Pystyykö lapsen kenkiä ostamaan jo ensi talveksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkaketo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukkaketo

Vieras
...vai onko hullun hommaa arvailla ensi talven kenkäkokoa jo nyt.

Nyt vaan saisi noita kenkiä hyvällä alennuksella.

Lapsi on nyt 1,5 v, kengät kokoa 23-24. Ostaako kukaan muu kenkiä jo etukäteen ja minkäikäisille lapsille?

Mä oon välillä ostanut. Yleensä on tullu sopivia, joskus menny vähän ohi..

Mutta tosi vaikee on arvioida. Mun toiseks vanhimmalla pojalla kasvoi jalka yksi vuosi 3-4 numeroa keväästä syksyyn, nuorimmalla pojalla taas oli jalka samankokoinen melkein kaksi vuotta.

Viimeksi muokattu:
Ei ne aivan kohdalleen välttämättä mene. Olen ostanut kuomia esim. niin että jää 2,5cm kasvunvaraa tuossa tammikuussa ja lapsi on saanut uudet lämpöset kengät koville pakkasille ja sitten menee vielä ensi syksyn ja taas tammikuun aleista uudet lämpöset kengät koville pakkasille ja ne menee sitten sueraavaan tammikuuhun.

Pystyy toki, mutta sillä riskillä, että kengät eivät ensi vuonna olekaan sopivat ja silloin niitä EI oteta käyttöön.

En muista enää yhtään miten tuon ikäisen jalka kasvaa joten en voi heittää arvioita. 3 numeroa? Itse ostin eskarilaiselle 2 numeroa isommat kengät ja sovituksen perusteella uskon, että ovat ensi talvena sopivat. Nyt ovat vielä liian isot.

Jeps, vaikeaa on. Ajattelin ostaa (jos ostan) kokoa 26 tai 27. Siinä voi kyllä käydä niin että 26 on heti alkuunsa talvikengäksi liian pieni tai 27 niin iso, että jää käyttämättä. Tai sitten kengät ovat just hyvät :)

Nyt kyllä saisi kahdet parit kenkiä yhden hinnalla.

No onneksi en ostanut. Viime vuonna koko oli 22-23, tänä talvena 27!! Ja nyt toiset 27 numeron kengistä on jo villasukan kanssa pienet :( en todellakaan mene arpomaan kenkien kanssa.

Aika vaikea on ollut arvata. Jokusen kerran olen ostanut ja tuurilla mennyt yli puolet oikein. Olen ostanut hyvistä tarjouksista ja laskenut sen varaan, että saan suunnilleen omani pois. (Ja 50% tarjouksella en vielä häviäisi normaalihintaan vaikka en saisi käyttämättömistä euroakaan.)

Mutta liian vaikeaa on ollut arvailu. Meillä lapsen jalan malllikin kun on tuossa iässä muuttunut: Merkki joka on ollut huono yhtenä talvena huono, onkin sopinut lapsen jalkaan seuraavana talvena. Eli ostan kengät tästä lähtien kun niitä tarvitaan, jos ei nyt jotain hirmu hyvää tarjousta osu kohdalle.

Yhteistyössä