Miehen ahne työkaveri kävi tänään kylässä................

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieheni vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kynttiläillallinen;25446036:
Hah :D tuli mieleen miehen veljen tyttöystävän mahtitarjoulut kun oltiin kylässä. Jokaiselle puolikuppia laihaa kahvia, ja kuusi marie keksiä jotka oli aseteltu lautaselle "kukkasen" muotoon (siis yksi keskelle ja muut reunoille jne...) sitten kun mies erehtyi ottamaan sen keskimmäisen niin muija mutisi että "nyt se kukka meni kyllä rikki..." oltiin ihan että wtf...

Kyllähän tuon ymmärtää. Se on aivan sama kuin ottaisi kakun keskikoristeen.

[QUOTE="vieras";25446051]On pakko rajoittaa jos kahvipydässä on miehiä. Oikeastaan viisi keksiä on juuri sopivasti kahdelle, koska yleensä molemmat syövät kaksi keksiä ja viimeistä ei kehdata ottaa. Kaksi keksiä henkeä kohti tuntuu myös yltäkylläiseltä. Yksi voi tuntua rajoittamiselta.

Samoin esim. viidelle hengelle kannattaa laittaa kuusi keksiä, niin kukin syö vain yhden. Nimittäin kullekin on tietysti vain yksi keksi, mutta periaatteessa vierailijan kannalta katsottuna niitä näyttää olevan kaksi. Näin toimien yhdestä keksipaketista riittää monille eri kyläilyvieraille.[/QUOTE]

Anteeksi, mutta lasketko oikeasti kuinka monta keksiä kellekin "kuuluu"? Olen aidosti hämmästynyt. Eihän keksipaketii edes maksa paljoa.

mulla yks kaveri joka ahmi kitaansa kyllä melkein kaikki pöydän antimet. vei jopa lapsensa kädestä keksin ja pisti omaan suuhunsa.

kun kävin toisessa huoneessa oli puolet jaffakeksi pötkylästä "kadonnu".

Jos meillä olisi käynyt noin, niin olisin harmitellut jälkikäteen, etten laittanut pöytään tarjolle myös voileipiä. Ruuankin olisi voinut tarjota. Kaverilla oli varmaan rahat ja ruuat loppu ja kävi sen vuoksi teillä syömässä kahvipullat pois. Miksi hän muuten olisi laittanut keksit taskuun, ellei kotona odottaisi tyhjät ruokakaapit.

[QUOTE="vieras";25446120]Miksi nää laskeskelijat edes kutsuvat ketään kotiinsa tai tarjoavat niitä pilkulleen laskettuja ja aseteltuja KEKSEJÄ :headwall:?

Tai no, aloitus oli ihan hyvä provo mutta pelottaa, että joku vastasi tähän tosissaankin :D![/QUOTE]

Lue vielä uudelleen ja mieti olisiko se kuitenkin sarkastista huumoria...

Saanko kysyä, että mitä itse tarjoisit kahdelle hengelle?
Jos kysymys olisi miehen kavereista, enkä edes itse osallistuisi kahvihetkeen, mies hoitaa tarjoilun itse. Tarjoilu sen mukaan mitä nyt sattuu löytämään. Harvoin sellaista löytyy mitä kahvipöytään ei voisi laittaa tai mitä pitäisi laskea montako niitä voi siihen laittaa saati montako kukin voi syödä. Vain omilta lapsiltani välillä kiellän ottamasta lisää. Toki törkeää vieraalta olisi jemmata (varastaa) ylimääräisiä tarjoiluja taskuun.

Hmm..mun ukko on samanlainen hotkotin. Mättää kylässä ja kotona kaiken tarjolla olevan napaansa. Olen kyllä vähän koettanut opettaa, että mikä on sopivaa ja mikä ei. :|

Hah :D tuli mieleen miehen veljen tyttöystävän mahtitarjoulut kun oltiin kylässä. Jokaiselle puolikuppia laihaa kahvia, ja kuusi marie keksiä jotka oli aseteltu lautaselle "kukkasen" muotoon (siis yksi keskelle ja muut reunoille jne...) sitten kun mies erehtyi ottamaan sen keskimmäisen niin muija mutisi että "nyt se kukka meni kyllä rikki..." oltiin ihan että wtf...

c042.gif

Heille veisin ensi kerralla tuliaisiksi kahvipaketin, pullapitkon ja keksipaketin. :)

No eihän tossa nyt paljoa ollut niitä tarjottavia esillä.
Yleisti mun lähtökohta on se kun jotakin tarjolle teen, ettei loppuisi kesken, vaan niin, että tarjottavia jää jäljelle.

Noissa tarjottavissahan sitä vaaraa ei ollut.

Ole tyytyväinen, että tarjottavasi kelpasivat. Itse olen tyytyväinen, jos vieraat syövät sen mitä tarjoan (ja tarjonta on yleensä runsas). Jos taas pöytään jää melkeen saman verran kun on ollut aluksikin, herää kysymys, oliko tarjottavat niin pahoja ettei kelvannu...

jos haluaa rajata tarjottavien menekkiä, niin sit ei parane laittaa tarjolle kuin sen verran mitä haluaa vieraiden syövän. Mutta etenkin jos kahvipöydässä istuu pidempään, niin ohan se siinä kiva mussutella vähän "enemmänkin" kuin yksi keksi.

En tajua ap:n ongelmaa. Olisit laittanut tarjolle vain kahvia, tai vaikkapa vettä. :o

[QUOTE="vieras";25446065]Kyllähän tuon ymmärtää. Se on aivan sama kuin ottaisi kakun keskikoristeen.[/QUOTE]

no joo, mut jos ois alottanu reunalta olisi repiny terälehden irti :(

[QUOTE="...";25446241]Heille veisin ensi kerralla tuliaisiksi kahvipaketin, pullapitkon ja keksipaketin. :)[/QUOTE]

joo vietiin kerran, kahvipaketti ja kakku. Ne laitettiin visusti kaappiin ja silloin tarjottiin pelkkää kahvia :D tietenkin puoli kupillista kullekkin ;)

No tuota.. ei kannata laittaa tarjolle mitään mitä ei sitten oikeasti saisi syödä. Epäkohteliasta varastaa, mutta ihmettelen minä suuresti, että joku laskee mitä vieraat syö. Laitat ensi kerralla vain sen mikä passaa sit oikeasti syödä.

Ihan tosissasiko olet?

Mutta tosiaan mun mielestä aika köyhät tarjottavat, jos 3 pullaa, 5 torttua ja 5 keksiä.
Tai siis ihan ok tarjottavat, muttei kuitenkaan kehuttavan runsaat.
Saatan itsekin syödä paketin keksejä tai muutaman pullan. Ja meillä jos on vieraita oikein usutan syömään lautasen tyhjäksi, ettei jää turhaan kuivumaan (tai mene turhaan omaan napaan).
Olisit laittanut 2 pullaa, 2 torttua ja 2 keksiä, olisi ollut yksi kutakin laatua molemmille.
Ei tarvitsisi ainakaan täällä valittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kynttiläillallinen;25446307:
joo vietiin kerran, kahvipaketti ja kakku. Ne laitettiin visusti kaappiin ja silloin tarjottiin pelkkää kahvia :D tietenkin puoli kupillista kullekkin ;)

Häh? No olisit sanonut, että maistetaas sitä kakkua nyt sitten ja oliksulla sitä kahvia lisää? :D

[QUOTE="...";25446423]Häh? No olisit sanonut, että maistetaas sitä kakkua nyt sitten ja oliksulla sitä kahvia lisää? :D[/QUOTE]

hmm...no ei oikeestaan kehdannut sanoa mitään, tai alkaa "vaatia" vaikka nyt sitä kahviakaan lisää.

[QUOTE="vieras";25445762]Yyh... Joulusta on kolmisen viikkoa aikaa ja tarjoilit sen aikaisia torttuja. Ahneella lienee sitten tässä tapauksessa paskanen loppu...

:LOL:
myötähäpeää molempien sekä vieraan että ap n puolesta..säälittävää laskea mitä ottaa jne. Jos tarjolle asetetaan, tarkoittaa, että ne saa siitä kuluakin suuhun[/QUOTE]
Jaa joo sitä en aatellu joo hyvä kun tuli syötyä mutta keksia taskuun juttu nja ei nii nice en tiiä en tekos ite ainakaa

Ihan tosissasiko olet?

Mutta tosiaan mun mielestä aika köyhät tarjottavat, jos 3 pullaa, 5 torttua ja 5 keksiä.
Tai siis ihan ok tarjottavat, muttei kuitenkaan kehuttavan runsaat.
Saatan itsekin syödä paketin keksejä tai muutaman pullan. Ja meillä jos on vieraita oikein usutan syömään lautasen tyhjäksi, ettei jää turhaan kuivumaan (tai mene turhaan omaan napaan).
Olisit laittanut 2 pullaa, 2 torttua ja 2 keksiä, olisi ollut yksi kutakin laatua molemmille.
Ei tarvitsisi ainakaan täällä valittaa.

Keksejä oli 5 sen takia, että näyttäisi olevan paljon tarjottavaa. Ei niistä syötäväksi ollut tarkoitettu kuin 2. Silloin seuraavillekin vieraille olisi riittänyt tarjottavaa.

Yhteistyössä