Mikä on mielestänne kuvataiteen funktio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Herättää ja pukea kuviksi erilaisia ajatuksia ja tunteita, kuvata ja kuvittaa ilmiöitä, ottaa kantaa. Kaikkea tätä yhdistettynä esteettiseen funktioon, joka lävistää tietysti kaikkea kuvataiteessa.

sitä kun on päivän kuunnellut fröbelin palikoita ja kuunnellut "hertan maailma" leikkijuttuja, on tän tyyppiset kysymykset kyllä niin.. noh, vaikeita :D :laugh:

*huokaus*

Viimeksi muokattu:
Riippuu vastaajasta. Itse tekijänä sen funktio on toimia ulostulona kaikelle sisällä mylläävälle tunteelle ja ajatukselle. Sen funktio on olla olemassa, koska muuta vaihtoehtoa olemiselle ei ole.
Taiteen kuluttajana sen funktio on herättää niitä tunteita ja ajatuksia, antaa jotain sellaista, mitä ei ole koskaan kokenut, tai minkä on kokenut voimakkaasti. Sen funktio on värittää maailmaa ja elämää- ja auttaa luomaan omaa minää.
Suuremmassa mittakaavassa sen funktio on osoittaa, arvostella, kunnioittaa ja dokumentoida historiallisia, kulttuurisia ja yksilöllisiä asioita, eroja, epäkohtia ja monimuotoisuutta, sekä herättää ihan samanlaisia ajatuksia yhteiskuntatasolla kuin yksilötasollakin.
Noin niinkuin muunmuassa. :)

minulla se on kuvataiteilijana vain mielihyvän saamista kuvien tekemisestä. jos muut haluavat siitä jotain ajatella/maksaa/kritisoida niin siitä vaan, mutta minulle kuvataiteen merkitys loppuu sen luomiseen ja myöhemmin katseluun muistellen niitä muotoja ja miten ne syntyivät.

Yhteistyössä