Hirvein työpaikka, jossa olet ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Minulla yksi työpaikka oli sellainen, että se paljastui laittomaksi työpaikaksi. Mitään veroja ei palkasta makseltu ym. ja se oli ihan orjapalkka muutenkin, noin 2 euroa tunnilta. Työnkuva oli täysin erilainen kuin oli luvattu, olen miettinyt, että sen työpaikan johtaja oli varmaankin jonkinlainen sadisti. Minun työtehtäväkseni tuli istua kellarikerroksessa, kunnollista valoa ei ollut, aina kun tuli päivänvaloon niin sai hetken aina siristää silmiä, kun oli istunut 8 tuntia pimeydessä.

Taukoja ei ollut, se johtaja oikein nautti siitä, että piti lankapuhelimella soittaa ja ANELLA, että saako mennä puolen tunnin tauolle. Jos ei alentunut tuohon aneluun niin ei ollut yhtään taukoa koko päivässä. Ei siellä kellarissa tosin ollut mitään tekemistä. Korkeintaan muutaman kerran parin napin painallus. Kuulostaa ehkä helpolta ja mukavalta, mutta jos istuu 8 tuntia perätysten muovisessa puutarhatuolissa (selkänoja siis vain puoleen selkään asti), niin varmasti alkaa kyllästyttämän. Ei ollut TV:tä siellä, ei nettiä, ei radiota, ei mitään ikkunoita tai mitään, että olisi edes nähnyt ulkomaailmaan. Jos haluaa tietää millaista siellä oli, niin se onnistuu niin, että menee johonkin huoneeseen, laittaa sinne lampun, josta ei tule kirkasta valoa. Peittää kaikki ikkunat verhoilla ja sitten vain istuu kahdeksan tuntia tekemättä yhtään mitään. Ainoat viihdykkeet ovat kirjojen lukeminen. Tosin se paikka oli vielä sellainen, ettei siellä ollut lähellä edes mitään kauppoja mistä olisi luettavaa voinut ostaa. Sitten välillä kun pääsi ostoksille niin meni kauheasti rahaa luettavan ostamiseen.

Oli vain kellarikerros ja vielä sellainen, että siellä olisi helposti onnistunut esimerkiksi raiskaus ja pakoon ei olisi päässyt ja kukaan ei olisi kuullut mitään.

Naurettavinta oli se, että kerran se ylimielinen ja sadistinen johtaja tuli sinne kellariin kierrokselle. Hän tutki joka paikan ja suuttui siitä, että kun veti yhden vessanpöntön niin se vesi ei lakannut tulemasta vaan vettä jäi siitä pöntöstä valumaan, niin kuin joskus voi käydä. Suuttui ja raivostui tästä aivan hirveästi minulle. Sanoin, ettei kukaan sitä vessanpönttöä käytä kuitenkaan kun ei siellä kukaa käy niin tästä vielä oikein yltyi, että asiasta olisi pitänyt ilmoittaa jne. Sitä ihmistä vihasin ja vihaan niin paljon, että nauttisin kyllä siitä jos saisin hakata hänet vereslihalle. Näitä vastaavia esimerkkejä on lukuisia, levitti kaikkia inhottavia juoruja mm. minusta ja muistakin työntekijöistä keksi kaksimielisiä vitsejä ym.

Itselleni pahin varmaan lapsenvahtina olo kahdelle todella vapaan kasvatuksen tulokselle. Olin silloin varmaan 12 tms, ja olin vain ilta lapsenvahtina. Pojat roikkuivat mun pitkissä hiuksissa, verhoissa, ja kaikkialla. Kamalaa oli!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kaupungin postikeskus, siellä oli kamalaa työpaikkakiusaamista esimiestä kohtaan. Onneksi pääsin kouluun ja pois sieltä työpaikasta. Olisi ollut kiva kyllä kulkea niitä postitusreittejä, se oli ihan mukavaa, mutta se ilmapiiri oli hyvin ikävä.

Vielä jatkan, että tuo paikka oli siis hotelli ja kyseinen johtaja tutki yleisavaimen kanssa myös kaikki huoneet, joissa asui työntekijöitä. Sitten listasi kaikki virheet mitä oli löytynyt. Jos oli yksi lasi liikaa huoneessa kuin mitä täytyi olla, jos oli tupakkaa tai alkoholia, niin oli laskenut, että montako tupakkaa oli löytynyt jne. Ja nämä henkilöt kutsuttiin puhutteluun. Itse en sellaiseen joutunut, mutta oli kuulemma siellä valittanut joka asiasta, myös huoneiden siivoustasosta valitti. Minulla ei ollut siellä lukittavaa matkalaukkua, niin olen kauhulla ajatellut jos se johtaja vaikka tutki vaatteetkin.

Olen ollut aika monessa hirveässä työpaikassa, hirvein oli varmaan sellainen missä työntekijöitä yritettiin suorastaan riistää. Kun menin sinne, pomo sanoi että palkka on TESin mukainen. Pyysin työsopimusta kirjallisena, aina oli muka jotakin kiirettä ettei sitä saanut.
Kun tuli eka tili, palkkaa oli maksettu mulle 6 euroa tunnilta. Pomo selitteli, että minähän olen harjoittelijana koska en ole ollut siellä kuin vähän aikaa, eikä mulla ole varsinaisesti alan koulutusta. No, sellaisesta ei oltu sovittu mitään että olisin harjoittelija, mut oli palkattu sinne puutarhatyöntekijäksi eikä miksikään harjoitelijaksi ja tein ihan samoja töitä kuin kaikki muutkin.
Vasta sitten kun uhkasin liittoon ilmoittamisella, alkoi palkanmaksu sujumaan.
Ikävä kyllä muille se ei siltikään sujunut. Sain vasta jälkikäteen tietää, että siellä oli nainen joka oli ollut siellä töissä lähes 20 v ja sille maksettiin palkkaa alle 6.45 euroa tunti.
Lisäksi, siellä oli virolaisia työntekijöitä joille ei varmaan maksettu kuin joku 4 euroa. Järkyttävä riistopaikka.
Kaiken huippu, että mut laitettiin tänne työkkäristä! Ja kun irtisanouduin tuolta siitä syystä, että palkkaa ei maksettu niinkuin oli sovittu eikä ajallaan, työsuojelussa oli puutteita ym. niin sain KARENSSIA!
Tosin lyhennettyä, 3 viikkoa mutta sainpahan kuitenkin.
Toi työpaikka kyllä sen jälkeen poistui työkkärin listoilta ja myönsivät itsekin että muutkin työntekijät on valittaneet siitä. Pah.

No ei ehkä vedä vertoja Akaatin työlle..

Olin opiskeluiden ohessa hetken grillillä töissä. No työvuorot olivat ihan ahterista. Rasvainen ja tunkkainen grillikoppi ILMAN VESSAA! (kyllä, kävin puskapissalla).

Asiakkaat yleensä humalaisia suunsoittajia ja monta kertaa sai hälytellä poliisia paikalle.

mun jäi kiinnostamaan, että mitä työtä tuo oli, että nappia painellaan pari kertaa päivässä jossakin kellarissa?

Se oli sellainen "saunaosasto", jossa ei käynyt kukaan. Siellä oli pari poreallasta ja sauna. Sauna piti lämmittää aina eli se paahtoi siellä koko päivän, vaikka kukaan ei käynyt. Eli aina ensin piti käydä painamassa se sauna päälle. Ja sitten niitä pieniä porealtaita oli kaksi kpl, jos joku joskus harvoin sellaista halusi käyttää, niin piti avata ja sulkea se, eli pari napin painallusta silloinkin.

Lisää kauheuksia, yhdessä vaiheessa siellä kävi sellainen mies, joka riisui aina itsensä alastomaksi. Koin itseni seksuaalisesti hyväksikäytetyksi siinä vaiheessa. :x Siellä sääntöihin kuului, että pitää olla uima-asu päällä. Mies uskoi tämän vasta kun useamman kerran olin asiasta maininnut ja sitä kylttiä näyttänyt.

Meilahden sairaalan välinehuoltokeskus 1980-luvun alussa. Meno oli kuin täällä palstalla. Onneksi sijaisuus kesti vain kuukauden ja toistamiseen en sinne mennyt, vaikka työhönotosta uusia sijaisuuksia tarjottiinkin.

Keskon aluekonttorin kesätyö joskus muinoin. Se on ainoa näkemäni työpaikka, jossa esimies kirjasi vihkoon ylös jokaisen työntekijän virheet. Kyseessä oli tietojen tallennus, ja joka ikisestä tallennusvirheestä tuli merkintä mustaan vihkoon.

Puhua sai vain 5 minuutin tauon aikana kerran tunnissa. Jos työkavereiden kanssa nauroi, siitä tultiin huomauttamaan..

Se oli niin pervoa, että on vaikea kuvitella että se oli totta. Onneksi on kaveri, joka todistaa kaiken oikeaksi. Tällä taustalla en ole kovin suuri K-ryhmän ystävä.

Viimeksi muokattu:
Se oli sellainen "saunaosasto", jossa ei käynyt kukaan. Siellä oli pari poreallasta ja sauna. Sauna piti lämmittää aina eli se paahtoi siellä koko päivän, vaikka kukaan ei käynyt. Eli aina ensin piti käydä painamassa se sauna päälle. Ja sitten niitä pieniä porealtaita oli kaksi kpl, jos joku joskus harvoin sellaista halusi käyttää, niin piti avata ja sulkea se, eli pari napin painallusta silloinkin.

Lisää kauheuksia, yhdessä vaiheessa siellä kävi sellainen mies, joka riisui aina itsensä alastomaksi. Koin itseni seksuaalisesti hyväksikäytetyksi siinä vaiheessa. :x Siellä sääntöihin kuului, että pitää olla uima-asu päällä. Mies uskoi tämän vasta kun useamman kerran olin asiasta maininnut ja sitä kylttiä näyttänyt.

Voi kamala, kaikkea sitä voi olla! Ei taida kyseistä työnkuvaa olla enää?

[QUOTE="vieras";25543751]No ei ehkä vedä vertoja Akaatin työlle..

Olin opiskeluiden ohessa hetken grillillä töissä. No työvuorot olivat ihan ahterista. Rasvainen ja tunkkainen grillikoppi ILMAN VESSAA! (kyllä, kävin puskapissalla).

Asiakkaat yleensä humalaisia suunsoittajia ja monta kertaa sai hälytellä poliisia paikalle.[/QUOTE]

:D Kauheaa oikeasti kökkiä siellä grillin takana pissillä. Toivottavasti ei moni asiakas tullut juuri silloin jonoon...

Itsellä pahin on ollut ison ostoskeskuksen kahvila. Yhden ruokatauon sai pitää, mitään kahvitaukoja ei. Ruokatauolla ohjeistus oli "syö niin nopeasti kuin voit", jos oli liian kiire, syömään ei päässyt ennen kuin vuoron lähetessä loppuaan.
Koko päivä seistiin, ja kiire oli jatkuva. Kirjaimellisesti piti puolijuoksua mennä koko ajan, tai muuten oli vaarassa kaaos. Työilmapiiri oli huono, eikä ihme, kun työntekijöitä oli vuoroissa aina liian vähän.

[QUOTE="apua";25543846]:D Kauheaa oikeasti kökkiä siellä grillin takana pissillä. Toivottavasti ei moni asiakas tullut juuri silloin jonoon...

Itsellä pahin on ollut ison ostoskeskuksen kahvila. Yhden ruokatauon sai pitää, mitään kahvitaukoja ei. Ruokatauolla ohjeistus oli "syö niin nopeasti kuin voit", jos oli liian kiire, syömään ei päässyt ennen kuin vuoron lähetessä loppuaan.
Koko päivä seistiin, ja kiire oli jatkuva. Kirjaimellisesti piti puolijuoksua mennä koko ajan, tai muuten oli vaarassa kaaos. Työilmapiiri oli huono, eikä ihme, kun työntekijöitä oli vuoroissa aina liian vähän.[/QUOTE]

Kuulostaa ihan samalta, kuin mun työpaikka sairaalassa. Monta vuoroa on tehty pitämättä ollenkaan taukoa...

16-vuotiaana olin afaatikkopojan hoitaja. Hän ei puhunut sanaakaan, kommunkoi hyrrillä, sadoilla hyrrillä. Hoidin häntä hänen kotonaan, aamuseitsemästä iltapäivälle neljään asti. Kuukauden ajan, joka arkipäivä.

Se oli kummallista, aavemaista hommaa. Mikään, mitä olen sen jälkeen tehnyt ei ole tuntunut yhtä raskaalta.

Yhteistyössä