[QUOTE="mie";25565762]Näin muotoiltuna, juu totta, eihän ole se yhteinen päätös tämäkään.
Tosin, eihän se meidänkään perheessä tällä tavalla menee, että mies vaan ilmoittaa lähtevänsä silloin-ja silloin. Noup. Hän kertoo, että olisi lähtemässä, kyselee mun aikataulua jne. Siitä sitten keskustellaan, että mikä olisi paras ajankohta, onko sellaiseen matkaan varaa jne. Eli ihan aikuisten keskeen ja yhteisymmärryksessä. Mutta, hänen ei myöskään tarvitsee kyseillä, että PÄÄSTÄISITKÖ tai SAISINKO MENNÄ!!! Ei-ei-ei-ei, näin kyselee se meidän 6v, joka haluaisi päästä kaverille, ei aikuinen mies.
Ja jäin oikein miettimään, että miksi pitäisi pyytää miestä jäämään? Jos perheessä on jotain ongelmia (masennusta, kiireitä, rahavaikeuksia), niin tuskin se mieskään silloin sitä loma suunnitelisi?[/QUOTE]
Aika naiivia kuvitella ettäkö puolisoiden mielipiteet esim. kiireestä ja rahatilanteesta olisi aina samat. Kyllä mun mies voi joskus ehdottaa jotain, tajuamatta ollenkaan että mulla on ihan helvatan kiireistä ja stressaavaa, ja sitä rahaakin on menossa siihen ja tähän vielä.
Tuskin kenenkään mies, tai ap:n mies, nyt on kysynyt että PÄÄSTÄTKÖ mut menemään. Eiköhän siellä nyt ihan ole juurikin keskusteltu että sopiiko reissu koko perheelle ja tilanteeseen, ja siitä sitten on eripuraa. Ihmeellistä sanojen ja pilkkujen viilaamista tuollainen. Näihin aina hyökkää joku sepostamaan että ei parisuhteessa tartte lupia kysellä, vaikka eihän siitä ole kyse.