Paikalla muita joilla on pitsaperjantai?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olen tatuoitu jätkä!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;25484100:
Minäki voisin tulla, tai sitten voisit kertoa millä ohjeella teet pitsapohjat. :vampire: Tarviiko kaulinta? Mulla nimittäin ei ole.

Ei siihen välttämättä tarvita kaulinta, onnistuu myös painelemalla ja venyttelemällä. Ainakin, jos on hyvä taikina ;)

Pellillisen ohje:

3dl vettä
2rkl öljyä
1tl suolaa
3tl kuivahiivaa
n. 7-8dl vehnäjauhoja

250'c, n. 20min

Tällä ohjeella tuli tehtyä pizzaa tänäänkin. :) Täytteenä jauheliha-tomaattiseos, palvikinkkua, auraa, fetaa ja sipulia. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;25484100:
Minäki voisin tulla, tai sitten voisit kertoa millä ohjeella teet pitsapohjat. :vampire: Tarviiko kaulinta? Mulla nimittäin ei ole.

En käytä kaulinta, jaan taikinan jos jaan, mutta joka tapauksessa taputtelen käsin leivinpaperin päälle. Tällä ohjeella tulee noin pellin kokoinen pohja, kunhan ei nyt ihan paperinohueksi pistä pohjaa.

2dl vettä
25g hiivaa tai 1pss kuivahiivaa (ohje sanoo ½pss mut laitan aina kokonaisen kun unohdan tuon pikkujutun :D )
3rkl oliiviöljyä (tai ruokaöljyä jos ei ole muuta)
½tl suolaa
n. 4½dl vehnäjauhoja (joskus korvaan osan grahamjauhoilla tai muilla mitä kaapista löytyy)

Kippaan hiivat ja suolat osaan jauhoista, kädenlämpöitä vettä päälle, sekoitus/vaivaaminen, lisään jauhoja kunnes hyvä ja annan kohota. Sitten jaan palasiin, laitan pellille, kohoavat siinä jonkin verran mutta en erikseen jää odottelemaan kunhan ladon täytteet päälle ja uuniin 225 tasalämmöllä n. 10min.

Viimeksi muokattu: