Miten te petetyt ootte päässy siitä yli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Oon saanu kuulla tänään että mun mies on pettäny mua jonkun naisen kanssa. Selvittelen vielä vähän että pitääkö paikkansa jne. Sain siis nimettömän s.postin.

Miten te joita on petetty ootte päässy yli siitä? Mä pystyisin kyllä ehkä antamaan anteeksi, mutta miten jatkaa... Haluisin vaan että tää painajainen loppuis.

Meillä pieni lapsi ja ollaan oltu naimisissa 3vuotta. Ei oo niin yksinkertaista... Mä en halua erota, koska meidän suhde on mulle tosi tärkeä, ja en halua erota muutenkaan, rakastan miestäni.

Ehkä vähän kylmästi sanottu, mutta miehelläsi ei taida olla samat ajatukset sinusta... Yhdenkö kerran pettänyt vai useammin?

Mä en tiedä. Mä oon ihan sekasin. Mies sanoo että ei pidä paikkansa, että ei oo pettäny, ja haluaa selvittää et kuka mulle on lähettäny tommosen viestin. Tässä sitä nyt setvitään. Tietenkin on se mahdollisuus ettei se oo mua pettäny, mutta MIKS ihmees joku jaksais vaivautua ja lähettää tommosia s.posti viesejä, ihanko vaan vittuillakseen? Vähä vaikee uskoa...

Voi olla että mies ei ajattele samalla tavalla musta, mutta ihan sama. Kyllä se ite sitten jättää mut kun ei enää halua olla mun kanssa, ajattelen näin. Sama pätee toisin päin.

Mä halusin antaa anteeksi, unohtaa ja jatkaa eteenpäin. Mut ei siitä mitään tullu. En pystyny unohtamaan enkä luottamaan, suhde oli pilalla ja elämä pelkkää riitelyä.
Sittenpä tuo petti uudestaan parin vuoden päästä ja lensi ulos välittömästi ku sain tietää.

En päässytkään siitä yli ennen kuin tajusin erota pettäjämiehestä lopullisesti. Yritettiin kyllä jatkaa yhdessä kun mies anoi uutta mahdollisuutta, mutta ei siitä mitään tullut. Joka kerta kun mies lähti ovesta ulos mietin ahdistuneena missähän se nytkin on ja mitä tekemässä. Kyttäsin miehen puhelinta yms, en jaksanut sellaista elämää kun toiseen ei vaan enää voinut luottaa ja muutin pois...

[QUOTE="aloittaja";25521912]Mä en tiedä. Mä oon ihan sekasin. Mies sanoo että ei pidä paikkansa, että ei oo pettäny, ja haluaa selvittää et kuka mulle on lähettäny tommosen viestin. Tässä sitä nyt setvitään. Tietenkin on se mahdollisuus ettei se oo mua pettäny, mutta MIKS ihmees joku jaksais vaivautua ja lähettää tommosia s.posti viesejä, ihanko vaan vittuillakseen? Vähä vaikee uskoa...

Voi olla että mies ei ajattele samalla tavalla musta, mutta ihan sama. Kyllä se ite sitten jättää mut kun ei enää halua olla mun kanssa, ajattelen näin. Sama pätee toisin päin.[/QUOTE]

Ehkä joku nainen on iskenyt silmänsä sun mieheen ja koittaa nyt saada teidät eroamaan? Jokatapauksessa, oli sitten mies pettänyt tai ei, niin uskon että s.postin lähettäjä liittyy tähän juttuun tavalla tai toisella. Joko hän on se kenen kanssa miehes sua pettää, tai sitten tuo vaihtoehto jonka aluksi sanoin.

[QUOTE="hmm";25522043]Ehkä joku nainen on iskenyt silmänsä sun mieheen ja koittaa nyt saada teidät eroamaan? Jokatapauksessa, oli sitten mies pettänyt tai ei, niin uskon että s.postin lähettäjä liittyy tähän juttuun tavalla tai toisella. Joko hän on se kenen kanssa miehes sua pettää, tai sitten tuo vaihtoehto jonka aluksi sanoin.[/QUOTE]

Tyyppi joka laitto mailia sanoo tuntevansa mut ja tuntevansa naisen kenen kanssa mieheni petti. Tarina kuullostaa tavallaan uskottavalta, mutta se että mieheni ei myönnä mitään, se kuullostaa oudolta.

Tahtoisin tietää että JOS mieheni on pettyny mua, ja annan anteeksi, onko meillä MITÄÄN mahdollisuuksia päästä tästä yli? Onko mahdollista saada hyvää suhdetta enää? (ei meillä ennenkään oo siis mikään maailman luottavaisin suhde ole ollut, joten sinäänsä ei tullut yllätyksenä tuo pettäminen, vaikka ei hän ennen olekkaan jäänyt kiinni tai tietääkseny edes pettänyt)

Jos tästä jatketaan, tahtoisin tehdä selväksi TEOIN hänelleettä tällänen ei vetele, otetaan sit vaikka breikkiä tai jotain... Mitä neuvoksi?

Aina se tahtoo jäädä takaraivoon kummittelemaan,anteeksi voi antaa mutta unohtaa ei koskaan.Luottamus ei enää koskaan palaa täysin,aina jää pohjalle se epävarmuus kytemään.Sen asian kanssa on sitten vaan jaksettava elää jos suhdetta jatkaa.

Anteeksi en ole antanut- eikä toki ole pyydettykään.

Ajan kanssa. Aikaa se myös otti kaikkine asiaan kuuluvine 'vaiheineen' katkeruudesta ja vihasta alkaen.
Mutta täts it, vaikka en uskonutkaan silloin, että koskaan voisin päästä siitä yli.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25522282:
Anteeksi en ole antanut- eikä toki ole pyydettykään.

Ajan kanssa. Aikaa se myös otti kaikkine asiaan kuuluvine 'vaiheineen' katkeruudesta ja vihasta alkaen.
Mutta täts it, vaikka en uskonutkaan silloin, että koskaan voisin päästä siitä yli.
Miten minulla on sellainen olo, että on asioita, joita ei edes kuulu tulla pyytämään anteeksi? Tai on asioita, joita en itse kehtaisi kuvitella saavani anteeksi. Pitäisin uutena loukkauksena, jos pettävä osapuoli tulisi vielä pyytämään anteeksiantoa.

Miten minulla on sellainen olo, että on asioita, joita ei edes kuulu tulla pyytämään anteeksi? Tai on asioita, joita en itse kehtaisi kuvitella saavani anteeksi. Pitäisin uutena loukkauksena, jos pettävä osapuoli tulisi vielä pyytämään anteeksiantoa.

Mun mielestä jos toisen luottamuksen pettää ja silti olis muka vielä valmis jatkamaan, niin kuuluis pyytää anteeksi.
Todellakin on asioita joita ei voi kuvitella antavansa anteeksi, jokaisella omansa.

Mutta eniten loukkas se, että mulle annettiin lupa vielä jäädä suhteeseen. Näillä sanoilla....
Se riitti, ja lähdin samantien.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25522350:
Mun mielestä jos toisen luottamuksen pettää ja silti olis muka vielä valmis jatkamaan, niin kuuluis pyytää anteeksi.
Todellakin on asioita joita ei voi kuvitella antavansa anteeksi, jokaisella omansa.

Mutta eniten loukkas se, että mulle annettiin lupa vielä jäädä suhteeseen. Näillä sanoilla....
Se riitti, ja lähdin samantien.
Juu, ymmärrän ajatuksen noin... Ajattelin (jostakin kumman syystä, köh), että toinen osapuoli on pettänyt ja jättänyt, ja sitten olisi myöhemmin vaatimassa anteeksiantoani.

On tosiaan vähän kummallista, että moni pettäjä suhtautuu hyvinkin surutta syrjähyppyihinsä ja tuntuu jopa ylpeilevän asialla. Mutta annas olla, kun pettäjä jää kiinni: voi sitä selittelyn, katumuksen ja anteeksipyytelyn määrää.

[QUOTE="vieras";25522427]Potkaisin äijänretkun pihalle ja löysin miehen, joka kunnioittaa minua ja parisuhdettamme niin paljon että ei petä.[/QUOTE]

Tosi hienoa että joku haluaa ja pystyy tekemään noin. Mä en pysty ite lopettamaan suhdetta vain sen takia että mies on pettänyt, olen lupautunut pysymään hänen rinnallaan ja niin haluan tehdä, saattaa kuulostaa tyhmältä mutta semmonen mä olen. Mielestäni on kuitenkin hienoa jos joku muu tekee niinkuin parhaaksi näkee omalla kohdallaan.

Mä toivoisin niin että tuo nainen ei olisi ikinä ottanu edes yhteyttä ja en tietäis koko asiasta mitään, niin olis vaan parempi... Nyt kun ovea on raotettu, haluan tietenkin tietää loputkin totuudesta...

En voi ymmärtää, miten kukaan voi sanoa, ettei halua tietää puolison uskottomuudesta. Kaikki muut ihmiset tietäisivät, sinulta asiaa piiloteltaisiin, sinua säälittäisiin. Sellaista elämää haluaisit viettää?

Huonosti olen tykästynyt termiin "läheisriippuvainen", mutta nyt alan ymmärtää, mitä se tarkoittaa.

En voi ymmärtää, miten kukaan voi sanoa, ettei halua tietää puolison uskottomuudesta. Kaikki muut ihmiset tietäisivät, sinulta asiaa piiloteltaisiin, sinua säälittäisiin. Sellaista elämää haluaisit viettää?

Huonosti olen tykästynyt termiin "läheisriippuvainen", mutta nyt alan ymmärtää, mitä se tarkoittaa.

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta eihän tieto millään tavalla paranna suhdettamme (ei toki myöskään se että mieheni käy vieraissa), jos kerran joka tapauksessa meinaamme jatkaa tästä... Sanon vain että mielummin olisin tietämätön.
Ja niin myös ettei koko muu kylä tiedä asiasta, ja tosiaan itse näyttäisin idiootilta..

Yhteistyössä