Mitä asuinaluetta Espoossa suosittelette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva espoon asukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva espoon asukas

Vieras
Ollaan muuttamassa pääkaupunkiseudun ulkopuolelta luultavimmin Espooseen (tai mahdollisesti käy Vantaakin), miehen työn perässä. Mitä asuin aluetta suosittelette perheelle, jossa 1 ja 3-vuotiaat lapset? Palvelut lähellä ja hyvät liikenneyhteydet olisi suotavia, sillä minulla ei ole päivisin autoa käytössä. Myös luonnonläheisyys olisi plussaa. Toiveissa rauhallinen alue, jossa asuisi lapsiperheitä.

En juurikaan tiedä Espoosta mitään. Asumme tällä hetkellä Hyvinkäällä, ja olen alun perin kotoisin Pirkanmaalta, joten Espoo-tietämys on hyvin hataraa. Minkälaisia alueita ovat esimerkiksi Tapiola, Mankkaa, Olari, Matinkylä, Leppävaara, Haukilahti, Espoonlahti?

Me asutaan matinkylässä ja oon tykännyt paikasta.
Paikalla on oma maineensa, joka on syntynyt joskus. Joskus ennenkun itse tänne olen muuttanut (asunut vuodesta 2003).
Lapsia on 1v4kk ja 2v10kk. Täältä löytyy puistoja, Iso omena josta löytyykin sitten taas kaikki tarpeellinen, äitiys- ja lastenneuvola on samassa paikkaa ja länsimetrokin rakenteilla joka nopeuttaakin liikennettä helsingin suuntaan. Eipä tästä nytkään mene kuin vartin verran bussilla helsinkiin..

asun itse kilossa kolmen lapsen kanssa ja tykkään! koulut,pväkodit,neuvola,terveysasema,kauppa lähellä ja isoon kauppakekukseen (selloon)kävelee n. 10min. ja on puistoja ja luontoa paljon

Me asutaan matinkylässä ja oon tykännyt paikasta.
Paikalla on oma maineensa, joka on syntynyt joskus. Joskus ennenkun itse tänne olen muuttanut (asunut vuodesta 2003).
Lapsia on 1v4kk ja 2v10kk. Täältä löytyy puistoja, Iso omena josta löytyykin sitten taas kaikki tarpeellinen, äitiys- ja lastenneuvola on samassa paikkaa ja länsimetrokin rakenteilla joka nopeuttaakin liikennettä helsingin suuntaan. Eipä tästä nytkään mene kuin vartin verran bussilla helsinkiin..

Onneksi et asu ihan Ison Omenan vieressä. Tai siellä päin Matinkylää, missä puistot ja pihat on täynnä meluavaa ja juopottelevaa kaikenkirjavaa porukkaa ainakin kesäyöt läpensä.

No me asutaan Etelä-Leppävaarassa Säterissä ja viihdytään hyvin. Selloon kävelee 5min. ja kaikki muutkin tarpeelliset palvelut kävelymatkan päässä. Liikenneyhteydet loistavat. Alueella toimii mm. MLL perhekahvila. Seurakunnalla on myös perhekerhoa ja -kahvilaa. Paljon leikkipuistoja, asukaspuistoja jne.

Onneksi et asu ihan Ison Omenan vieressä. Tai siellä päin Matinkylää, missä puistot ja pihat on täynnä meluavaa ja juopottelevaa kaikenkirjavaa porukkaa ainakin kesäyöt läpensä.

No tässä kilometrin päässä. Ja kesäisin nyt noita jengejä löytyy varmaan joka nurkasta, kerro sellanen paikka jossa et yhteenkään juoppoon törmää =)
Kerroin vain oman kokemukseni tästä paikasta ja tykkään kovin. Kai sitä muuten olis paikkaa vaihtanut ellei paikka miellytä. Asutkos itse matinkylässä vai kuulopuheiden perusteella puhut?

No tässä kilometrin päässä. Ja kesäisin nyt noita jengejä löytyy varmaan joka nurkasta, kerro sellanen paikka jossa et yhteenkään juoppoon törmää =)
Kerroin vain oman kokemukseni tästä paikasta ja tykkään kovin. Kai sitä muuten olis paikkaa vaihtanut ellei paikka miellytä. Asutkos itse matinkylässä vai kuulopuheiden perusteella puhut?

Kuljin Matinkylässä paljon kesällä. Ja pelkäsin iltaisin sitä Ison Omenan viereistä puistoa :(

En ole sama, jolle vastasit, mutta kirjoitan silti. Itse olen matinkylässä tälläkin hetkellä sukulaiseni luona. Tosin täällä hieman syrjässä, tiistinkalliossa. Mun mielestä Matinkylä on kyllä melko turvattoman oloinen paikka paikoin. Esim. vanhan ostarin ympäristö.

Laajalahdessa en kyllä nähnyt jengejä ja juoppojakin harvakseltaan. Siellä on kun maalla ois, mutta on pieni kylä keskellä kaikkea. Sellosta ja Tapiolasta kivenheiton päässä.

Kaikki riippuu varmasti siitä, mihin on tottunut. Meillä päin ei törmää sellaiseen sakkiin kuin Matinkylässä. Jonain kesänä täällä oli jonkun verran mopopoikia ja tyttöjä jotka vähän melusivat, mutta ei huumeidenkäyttäjien ja juoppojen näköisiä.

Okei :D

Joo, ei oo paljoo tottumista juoppoihin ja narkkeihin. Täällä ku nei näyttävästi muita sitten liikukkaan kun näitä kyseisiä tyyppejä...

Se oli sinun kokemuksesi kesältä, minä kerroin omani yhdeksältä vuodelta.

Ollaan muuttamassa pääkaupunkiseudun ulkopuolelta luultavimmin Espooseen (tai mahdollisesti käy Vantaakin), miehen työn perässä. Mitä asuin aluetta suosittelette perheelle, jossa 1 ja 3-vuotiaat lapset? Palvelut lähellä ja hyvät liikenneyhteydet olisi suotavia, sillä minulla ei ole päivisin autoa käytössä. Myös luonnonläheisyys olisi plussaa. Toiveissa rauhallinen alue, jossa asuisi lapsiperheitä.

En juurikaan tiedä Espoosta mitään. Asumme tällä hetkellä Hyvinkäällä, ja olen alun perin kotoisin Pirkanmaalta, joten Espoo-tietämys on hyvin hataraa. Minkälaisia alueita ovat esimerkiksi Tapiola, Mankkaa, Olari, Matinkylä, Leppävaara, Haukilahti, Espoonlahti?

Espoon kunnallispolitiikka on vähän sellaista, että kyllä suosittelen ihan Helsinkiä lapsiperheelle:)

Täältä ääni Espoonlahdelle. Rauhallinen luonnonläheinen paikka. Pieni ostari (Lippulaiva) lähellä ja Isoon Omenaan matkaa noin 7 km. Koulut, mahtava uimahalli,Fressi-liikuntakeskus, ratsastustalli yms löytyy. Bussit kulkee Helsinkiin, matkaa noin 20 km Länsiväylää pitkin.

[QUOTE="Vieras";25506037]Espoon kunnallispolitiikka on vähän sellaista, että kyllä suosittelen ihan Helsinkiä lapsiperheelle:)[/QUOTE]

No en todellakaan suosittele Helsinkiä lapsiperheille :(

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25506053:
Jupperi on rauhallinen alue, josta pääsee niin Espoon kuin Vantaankin kautta sujuvasti Helsinkiin.

Meikäläisen isipappa on jo toisen polven Juperilainen. Mutta eikös se ole aika tyyyyyyristä aluetta. Tai näin olen ymmärtänyt? Toki jos omakotitaloa havittelee, niin miksipäs ei.

Sisko on asunut Karakalliossa ja se oli ihan mukavaa aluetta. Nyt hän asuu Leppävaaran kupeessa ja on viihtynyt hyvin. Sello ja päiväkoti ihan nurkilla.

Olemme alkuun ainakin ajatelleet vuokraamista. Katsotaan miten viihdytään ja miten pitkään miehen työt jatkuvat...
Tilavaa kolmiota olemme etsimässä ja toiveissa olisi, ettei vuokra ylittäisi 1200€. Se alkaa olla aika maksimihinta. Mielellään tietenkin halvempi.

Tuolta listalta itse voisin asua Tapiolassa, Mankkaalla ja Haukilahdessa. Mutta nämä todellakin ovat makuasioita. Mieluiten pientalovaltaisella alueella ja siksi noista Mankkaa tai Haukilahti. Mankkaalla olen itse asunut ja viihtynyt siellä erittäin hyvin, enkä nytkään asu kaukana, parin kilometrin päässä.

Parhaat kulkuyhteydet ovat varmastikin junaradan lähellä tai tulevan metron lähellä.

Yhteistyössä