Mua pelottaa nyt tosi kovasti! Olen yksin yövuorossa ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirjo pelkuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pirjo pelkuri

Vieras
Isossa tehtaassa. Olen poikkeuksellisesti yövuorossa, vaikka yleensä täällä ei kukaan öisin ole. Meillä on sellaisia päivityksiä menossa, jotka tehdään yöllä. Eli notkun tässä tietokoneella ja kittaan kahvia ja käyn välillä painamassa "OK" nappia muutamasta laitteesta.
Mulla ei ole mitään turvahälyttymiä tms. Kännykkä toki on. Tää on iso tehdas aika kaukana kaikesta.
Välillä kuuluu ihan kuin joku kävelisi tuolla alakerrassa. Kun kurkkaan niin ketään ei näy. Autoja napsahdua ja paukahduksia.. vai pakkanenko sielä paukkuu?
En uskalla ees pissalla käydä..

Voi ei inhottavaa... Sun pitää vaan olla ajattelemmatta koko asiaa... saisikko mistää vaikka radion päälle niin olis edes jotain muuta ääniä... Mä oon kan snyt töis ja kävin oksentaas...hyi helevetti ku on huono olo... pakko vaan kestää aamuun asti.. oon pk:s töis ja täälä on lapsia yös.. ällöttävää..

Kuvittelet vaan:) Ei sielä ketään ole! Varsinkin kun ensin säikähdät jotakin napsahdusta, niin sen jälkeen rupeat kuvittelemaan kaikkea.
Teen myös yksin yövuoroja ja välillä pelottaa.
On muuten hyvä työnantaja sulla, jos laittaa yksin yövuoroon ilman mitään turvahälytyksiä tms.....

En ole kiertänyt koko tehdasta läpi. Tässä kerroksessa, missä olen niin on päävet lukittuna. Toi vessakin on niin hankalas paikassa, etten uskalla mennä vaikka pissattaa!
Tossa on joku vartiontifirman numero, jonne voin soittaa. Ne velottaa käynnistä. Enkä tiedä mitä pomo nyt ajattelisi, kun perustelen vartijoiden soittoa "ehkä kuului askeleita ja ehkä ääniä ja ehkä joku oli, mut en oo varma"

ihminen on kuulevinaan kaikenlaista, mitä ei oikeesti kuulu. Aivot on jotenkin semmoinen koje, että se toimii sitten omin päin, jos ei ole mitään tekemistä. Ja tokihan pakkanenkin paukuttaa.

Syö jotain hyvää, ja eti kivoja juttuja netistä. Jotain kivaa musaa ja pandavauvojen kuvia.

Mä kasasin itseni! Voi elämä jos mun työkaverit näkis tän kaiken videolta... Anonyymina on voin tunnustaa:
Otin kahvihuoneesta leipäveitsen ja toiseen käteen kännykän. Menin oikeasti tuonne alakertaa ja kävelin koko himputin käytävän päästä päähän. Tarkistin vielä että tän kerroksen, missä minä olen, ovet on lukossa. En nähnyt ketään missään.. MUTTA alakerran halliin menevä pieni sivuovi oli auki. Nyt se on lukossa, kun laitoin...... jaiks??

On ihan mahdollista, että se on jäänyt auki työntekijöiltä. Se on myös todennäköisintä. Kun se ovi oli jäänyt auki, niin ehkä pieni tuulenvire paukutti sitä tai sisällä kävi joku jänis tms???

Toisaalta..on niin kova pakkanen, ettei ole tuulta. Yleensä täällä kierretään illalla katsomassa ovet, eli jos siitä ovesta tulikin joku sisälle? Toisaalta nyt ei välttämättä kukaan ole ollut tarkka ovien kanssa, koska tiesi mun tulevan tänne yöksi...

Ei sielä kukaan ole. Mä ymmärrän sua kyllä:).
Mua pelottaa joskus yövuoroissa tosi kovaa. Kuuluu kaikenlaisia ääniä ja napsahduksia koko ajan. Hissikin lähtee välillä (oikeasti) itsekseen liikkeelle.
Rautaportaat naksuu kovassa pakkasessa jne.
Otat nyt vaan rennosti.. :)

Niih..ehkä se oli ristivetoa. On valvontakamerat, mutta luotan ettei niitä kukaan katsele ilman syytä. Voisi olla äijillä nimittäin hauskaa, kun yläkerran bimbo insinöörinainen hiippailee alakerrassa pinkit karvatossut jalassa ja leipäveitsi ojossa..

no niin onpas joku vitsikäs, ei siellä ketään varmasti ole, jos joku haluais tietsikoita pölliä ei varmaan menis valvottuun tehtaaseen...
cat_hug.jpg
hyvää loppuyötä sinne ja voimia!

Ei kenenkään tarvitse pelätä töissä !

Sun on otettava puheeksi asia myöhemmin ja selitettävä että sua pelottaa yksin öisin.

Tiedän kyllä tunteen koska olen itse tehnyt samanlaista työtä öisin.

Tosin omat pelkoni olivat hieman toisenlaisia ja liittyivät kalliiden prosessien hoitamiseen, tunsin etten tiennyt mitä tehdä jos jotain yllättävää tapahtuu, ja aiheutan miljoonavahingon. Sain lisäkoulutusta ja tueksi toisen alkuun ja hommat alkoivat sujua.

Yhteistyössä