Ärsyttäisikö teitä, jos myyjä kaupassa lykkäisi teidän rattaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Draumsyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tietenkään ole iso juttu.

Mutta mä olenkin aina ajatellut asia niin, että jos tilanteesta selvitään sillä että siirrän rattaita hieman jotta mahdun niiden ohitse, on omalta osaltani jopa tietyllä tapaa kohteliasta ne siirtää, josi sillä äidillä/isällä on juuri sillä hetkellä jotain muuta puuhaa jonka vuoksi hän ei ole ihan tilanteen tasalla.

Nämä mun kohtaamat "siirtotapahtumat" ovat olleet lähinnä kirppiksellä, jossa äiti tonkii hyllyn alaloosia kädet täynnä niitä vaatteita. Rattaat on jätetty vahingossa vähän liian keskelle, jolloin siirrän niitä hieman. Jos äiti on tässä kohtaa huomannut tilanteen (aina eivät edes huomaa) ja luo munhun katsekontaktin, niin hymyilen ja jatkan matkaa.

Jos siitä tosiaan joku vetää herneet nenään, niin se on kyllä sitten asia, jolle en tosissaan mitään mahda.

Siirtää niitä sivumpaan (tämän minäkin voisin tehdä) on eri asia kuin lähteä lykkimään metri tolkulla käytävää eteenpäin pois päin lapsen vanhemmasta.

Joo, ei minuakaan häiritsisi, jos sivumpaan siirrettäisiin. Silloin olisin lähinnä nolona ja pyytäisin anteeksi, että ovat jääneet tielle.

Mutta tosiaan tuo lähti lykkimään ties minne asti mitään puhumatta. Siis vei vaan lapseni!

Ilmeisesti sivuun ei ollut mahdollisuus kuitenkaan siirtää koska rattaat tukkii koko käytävän? Tällöinhän vaihtoehtona on työntää joko eteen-tai taaksepäin. ja juu, en olis loukkaantunut. Todennäköisesti olisin pahoitellut, että olimme tiellä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25456123:
Ilmeisesti sivuun ei ollut mahdollisuus kuitenkaan siirtää koska rattaat tukkii koko käytävän? Tällöinhän vaihtoehtona on työntää joko eteen-tai taaksepäin. ja juu, en olis loukkaantunut. Todennäköisesti olisin pahoitellut, että olimme tiellä.

Joo, koko käytävän tukkivat. Vaihtoehtona oli siirtää itse ilman lupaa, siirtää itse, kun on pyytänyt luvan, tai kysyä, voisinko siirtää rattaita. Kaikki muut olisi minusta olleet ok, paitsi tuo, jota käytti. Ei siis sanonut muuta kuin huomenta ja lähti kiitämään meidän rattaitten kanssa.

[QUOTE="mimi";25456162]Jaa nyt se oli jo viemässä lastasi vaikka kuinka kauas eikä päästänyt vaunuistakaan irti. Olisiko jo poliisiasia?[/QUOTE]

Joo, varmasti. Soitanpa heti.

Tuskin se kovin kauas niitä olisi lykännyt. VArmaan ehkä. Tai mistä minä tiedän, kun ei se tainnut osata puhua... Muuta kuin sanoa huomenta. Tarttui rattaisiin ja lähti reipasta vauhtia eteenpäin. Parin metrin päässä sain kiinni, eikä tosiaan meinannut päästää irti, vaikka itsekin jo rattaita lykkäsin. Taisi se pari metriä vielä mukana roikkua. :D

Oli jotenkin höperö tilanne, jälkeen päin alkoi ärsyttääkin. En ole kyllä tuollaista ennen kokenut.

Joo, koko käytävän tukkivat. Vaihtoehtona oli siirtää itse ilman lupaa, siirtää itse, kun on pyytänyt luvan, tai kysyä, voisinko siirtää rattaita. Kaikki muut olisi minusta olleet ok, paitsi tuo, jota käytti. Ei siis sanonut muuta kuin huomenta ja lähti kiitämään meidän rattaitten kanssa.
Tokihan se kohteliasta olisi, mutta silti en itse osaisi ärsyyntyä.

ehkä vähän. Ei kuitenkaan niin paljon että tekisin asiasta aloituksen kaksplussalle. Jos tuollaisista ärsytyksistä tekisin aloituksen niin niitä olisi joka päivä liian monta ärsyttävyyttä.

et itse koskaan tee mitään ajattelematonta mitä joku toinen kiroaa jälkikäteen? aina mietit sata kertaa ennen kuin teet mitään, josta saattaa olla jollekin toiselle haittaa?

olisihan se kiva että ihmiset miettisivät 100 kertaa ennen kuin tekevät yhtää mitän, lapsetkin. Ja sen jälkeen vielä haluaisko itselleen tehtävän niin. sekin sata kertaa.

vaan suurin osa tekee mitä mieleen juolahtaa.

ehkä vähän. Ei kuitenkaan niin paljon että tekisin asiasta aloituksen kaksplussalle. Jos tuollaisista ärsytyksistä tekisin aloituksen niin niitä olisi joka päivä liian monta ärsyttävyyttä.

:)

Tein tämän aloituksen lähinnä nähdäkseni, oonko aivan outo, kun ärsyttää. Se selvisikin jo. En ole ihan outo, koska monet olisivat myös ärsyyntyneet. Mutta kuitenkin jonkin verran.

Samalla selvisi se, että automarketeissa asioivat eivät ymmärrä millaisia pienet marketit ovat, vaikka ratakiskosta vääntäisi. :D

et itse koskaan tee mitään ajattelematonta mitä joku toinen kiroaa jälkikäteen? aina mietit sata kertaa ennen kuin teet mitään, josta saattaa olla jollekin toiselle haittaa?

olisihan se kiva että ihmiset miettisivät 100 kertaa ennen kuin tekevät yhtää mitän, lapsetkin. Ja sen jälkeen vielä haluaisko itselleen tehtävän niin. sekin sata kertaa.

vaan suurin osa tekee mitä mieleen juolahtaa.

Häh? En nyt aivan tajunnut. Mutta ihan varmasti en kenenkään lasta lähde minnekään siirtelemään puhumatta mitään.

Yhteistyössä