Kysy, prostituoitu vastaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25486268]Just näin.

Onko sinun mielestä prostituoitu oikea nimitys?[/QUOTE]

Ei prostituoitu ole sen "oikeampi" kuin huora, mutta on poliittisesti korrektimpi.

[QUOTE="vieras";25488149]Ottaisitko/otatko asiakkaita ns. kadulta?
Siis jos joku tulee vaikka baarissa kysymään ni lähdetkö vai otatko asiakkaita vain "virallista" kautta?[/QUOTE]

En ole koskaan tehnyt "katutyötä" enkä tekisi. Kun olen baarissa, olen vapaa-ajalla eikä minussa mikään viittaa prostituoituun, olen aivan kuin kuka tahansa nuori nainen, joka on lähtenyt juhlimaan ystäviensä kanssa :)

Ja jos illan mittaan kohdalle osuu kiinnostava, mukava ja ihana mies, saatan lähteä harrastamaan intohimoista seksiä hänen kanssaan. Ilmaiseksi :D

En ole koskaan tehnyt "katutyötä" enkä tekisi. Kun olen baarissa, olen vapaa-ajalla eikä minussa mikään viittaa prostituoituun, olen aivan kuin kuka tahansa nuori nainen, joka on lähtenyt juhlimaan ystäviensä kanssa :)

Ja jos illan mittaan kohdalle osuu kiinnostava, mukava ja ihana mies, saatan lähteä harrastamaan intohimoista seksiä hänen kanssaan. Ilmaiseksi :D

Saisinko sitten yhteystietosi?

[QUOTE="vieras";25472847]Hintataso Suomessa on pöyristyttävä. Köyhimpien on käytävä Venäjällä tai Aasiassa. Tehokkuutta tulisi lisätä jotta hinnat painuisivat esim kirvesmiehen tuntitaksan tasolle, vaikka 30-40 e tunti. Näin voisit saada lisää köyhempiäkin asiakkaita.[/QUOTE]

Tällä postauksella oli huumoriarvoa :D
Jos parturi-kampaaja laskee hiustenleikkuun hinnan puoleen, hän saa enemmän asiakkaita mutta joutuu työskentelemaan enemmän pitääkseen ansionsa aiemmalla tasolla. Kauppa kävisi kuitenkin mukavasti, vaikka hinta pidettäisiin ennallaan. Parturi-kampaaja laskisi siis hiustenleikkuun hintaa -miksi?

:xmas:

Sanoit aikovasi valmistuttuasi oman alasi töihin. Oletko miettinyt näiden nykyisessä työssä vietettyjen vuosien aiheuttamaa aukkoa CV:ssä ja miten olet ajatellut ratkaista asian? Mietin siis, että jos opiskeluajalta ei ole lainkaan työkokemusta, voi työnhaku valmistumisen jälkeenkin olla vaikeaa. Tietysti opintojen loppupuolella voisi alkaa tehdä oman alan töitä jossain määrin ja siitä vähitellen siirtyä omalle alalle. Töiden löytämisen helppous varmaankin riippuu alasta.

Mitä mieltä olet seksin oston kriminalisoinnista ja Ruotsin mallista?

Sanoit, että itse työ ei ole sulle hirveän raskasta ja pää on pysynyt hyvin kasassa. Entä muiden ihmisten suhtautuminen, miten se vaikuttaa? Se, että joutuu salaamaan, että tietää joidenkin paheksuvan syvästi, pitävän kakkosluokan kansalaisena jne.?

Ketä äänestät presidentinvaaleissa? :D

Ihan mukavaa lueskella asiallisia vastauksia aiheeseen, vaikka tietysti mietin, oletko oikeasti seksityössä, asiakas vai joku muu, joka viihdyttää itseään kirjoittelemalla tällaisia. En kuitenkaan epäile ollenkaan, etteikö kaltaisiasi naisia seksityötä tekisi. Prostituutioon liittyy ongelmia, mutta siinä on varmasti tosi paljon yksilökohtaisia eroja. Olet miettinyt hyvin monta asiaa, jotka turvaavat omaa yksityisyyttäsi. En aikanaan pitänyt itsekään mahdottomana alalla työskentelyä, mutta muut työ- ja parisuhdekuviot auttoivat tekemään ratkaisun toisin. Nyt olen jo ammatissa, tienaan hyvin enkä kyllä mukavuudenhaluissani enää seksialaa harkitsisi. :D

Tsemppiä työhösi, toivottavasti jatkossakin on onni myötä ja voit kiikkustuolissa hyvillä mielin muistella, että tulipas sellaistakin joskus tehtyä! Pidä huolta itsestäsi.

Hyvä KTM,

kiitos asiallisesta viestistäsi :) Kertoisin syyn siihen, miksi en vielä tässä vaiheessa opintojani työskentele oman alani työtehtävissä, mutta se paljastaisi liikaa alasta, jota opiskelen. Tarkoitukseni on tämän vuoden jälkeen hakeutua myös oman alani töihin ja luultavasti töitä poikiikin, työllistyminen ennen valmistumista ja etenkin sen jälkeen on kuitenkin hyvin todennäköistä. Voin pian vähentää merkittävästi prostituoituna työskentelemistäni ja lopettaa tämän työn tekemisen lopulta kokonaan.

Muiden ihmisten suhtautuminen seksityöhön ylipäätään ei oikeastaan enää vaivaa minua niinkään, koska olen itseni kanssa sinut. Minulla oli jo ennen tälle prostituoiduksi ryhtymistä hyvin selkeä kanta prostituutioon enkä ole kantaani joutunut tässä muuttamaan. Olen edelleen sitä mieltä, että niin kauan kun ihminen toimii tässä työssä täysin omasta vapaasta tahdostaan ja tiedostaa omaavansa myös vaihtoehtoja ja toimii itsenäisesti saaden kaiken hyödyn itselleen, asia on ok.
Seksityöllä on voimakas stigma ja sitä pidetään kollektiivisestikin vahingollisena. Feministejäkin prostituutio ilmiönä jakaa voimakkaasti kahtia ja siihen on vaikea suhtautua. Onko kyse naisen arvon alentamisesta, naisen vai miehen vai molempien hyväksikäytöstä vai mistä? Yleinen mielipide ohjaa ihmisten suhtautumista, tosin viime vuosina sallivampi ajattelutapa on lisääntynyt. Koen tässä tavallaan saavani myös ensikäden tietoa prostituutiosta tämän päivän Suomessa ja oikeastaan tämä aika on ollut sikäli mielenkiintoista.

Vaikka presidentinvaalit ovat enemmänkin henkilövaalit, äänestän pitkälle poliittisen kantani mukaista ehdokasta, jolla on liberaali maailmankuva ja joka on ulko- ja sisäpoliittisesti uskottava :)

Mielenkiintoinen ketju! Aloittajalle toivon kaikkea hyvää, ja toivottavasti pystyt lopettamaan joskus, helppoon rahaan voi jäädä todella koukkuun. Nuorena ja nättinä itsekin ajauduin seksialalle hyvin lyhyeksi aikaa, ymmärrän sinua siis täysin. Nykyään olen onnellisesti naimisissa ja lapsiakin löytyy, toivottavasti sinäkin joskus muistelet nykyistä elämääsi hyvänä muistona.

[QUOTE="vieras";25488928]Mielenkiintoinen ketju! Aloittajalle toivon kaikkea hyvää, ja toivottavasti pystyt lopettamaan joskus, helppoon rahaan voi jäädä todella koukkuun. Nuorena ja nättinä itsekin ajauduin seksialalle hyvin lyhyeksi aikaa, ymmärrän sinua siis täysin. Nykyään olen onnellisesti naimisissa ja lapsiakin löytyy, toivottavasti sinäkin joskus muistelet nykyistä elämääsi hyvänä muistona.[/QUOTE]

Tuo on totta, että helppoon rahaan jää helposti koukkuun ja ns. normaaliin, 8-tuntiseen työpäivärytmiin ja matalampaan ansiotasoon voi olla vaikea astua ja tottua. Uskon siihen kuitenkin pystyväni :) Hyvällä mielellä odotan aikaa, jolloin tämä on taaksejäänyttä elämää ja voin aloittaa työskentelyn omalla alallani ilman opintolainataakkaa.

Kiitos ja hyvää jatkoa sinulle :)

Tuo on totta, että helppoon rahaan jää helposti koukkuun ja ns. normaaliin, 8-tuntiseen työpäivärytmiin ja matalampaan ansiotasoon voi olla vaikea astua ja tottua. Uskon siihen kuitenkin pystyväni :) Hyvällä mielellä odotan aikaa, jolloin tämä on taaksejäänyttä elämää ja voin aloittaa työskentelyn omalla alallani ilman opintolainataakkaa.

Kiitos ja hyvää jatkoa sinulle :)

Niin ja toivottavasti tuosta ei seuraa myöhemmin ahdistusta, masennusta tai muita psyykkisiä oireita (tai miksei fyysisiäkin). Silloin tämän ajanjakson muisteleminen elämässäsi saattaa olla kaikkea muuta kuin positiivista.

[QUOTE="vieras";25489079]Niin ja toivottavasti tuosta ei seuraa myöhemmin ahdistusta, masennusta tai muita psyykkisiä oireita (tai miksei fyysisiäkin). Silloin tämän ajanjakson muisteleminen elämässäsi saattaa olla kaikkea muuta kuin positiivista.[/QUOTE]

Toivottavasti näin :)

Kuinka usein törmäät siviilielämässäsi entisiin asiakkaisiisi? Uskoisin että usein sillä Suomi on pieni maa.
Kuinka usein joku asiakkaista alkaa vainoamaan sinua? Seuraa sinua, tai alkaa kännipäissään huutelemaan nähdessään sinut sattumalta jossain?

Suosittelen lukemaan Laura Tiilikan kirjan Punainen mekko. Tästä kirjasta saa suht realistisen kuvan mitä prostituoidun työ oikeasti on. Pohjautuu omakohtaisiin kokemuksiin.

[QUOTE="Vieras";25656080]Kuinka usein törmäät siviilielämässäsi entisiin asiakkaisiisi? Uskoisin että usein sillä Suomi on pieni maa.
Kuinka usein joku asiakkaista alkaa vainoamaan sinua? Seuraa sinua, tai alkaa kännipäissään huutelemaan nähdessään sinut sattumalta jossain?[/QUOTE]

Kuinka usein sä törmäät sun baaripanoihisi? Vainoavatko ne sua ja huutelevatko kännipäissään perääsi?

Yhteistyössä