Raskaus ja energiajuomat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masuilija.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voin kertoa että älä juo, lopeta ne nyt kun siihen on hyvä syy! mä olin riippuvainen energiajuomista, kunnes tulin raskaaksi ja lopetin! petollisia on noi energiajuomat, että mihin niihin jääkään koukkuun, en voinut edes aloittaa päivää ilman että olin saanut sen, juoksin aina kauppaan heti aamusta ellen ollut illalla sitä käynyt hakemassa join pvässä niitä n. 5-6.

Mulla ei muuten tee mieli energiajuomia, kun raskaana. Sama oli kun esikoista odotin. Hullunkiilto silmissä olin aina energiajuoma osastoilla, mutta nyt tässä raskaudessa tää onkin vielä pahempi :O

[QUOTE="...";25541936]hahhhah :D voi ei! :D no mulla himo on TUPLA! :D sun täytyy nyt vaan jotenkin keksiä sille energia juomalle jokin korvike, vaikka mountaindew ?[/QUOTE]

Nokun se energiajuoman tuoksukin on jo niin hyvä ja siihen se maku. AI ETTÄ :ashamed:

En voi käsittää energiajuomien juomista lainkaan. En vanhempia, jotka antaa lastensa niitä kitata, enkä vanhempia, jotka itse niitä kittaa.
Anteeksi ap että kysyn, mutta eikö järki jo sano, ettei se voi olla vauvalle hyväksi?

[QUOTE="...";25541936]hahhhah :D voi ei! :D no mulla himo on TUPLA! :D sun täytyy nyt vaan jotenkin keksiä sille energia juomalle jokin korvike, vaikka mountaindew ?[/QUOTE]

Mountain Dewissäkin on kofeiinia.

En voi käsittää energiajuomien juomista lainkaan. En vanhempia, jotka antaa lastensa niitä kitata, enkä vanhempia, jotka itse niitä kittaa.
Anteeksi ap että kysyn, mutta eikö järki jo sano, ettei se voi olla vauvalle hyväksi?

Sanoo kyllä :ashamed: Mutta voikun sitä tekee aamusta iltaan niin kovasti mieli. Normaalisti juon niitä todella todella harvoin ja silloinkin maun vuoksi.

mie olen onnistunut torjumaan batteryn himoni, mutta nyt olen sitten koukussa dr pepperiin :ashamed: ja frezzoja tulee kitattua pari pulloa päivässä..
tosin normaaleja päiväkahveja, aamukahveja tms en sitten juo ollenkaan koska en pidä "paljaasta" kahvista

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25542013:
mie olen onnistunut torjumaan batteryn himoni, mutta nyt olen sitten koukussa dr pepperiin :ashamed: ja frezzoja tulee kitattua pari pulloa päivässä..
tosin normaaleja päiväkahveja, aamukahveja tms en sitten juo ollenkaan koska en pidä "paljaasta" kahvista

Mää en taas tiiä mitä tän himon kanssa teen, ihan hirveetä :(

Muistattehan ettei sitä kofeiinia saa ihan holtittomasti nauttia, kahvijuomat, teet, energiajuomat...

Muistan :( Esikoisen kohalla en tuota hoksannut että nämä koskevat myös teetä, join esikoista odottaessa teetä ihan kauheesti siihen nähden mitä sais juoda ja taas on tuo teenkin himo tullut, mutta nyt olen tajunnut että sitäkin maltillisesti. Mutta energiajuomat, voi jesta jos mies sellasen ostaa ja haistan sen.

Himot on kauheita mut älä vaan sorru noihin juomiin :( Täällä on ihan varmasti niitä joiden mielestä jäteöljyn juomisestakaan ei ole vauvalle haittaa.

Teidän että siitä ei mitään hyvää ole vauvalle :( Mutta tiedättekö kun alkoholistilla tulee kurkkuun tunne kun on kauvan juomatta että nyt on saatava sitä viinaa, niin mulla on koko aika kurkussa sellanen pakottava tunne että pakko saada sitä energiajuomaa :( Kai tää tän alun jälkeen helpottaa, mutta nytten tää on ihan jotain hirveetä :(

Voivoi kun ei enää voikaan es-pärinöissä spurdoilla
syo_paskaa.png

tai juo kahvia
tai ota kofeiininappeja, saa apteekista n. 3,50e/100kpl

Voivoi kun ei enää voikaan es-pärinöissä spurdoilla
syo_paskaa.png

tai juo kahvia
tai ota kofeiininappeja, saa apteekista n. 3,50e/100kpl

Miks ihmeessä joisin kahvia, kun se on pahaa? Tai söisin kofeiininappeja? Jos yhtään lukasit ketjua, niin huomasit myös varmaan, että himo on siihen makuun ja tuoksuun. Mutta eihän mies voi tällästä ymmärtää :D

Mä olen kyllä juonut koko raskausajan.

Elintarvikeviranomaiset, mm. Evira ja EU:n SCF, pitävät odottaville äideille kofeiinisaannin turvallisena ylärajana 300mg/vrk. Energiajuomien käyttöön liittyvä suositus lähtee siitä, ettei tätä ylärajaa tietämättä ylitettäisi. Ei ole olemassa näyttöä siitä, että suosituksen ylittäväkään saanti olisi haitallista sikiön kehitykselle. Patrik Borg, UKK-instituutti: "Varoituslauseke on tölkissä varmuuden vuoksi. Kohtuus käytössä!"

Mä olen kyllä juonut koko raskausajan.

Elintarvikeviranomaiset, mm. Evira ja EU:n SCF, pitävät odottaville äideille kofeiinisaannin turvallisena ylärajana 300mg/vrk. Energiajuomien käyttöön liittyvä suositus lähtee siitä, ettei tätä ylärajaa tietämättä ylitettäisi. Ei ole olemassa näyttöä siitä, että suosituksen ylittäväkään saanti olisi haitallista sikiön kehitykselle. Patrik Borg, UKK-instituutti: "Varoituslauseke on tölkissä varmuuden vuoksi. Kohtuus käytössä!"

Piti tähän vielä lisätä, että Edi esimerkiksi sisältää 32mg kofeiinia 100 millilitrassa. Eli sitä voi sen pullollisen, ja melkein toisenkin juoda, ylittämättä tuota kofeiinisuositusrajaa.

Yhteistyössä