noin hyvin kun mitä teillä tällä hetkellä. Ei tuo nuku vieläkään öitään hyvin vaikka ikää 1v4kk.

[QUOTE="jepajee";25426615]Täällä kans 3kk tyttö joka ei varmasti nuku! Sitterissä nukkuu sellasen vartin kerralla kun KOKO AJAN heiluttaa, sitten herää..Tuollaisia nukkuu sen 3 per päivä....Vaunuihin nukahtaa kans vartiksi kun lähetään vaunuileen, sitte herää sielläki..Muuten kukutaan hereillä ja ihan hyväntuulisena..Illalla sitten nukahtaa tissille kun menee sen kans nukkumaan, siitä ei kyllä sitte voi nousta.
Alotti tän vähäunisuuden jo 2vko synnytyksestä..Riepoo kun ei ole omaa hetkeä missään vaiheessa päivää, koko ajan yhtä vauvan hoitoa...JA kaiken lisäksi vielä esikoinen 2v joka ei sekään nuku päivällä yhtää..[/QUOTE]

Sellaista se on kun muksua maailmaan pukkaa, että niitä joutuu sitten hoitamaankin.

Tykkään kyllä seurustella vauvan kanssa mutta olishan se ihan kiva että se nukkuis ne päikkärit että kerkeis itsekkin syödä joskus ja pestä pyykkiä yms....mutta näillä mennään =)

Sellaista se on kun muksua maailmaan pukkaa, että niitä joutuu sitten hoitamaankin.

Tuliko sulla nyt parempi mieli, kun pääsit tähänkin kuittailemaan? Olet kyllä ilkeä ihminen, pitäisit joskus mölyt mahassasi.

Aloittajalle: meillä oli sama homma, pikkuinen ei nukkunut viittä minuuttia pidempään muualla kuin mun sylissä tissi suussa. Joten vietin sitten muutaman ekan kuukauden sohvatuolissa pikkuinen sylissä katsellen telkkarista sarjoja... :) se oli helppoa, kun oli vain yksi lapsi, illalla sain onneksi omaa aikaa kun halusin, kun iskä tuli töistä kotiin. Nyt meille on sitten toinen tulossa ja pelottaa hieman, että jos onkin samanlainen kuin toi eka. Mitenköhän saan sitten ensimmäisen viihtymään, kun ikäeroa tulee se alle kaks vuotta ja jos olen "kiinni" siinä pienemmässä sitten. Pitänee varmaan vaan kylmästi jättää päikkärit päivällä nukkumatta jos ei muualla suostu nukkumaan, nukkukoot sitten vaikka illalla sylissä tjtn. Meillä tuo ensimmäinen muuten alkoi kuin taikaiskusta nukkumaan päikkärit pihalla vaunuissa, kun oli 3-4kk ikäinen, eikä tarvinnut edes liikuttaa vaunuja. Helpotti kummasti, kun ehti hieman hoitaa huushollia ja tehdä itselle ruokaakin keskellä päivää :)

No ei munkaan tenava vauvana nukkunu päikkäreitä kun pikkupätkiä harvakseen. Heräili yölläkin joten oma lepo ja aika jäi tosi olemattomiksi. 5kk se oppi nukkumaan peräti tunnin unet ja yöt alko olla ehjiä lähemmäs 2v. Autossa se ei oo koskaan nukkunu kun tirsoja, ei vaunussa, ei sängyssään jne...Se on vaan vähäuninen kaveri ja nyt 4v nukkuu 9-10h/vrk.

Tuliko sulla nyt parempi mieli, kun pääsit tähänkin kuittailemaan? Olet kyllä ilkeä ihminen, pitäisit joskus mölyt mahassasi.

Aloittajalle: meillä oli sama homma, pikkuinen ei nukkunut viittä minuuttia pidempään muualla kuin mun sylissä tissi suussa. Joten vietin sitten muutaman ekan kuukauden sohvatuolissa pikkuinen sylissä katsellen telkkarista sarjoja... :) se oli helppoa, kun oli vain yksi lapsi, illalla sain onneksi omaa aikaa kun halusin, kun iskä tuli töistä kotiin. Nyt meille on sitten toinen tulossa ja pelottaa hieman, että jos onkin samanlainen kuin toi eka. Mitenköhän saan sitten ensimmäisen viihtymään, kun ikäeroa tulee se alle kaks vuotta ja jos olen "kiinni" siinä pienemmässä sitten. Pitänee varmaan vaan kylmästi jättää päikkärit päivällä nukkumatta jos ei muualla suostu nukkumaan, nukkukoot sitten vaikka illalla sylissä tjtn. Meillä tuo ensimmäinen muuten alkoi kuin taikaiskusta nukkumaan päikkärit pihalla vaunuissa, kun oli 3-4kk ikäinen, eikä tarvinnut edes liikuttaa vaunuja. Helpotti kummasti, kun ehti hieman hoitaa huushollia ja tehdä itselle ruokaakin keskellä päivää :)

Ihme uusavuttomuutta. Eikö muka voi ruokaa laittaa, kun vauva on hereillä? Tai käydä suihkussa tai mitä vielä ap tuossa mainitsi? Vauvat nyt vaan on sellasia, että ne tarttee äitiään ja se pitäis kyllä tiedostaa, ennenku niitä muksuja alkaa hommaamaan.

Ihme uusavuttomuutta. Eikö muka voi ruokaa laittaa, kun vauva on hereillä? Tai käydä suihkussa tai mitä vielä ap tuossa mainitsi? Vauvat nyt vaan on sellasia, että ne tarttee äitiään ja se pitäis kyllä tiedostaa, ennenku niitä muksuja alkaa hommaamaan.

Oon kyllä siinä sun kanssa samalla kannalla, että vaikka se vauva tulee taloon, niin kyllä silti pitäisi pystyä tekemään ihan niitä normaaleita asioita.
Meillä nuorin oli todella, tarkoitan todella haastava vauva, joka ei nukkunut vaan valvoi päivät ja yöt ja huusi. Vauva ei ollut missään muualla rauhallinen kuin sylissä. Ensimmäiset 3kk nukkuikin sylissä. Vaunuissa ja autossa huusi niin paljon joka kerta että oli oksennukset sylissä. Ja kaiken tämän lisäks oli vielä 1v5kk esikoinen, joka tarvitsi äitiään yhtä paljon kun vauva. Siltikään ei kämppä hukkunut paskaa, puhtaita vaatteita oli aina saatavilla ja suihkussakin kävin säännöllisesti.
Ja ei, en yritä kiilloittaa sädekehääni tai olla joku superäiti, vaan ihan normaali äiti. Ja kyllä se tosiaan pitää siinä vaiheessa tiedostaa kun niitä lapsia aletaan maailmaan pukkailee, että se oma-aika rajoittuu todella minimiin, jos sitä on edes ollenkaan.

Tykkään kyllä seurustella vauvan kanssa mutta olishan se ihan kiva että se nukkuis ne päikkärit että kerkeis itsekkin syödä joskus ja pestä pyykkiä yms....mutta näillä mennään =)

Nyt on kyl ihan pakko ihmetellä...mulla on neljä lasta, kaks nuorinta on 1,5 v (tosi huono nukkuja ollu aina) ja 4 kk (päikkärit max. 30 min.), ja mä kyl pesen kolmekki koneellista päiväs pyykkiä ja jopa ripustan :D Nälkää en o joutunu näkee (valitettavasti). Ei varmaanka sais näin sanoa, mut elämä on just tasan niin vaikeeta ja hankalaa ku siitä ite semmoista tekee :)

Mulla on kaikki lapset (3kpl) tuon ikäsenä nukkunut aamupäivällä n.3h unet vaunuissa ja iltapäivällä 1h unet joko vaunuissa tai sisällä. Lisäks yöt nukuttu 4kk ikäsestä asti 21-8.30 (lastenhuoneessa). Mä en tiedä miten oisin kestäny jos ei yhtään vapaahetkeä ois päivässä. Joten isot tsempit ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville!!
En osaa neuvoa edes miten vois "opettaa" nukkumaan päikkäreitä, kun nuo omat olen vaan tyrkänny vaunuun ja siellä ovat nukkuneet..
Nykyään (lapset 1v, 1v ja 2.5v) nukkuvat samaan aikaan päiväunet sisällä, n.1,5h. Mä en kestäis ilman pientä taukoa...

Jos sulla on 3kk vauva niin hyvin kerkeet itsekkin syömään ja siivoilemaan yms. Mulla on 3kpl taaperoikäisiä MENEVIÄ lapsia, ja liiankin hyvin ehin syödä ja siivottakkin kerkeen. :)

Voi luoja taas näitä kommentteja :O Menkää itseenne hemmetin huuhkajat. Luitteko edes mitä näppikseltänne päästitte?? Tosin, eipä taas tiettyjen nimimerkkien ollessa kyseessä hirveästi yllätä. Siellä ne täydelliset mutsit taas huutelee, ne jotka on aina ennen lapsien syntymääkin tasan tarkkaan tienneet mitä se arki on oikeasti. Ylläripylläri, newsflash!!!! Kaikki ei tiedä, sitä arkea opetellaan ja kasvetaan lapsen mukana, eikä siinä ole mitään pahaa. Sen sijaan teidän kaltaisianne hyeenoja suosittelisin pitämään mölyt mahassa ja tukemaan kanssasisaria, muutenkin kuin v**ttuilemalla.

Kyllä muakin nyt 2v:n äitinä naurattaa miten en muka oikesti päässyt suihkuun vauvan kanssa tiettynä aikana, mutta se oli sitä opettelua se. Toiset on "arempia" kuin toiset, kyllä multa vaati melkoisen paljon sopeutumista ja harjoittelua vauva-elämä, mutta mitä sitten?? Toisilla on enemmän sitä kuuluisaa maalaisjärkeä, toiset hankkii sitä koko ajan lisää! Omiin äidinvaistoihin luottaminen ei ole välttämättä helppoa, eikä aina tule itsestään vaan se opetellaan. Ei tulisi mieleenikään alkaa arvostella muita pienien vauvan äitejä, jotka vasta ovat äitiyden alkumetreillä. Kyllä kokeneempien tehtävä olisi tukea ja ymmärtää, joskus auttaa ihan vaan sen sanominen, että "tuo on normaalia, näin meilläkin oli". Kun ei sitä välttämättä itse aina ymmärrä, mikä on normaalia ja mikä ei, jos aiempaa kokemusta vauvoista ei ole! Vertaistuki, vertaistuki....

Vaikka toisaalta ymmärrän että jos itsellä on paha olla (niinkuin näillä hyeenoilla), niin tietysti parempi että se purkautuu täällä netissä kuin se että oikeasti vaikka huutaisi siellä kotona lapsille. Mut ihan mielellään suosittelisin teitillekin lääkityksen kuntoon hoitamista. Ja kun se oma elämä on p*rsiistä, niin tokihan sitä täällä käy haukkumassa ja arvostelemassa muita minkä kerkeää, että alkaisi se omakin elämä maistua paremmalle. Toivottavasti teillä on parempi mieli.

Yhteistyössä