Te, jotka ette hankkineet vauvalle vaunuja....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja soy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

soy

Vieras
Miten ja missä lapsenne nukkui päiväunet?

Miksi ette hankkineet vaunuja?

Onko teillä aikaisempia lapsia?

Millaisia ratkaisuja teitte esim. ulkoillessa, reissatessa, kaupassa?

Meillä siis on aikaisempia pieniä lapsia ja kohta olis vauva tulossa. Asutaan pienehkössä kaksikerroksisessa asunnossa, jonne ei vaunut mahtuisi. Ja olisi epäkäytännölliset sisätiloissa... Ulkona tulis varmaan harvemmin työnnettyä pelkkiä vaunuja, kun on noita edellisiäkin pieniä. Kaksostenrattaat on. Ja matkarattaat (joista saa selkänojan alas) hankittiin vauvalle alakertaan nukkumapaikaksi. Mut nyt mietityttää, et ne on aika "huterat", niinku matkarattaat yleensäkin... Saako nuo edelliset pienet ne kaatumaan helposti vauvaa ihaillessaan..!? Kuin turvalliset ne muutenkaan on... Jotenki olis ihana aatella, et vauva makais omissa vaunuissaan, korkeammalla ja suojassa, kunnon kopassa. Mutta toisaalta tää kämppä on niin pieni, et tuo on ainut mahdollisuus. Ja vauvan saa aina äidin/isän viereen kuljetettua matkarattaissa...

Lattiat tässä kämpässä on niin viileet alakerrassa, et ei voi kuvitellakaan pientä alakertaan lattialle laitettavaksi edes hetkeksi...

Meillä oli erikseen parvekevaunut, missä vauva nukkui päiväunet. Nyt sitten on nukkunut sängyssä.
Meillä on taloyhtiön puolesta vaunuvarasto missä käyttövaunuja säilytetään.

höh ei kai vauva päiväunia varten vaunuja tarvitse... en mä ole nukuttanut vaunuissa (muuta kuin silloin kun olen sattunut olemaan liikenteessä siihen aikaan eli kauppareissulla tai ulkoilemassa). Päiväunet on nukuttu kotona ihan pinniksessä ja kehdossa.

kantoliinassa/repussa vauvan voi ottaa matkan kauppareissullekkin jne jos isommat istuu rattaissa joihin saa sitten ostoksetkin sullottua.

No eikö kaikista normaalein nukkumispaikka vauvalle ole sänky?!

jep. Mutta kuten kirjoitin, meillä on kaksikerroksinen pieni asunto, eikä mahdollisuutta sijoittaa kumpaankin kerrokseen sänkyä. Lisäksi on pienempiä lapsia, joten en alakerrassa ruokaa tms laittaessani voi jättää vauvaa yksin yläkertaan sänkyyn nukkumaan. Vietämme kuitenkin aikaamme myös alakerrassa, joten tod näk vauva nukkuisi joskus päiväuniaan muuallakin kuin yläkerran sängyssä.

jep. Mutta kuten kirjoitin, meillä on kaksikerroksinen pieni asunto, eikä mahdollisuutta sijoittaa kumpaankin kerrokseen sänkyä. Lisäksi on pienempiä lapsia, joten en alakerrassa ruokaa tms laittaessani voi jättää vauvaa yksin yläkertaan sänkyyn nukkumaan. Vietämme kuitenkin aikaamme myös alakerrassa, joten tod näk vauva nukkuisi joskus päiväuniaan muuallakin kuin yläkerran sängyssä.

En ymmärrä, miksi et voi jättää vauvaa yksin yläkertaan nukkumaan?

• Tykkää
Reactions: InCase
No vaunut on, sekä yhdistelmät että tuplat, mutta vauva nukkuu yönsä sängyssä ja päivällä sitterissä joka on makuuasennossa..Jahka kasvaa, saa alkaa nukkuu sängyssä ne päikkärinsä, nyt urvahtaa aina tuohon sitteriin jota on näppärä kuljettaa mukana huoneesta toiseen ja on isoveljeltään turvassa..Itkuhälyttimen otan tuohon päiväuniaikaan avuksi myöhemmin.

Ulkona tullaan kulkemaan tuplilla.

[QUOTE="gina";25556883]En ymmärrä, miksi et voi jättää vauvaa yksin yläkertaan nukkumaan?[/QUOTE]

Siksi että todennäköisesti se ei kauaa saisi olla sängyssään yksin, kun on noita muitakin pieniä valvottavana... Siis jos esim. itse teen alakerrassa ruokaa. Leikkihuone on yläkerrassa... Toisekseen, pitäisi tietenkin hankkia itkuhälyytin, että kuulisin milloin vauva yläkerrassa herää, jos itse olen alakerrassa. On nimittäin sen verran hyvät äänieristeet, ettei muuten kuule...

No vaunut on, sekä yhdistelmät että tuplat, mutta vauva nukkuu yönsä sängyssä ja päivällä sitterissä joka on makuuasennossa..Jahka kasvaa, saa alkaa nukkuu sängyssä ne päikkärinsä, nyt urvahtaa aina tuohon sitteriin jota on näppärä kuljettaa mukana huoneesta toiseen ja on isoveljeltään turvassa..Itkuhälyttimen otan tuohon päiväuniaikaan avuksi myöhemmin.

Ulkona tullaan kulkemaan tuplilla.

Mitä te teette sit noilla yhdistelmärattailla, jos saa kysyä?

Siksi että todennäköisesti se ei kauaa saisi olla sängyssään yksin, kun on noita muitakin pieniä valvottavana... Siis jos esim. itse teen alakerrassa ruokaa. Leikkihuone on yläkerrassa... Toisekseen, pitäisi tietenkin hankkia itkuhälyytin, että kuulisin milloin vauva yläkerrassa herää, jos itse olen alakerrassa. On nimittäin sen verran hyvät äänieristeet, ettei muuten kuule...

Etkö voi kieltää muita lapsia menemästä juuri vauvan makuuhuoneeseen? Pienessä melussa on hyvä nukkua. Itkuhälytin nyt on ihan peruskamaa joka tapauksessa. Miten musta nyt tuntuu, että teet kärpäsestä härkäsen. Et kuule ole ainoa tilanteessasi mutta sinulle se on ylitsepääsemätöntä?

Miten ois itkuhälytin ja vauvan huoneen ovi kiinni päikkäreiden ajaksi?

[QUOTE="gina";25556961]Etkö voi kieltää muita lapsia menemästä juuri vauvan makuuhuoneeseen? Pienessä melussa on hyvä nukkua. Itkuhälytin nyt on ihan peruskamaa joka tapauksessa. Miten musta nyt tuntuu, että teet kärpäsestä härkäsen. Et kuule ole ainoa tilanteessasi mutta sinulle se on ylitsepääsemätöntä?[/QUOTE]

ööö... siis kysyin vaan lähinnä muiden mielipiteitä vaunuttomuudesta... Että miksi ne ylipäänsä olisivat pakolliset!? Kai sitä saa asioita pohtia eri kanteilta, varsinkaan kun ei ole kokemusta tässä talossa pienestä vauvasta, ilman vaunuja. Ihan uus tilanne siis. Mitä väärää siinä on, jos pohtii?

Mut siis alotuksen tarkotus oli lähinnäki kysellä, että miksei muut ole ostaneet vaunuja? Käyttääksne sit kantoliinaa tjtn.... En mä tätä nyt tän enempää oo miettiny, kunhan tuli hetken mielijohteesta mieleen... Kukahan tässä tekee kärpäsestä härkäsen. :D

4. lapsi oli ns. liinalapsi. Hän nukkui päiväunet liinassa ulkoillessamme tai sängyllämme.

Hänellä oli alkuun rattaat ja pehmeä kantokoppa, ja hän ei vain suostunut nukkumaan koppaan ja rattaisiin. Kannoin hänet liinassa kotiin milloion mistäkin ja sitten tultiin siihen tulokseen, että vaunut on tarpeettomat meille. Osa unista liinassa, osa sängyssä. Ei ongelmia.

Eikä tämä tyttökään ole liikaa vaunuissa nukkunut eikä köllötellyt vaan liina on ollut hänellekin se ensisijainen juttu.

[QUOTE="vieras";25556997]Miten ois itkuhälytin ja vauvan huoneen ovi kiinni päikkäreiden ajaksi?[/QUOTE]

Ihan ok juttu.. Jos vaan nuo pienet tajuais olla menemättä sinne huoneeseen. :) 2v ja 3v siis... Mut siis jokatapauksessa vauva tulis nukkumaan päikkäreitä myös alakerrassa, niissä matkarattaissa, sitterissä tms..

Tuntuu vaan et joidenki mielestä vaunut on PAKOLLISET vauvalle. Ja me ei niitä aiota hankkia... Edellisillä lapsilla kyllä on ollut, mut tilanne on ollu eri.

[QUOTE="Piika-äiti";25557181]4. lapsi oli ns. liinalapsi. Hän nukkui päiväunet liinassa ulkoillessamme tai sängyllämme.

Hänellä oli alkuun rattaat ja pehmeä kantokoppa, ja hän ei vain suostunut nukkumaan koppaan ja rattaisiin. Kannoin hänet liinassa kotiin milloion mistäkin ja sitten tultiin siihen tulokseen, että vaunut on tarpeettomat meille. Osa unista liinassa, osa sängyssä. Ei ongelmia.

Eikä tämä tyttökään ole liikaa vaunuissa nukkunut eikä köllötellyt vaan liina on ollut hänellekin se ensisijainen juttu.[/QUOTE]

Jep, meillä sama, et aikaisemmat lapset ei oo kauheesti edes vaunuissa lopulta köllötellyt. Ei kyllä sängyssäkään. Kun eivät koliikiltaan nukkuneet ollenkaan ikinä millonkaan muuta ku korkeintaan sylissä. Mut liinassakin ne huusi... Joten siks vähän mietityttää kans nää jutskat. :) Vaunut nyt kuitenki on sen verran kalliit, ettei niitä kyl turhaa viiti ostaa, jos ilmanki pärjää.

Ihan ok juttu.. Jos vaan nuo pienet tajuais olla menemättä sinne huoneeseen. :) 2v ja 3v siis... Mut siis jokatapauksessa vauva tulis nukkumaan päikkäreitä myös alakerrassa, niissä matkarattaissa, sitterissä tms..

Tuntuu vaan et joidenki mielestä vaunut on PAKOLLISET vauvalle. Ja me ei niitä aiota hankkia... Edellisillä lapsilla kyllä on ollut, mut tilanne on ollu eri.

Miten pystyt jättämään ylipäätään tuon ikäiset keskenään yläkertaan ilman valvontaa!? Mutta itse kysymykseen niin vaunuthan ei ole mitenkään pakolliset, varsinkaan päiväunien nukkumiseen. Meillä vauva nukkunut päiväunensa aina omassa sängyssään. Vaunuissa vain ulkoillessa. Teidän tilanteessa vaunut kuulostavat aika turhilta hankinnoilta (pelkkien päiväunien takia) jos ja kun muitakin rattaita on jo valmiina.

Miten olisi matkasänky alakertaan päikkäreitä varten?

Yhdellä kaverilla oli alakerrassa ja yläkerrassa kunnon koukku kiinnitettynä kattoon. Maailmankaupasta ostettu kattoon kiinnitettävä kevyt kehto siirtyi tarpeen mukaan ylhäältä alas ja siellä vauva keinutteli ensimmäisen vuotensa päiväunet hyvin tyytyväisenä.

Tuli siis mieleen ja oli pakko tulla kertomaan tästäkin mahdollisuudesta.

Meillä on 2 ja 3 v lapset ja vauva. Meillä vauva nukkuu aamu-unnet tuplissa, kun me ulkpillaan. Seuraavat unet nukkuu yleensä sängyssään ja ovi on kiinni. Yksösvaunuja meillä ei ole kuin matkikset.

Käviskö teille alakertaan katosta roikkuva kehto tai leikkikehä tai vain otat vauvan sitteriin mukaasi laittamaan ruokaa?

kolmosen kera usein on rattaat tyhjänä. ja vauva liinassa tai manducassa.. kuljetan ruokakamat jne, koska ei oo ajokorttia :D vauva ei vaan viihdy, ja jos pidemmälle lähtee tarvitsee kuitenkin isommillekni varavaatteet, kaupungilla pitää laskea jonnekin takit,hatut jne. eli ilma vaunuja hankalaa kulkea.. ja ei, täällä ei kuljeta ilmatteeksi rattaiden kera vaan kk-kortti on 82e

Yhteistyössä