Miehen ahne työkaveri kävi tänään kylässä................

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieheni vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mieheni vaimo

Vieras
Mies sanoi mulle, että laitahan pöytä koreeksi, kun kaverini tulee tänne 15 minuutin päästä. Tei työtä käskettyä. Keitin kahvia ja katoin pöytään herkkukaappistamme löytyneet herkut. Pöydässä oli 3 pullaa, 5 keksiä ja kaksi joulutorttua (jäänyt joululta). Pöydässä oli siis aika paljon herkkuja...ajattelin jopa, että liikaa. :D

Mies tuli ja istui mieheni kanssa pöydässä. He joivat kahvia ja söivät pöydän antimia. Mieheni söi kuulemma ja näinkin, että söi yhden pullan kahvin kera. Hänen työkaverinsa puolestaan hotki posket pullollaan pöydän antimia ja kahviakin otti lisää... Ei siinä mitään, mutta kun mieheni kävi vessassa, niin hänen työkaverinsa laittoi pukutakkinsa taskuun pari keksia jemmaan. Kun mieheni tuli niin hänen työkaverinsa otti vielä pöydän herkuista viimeisenkin eli pullan ja söi sen. Minä siis näin, kun meillä on keittiöstä näköyhteys olohuoneeseen. Kauhea ahmatti tämä mieheni kaveri... Sanoin kun tämä mies lähti, että anna olla viiminen kerta, kun tuot ton ahneen kaveris tänne. Se sitä paits varasti keksejä taskuihinsa! myötähäpeää...

Käyttäytyikö mieheni työkaveri asiallisesti teidän mielestänne? :/

[QUOTE="vieras";25445762]Yyh... Joulusta on kolmisen viikkoa aikaa ja tarjoilit sen aikaisia torttuja. Ahneella lienee sitten tässä tapauksessa paskanen loppu...[/QUOTE]

Anteeks mitä???! :D Ne tortut on olleet pakastimessa, joten yhtä herkullisia kuin vasta leivottunakin. En mä nyt mikään idiootti ole. :D

[QUOTE="vieras";25445762]Yyh... Joulusta on kolmisen viikkoa aikaa ja tarjoilit sen aikaisia torttuja. Ahneella lienee sitten tässä tapauksessa paskanen loppu...[/QUOTE]

:laugh:
myötähäpeää molempien sekä vieraan että ap n puolesta..säälittävää laskea mitä ottaa jne. Jos tarjolle asetetaan, tarkoittaa, että ne saa siitä kuluakin suuhun

Ensinnäkin jos mies sanois, että laita pöytä koreeksi kun hänen kaverinsa tulee käymään, niin jäispä laittamatta. Eri asia jos pyytää kauniisti, mutta käskystä en laittaisi.

Ja jos kerta laitoit kaikki tarjolle, niin et voi suuttua, että kaiken myös söikin. Olisit laittanut vaan kaksi pullaa, jos sua nyt harmittaa ettei sulle jäänyt mitään.

[QUOTE="vieras";25445797]Ensinnäkin jos mies sanois, että laita pöytä koreeksi kun hänen kaverinsa tulee käymään, niin jäispä laittamatta. Eri asia jos pyytää kauniisti, mutta käskystä en laittaisi.

Ja jos kerta laitoit kaikki tarjolle, niin et voi suuttua, että kaiken myös söikin. Olisit laittanut vaan kaksi pullaa, jos sua nyt harmittaa ettei sulle jäänyt mitään.[/QUOTE]

No mielestäni on aika asiatonta popsia koko pöytä tyhjäksi ja varastaa.

Pullat oli isoja! Joulutortutkin suhteellisen isoja, olivat kaupan valmistaikinasta. Keksit aika pieniä. Ja tiedoks, että jos pöydässä oli vain 2 syömässä, niin oli toi aika paljon...

No jos miehet eivät olleet syöneet vähään aikaan mitään...meillä saattaa lapsillekin upota 3 pullaa kerralla jos on vastaleivottuja eikä olla juuri syöty ruokaa alle.

[QUOTE="vieras";25445770]Anteeks mitä???! :D Ne tortut on olleet pakastimessa, joten yhtä herkullisia kuin vasta leivottunakin. En mä nyt mikään idiootti ole. :D[/QUOTE]

No siltä sä kyllä kuulostast kirjoituksesi perustella. Lasket yksitellen mitä pöytään laitat, kyttäät sohvalta miehesi työkaveria ja juokset kakplusalle sen jälkeen itkemään paria pullaa. Luulisi oikeasti miestäsi hävettävän ja vievän kaverinsa kahvilaan tämän jälkeen :laugh:.

jos tiedän että vieraita tulee ni mulla on aina 3-4 eri tarjottavaa (ylensä pulla,pari keksi laatua (suklaa ja tavallinen) ja sit viä jotain fiiliksen mukaan kääretorttua,pasteijoita,munkkeja mitä millonkin.

paljon on tarjolla ja vieraita ylensä 1-2 mutta kyllä ne siitä rupatellessa häviää ( kekseistäkin esim laitan ylensä puolet eli en nyt ihan kaikkia tarjolle laita. pullusta koko pullapitko. mutta kaikki häviää ja oon vaan tyytyväinen ettei tarvitse ite sit syödä tai heittää kuivuneita pullankönttejä roskiin.

No mielestäni on aika asiatonta popsia koko pöytä tyhjäksi ja varastaa.

Itse en kyllä tuollaista tekisi, ja lapsillekin olen tehnyt selväksi miten kylässä käyttäydytään. Sinänsä olen siis samaa mieltä. Mutta jos joku satunnainen vieras niin tekisi, niin olisin enemmänkin vain huvittunut siitä varastamisestakin. Ehkä olisin jopa ennemminkin mielissään että tarjottavat on kelvannut. Meillä kaikki esille laitettavat saa syödä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="mä";25445832]jos tiedän että vieraita tulee ni mulla on aina 3-4 eri tarjottavaa (ylensä pulla,pari keksi laatua (suklaa ja tavallinen) ja sit viä jotain fiiliksen mukaan kääretorttua,pasteijoita,munkkeja mitä millonkin.

paljon on tarjolla ja vieraita ylensä 1-2 mutta kyllä ne siitä rupatellessa häviää ( kekseistäkin esim laitan ylensä puolet eli en nyt ihan kaikkia tarjolle laita. pullusta koko pullapitko. mutta kaikki häviää ja oon vaan tyytyväinen ettei tarvitse ite sit syödä tai heittää kuivuneita pullankönttejä roskiin.[/QUOTE]

tarjoatko sinä kuivuneita pullankönttejä vieraillesi?

Yhteistyössä