Mies haluisi lähteä lomamatkalle yksin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25565714]Miksi oletat, että vaimo vain valittaa eikä koskaan lähde minnekään? :O Mitäpä jos se vaimo vaikka haluaisi lomailla sen miehensä kanssa, mutta mies haluaisi lomailla yksin.[/QUOTE]

No eipä nuo ap:n viestit kovin positiivisia ole olleet... ja hän sanoi myös että ei voisi ikinä lähteä ilman lapsia minnekään.

[QUOTE="vieras";25565663]Ja mikäköhän yhteinen päätös se on että mies lähtee vaikka toinen pyytää jäämään? ei se ole sen enempää _yhteinen_ päätös.[/QUOTE]

Näin muotoiltuna, juu totta, eihän ole se yhteinen päätös tämäkään.
Tosin, eihän se meidänkään perheessä tällä tavalla menee, että mies vaan ilmoittaa lähtevänsä silloin-ja silloin. Noup. Hän kertoo, että olisi lähtemässä, kyselee mun aikataulua jne. Siitä sitten keskustellaan, että mikä olisi paras ajankohta, onko sellaiseen matkaan varaa jne. Eli ihan aikuisten keskeen ja yhteisymmärryksessä. Mutta, hänen ei myöskään tarvitsee kyseillä, että PÄÄSTÄISITKÖ tai SAISINKO MENNÄ!!! Ei-ei-ei-ei, näin kyselee se meidän 6v, joka haluaisi päästä kaverille, ei aikuinen mies.
Ja jäin oikein miettimään, että miksi pitäisi pyytää miestä jäämään? Jos perheessä on jotain ongelmia (masennusta, kiireitä, rahavaikeuksia), niin tuskin se mieskään silloin sitä loma suunnitelisi?

• Tykkää
Reactions: Lex
Justhan sä ekassa viestissä sanoit että SULLA on valta päättää ja et PÄÄSTÄISI miestä. Ja missä kohtaa ap on sanonut että asiasta ei ole keskusteltu ja että mies täysin välittämättä perheestään lähtee hurvittelemaan vaikka heillä ei siihen olisi varaa? Lukutaitoa peliin kiitos...

Enkä sanonut. Sanoin että mulla on oikeus päättää millaisessa parisuhteessa elän, ja sen puitteissa sanoa että en hyväksyisi tuollaisia reissuja.

Lukutaitoa kaipaat itse, puhuin nimenomaan meidän perheen tilanteesta, miten meillä toimittaisiin tuossa tilanteessa. En tosiaan voi tietää kovin tarkasti ap:n perheen tilannetta.

[QUOTE="vieras";25565767]Enkä sanonut. Sanoin että mulla on oikeus päättää millaisessa parisuhteessa elän, ja sen puitteissa sanoa että en hyväksyisi tuollaisia reissuja.

Lukutaitoa kaipaat itse, puhuin nimenomaan meidän perheen tilanteesta, miten meillä toimittaisiin tuossa tilanteessa. En tosiaan voi tietää kovin tarkasti ap:n perheen tilannetta.[/QUOTE]

Eli jos sina haluaisit jollekin reissulle esim. ystaviesi kanssa, miehesi ei hyvaksyisi matkaasi? Ei kylla sopisi minulle tuollainen suhde.

[QUOTE="mie";25565762]Näin muotoiltuna, juu totta, eihän ole se yhteinen päätös tämäkään.
Tosin, eihän se meidänkään perheessä tällä tavalla menee, että mies vaan ilmoittaa lähtevänsä silloin-ja silloin. Noup. Hän kertoo, että olisi lähtemässä, kyselee mun aikataulua jne. Siitä sitten keskustellaan, että mikä olisi paras ajankohta, onko sellaiseen matkaan varaa jne. Eli ihan aikuisten keskeen ja yhteisymmärryksessä. Mutta, hänen ei myöskään tarvitsee kyseillä, että PÄÄSTÄISITKÖ tai SAISINKO MENNÄ!!! Ei-ei-ei-ei, näin kyselee se meidän 6v, joka haluaisi päästä kaverille, ei aikuinen mies.
Ja jäin oikein miettimään, että miksi pitäisi pyytää miestä jäämään? Jos perheessä on jotain ongelmia (masennusta, kiireitä, rahavaikeuksia), niin tuskin se mieskään silloin sitä loma suunnitelisi?[/QUOTE]

Aika naiivia kuvitella ettäkö puolisoiden mielipiteet esim. kiireestä ja rahatilanteesta olisi aina samat. Kyllä mun mies voi joskus ehdottaa jotain, tajuamatta ollenkaan että mulla on ihan helvatan kiireistä ja stressaavaa, ja sitä rahaakin on menossa siihen ja tähän vielä.

Tuskin kenenkään mies, tai ap:n mies, nyt on kysynyt että PÄÄSTÄTKÖ mut menemään. Eiköhän siellä nyt ihan ole juurikin keskusteltu että sopiiko reissu koko perheelle ja tilanteeseen, ja siitä sitten on eripuraa. Ihmeellistä sanojen ja pilkkujen viilaamista tuollainen. Näihin aina hyökkää joku sepostamaan että ei parisuhteessa tartte lupia kysellä, vaikka eihän siitä ole kyse.

[QUOTE="huh";25565507]Vai on palstalaisten mielestä ihan ok, että mies lähtee hääpäivän ajaksi ulkomaille yksin.

No, mulle ei olis ok.[/QUOTE]

tottakai on ok. Ei se hääpäivä ole meillä mikään spesiaalipäivä. Normaalipäivä, jolloin voidaan toki tehdä jotain kivaakin, mutta ei mikään ihmeellisempi. Eri asia jos olisi kyse esim. 10v tai 20v hääpäivästä. Sitä voisi jo juhliakin.

[QUOTE="vieras";25565553]Sanotaan näin että mulla on valta päättää mitä parisuhteessa hyväksyn ja mitä en. Jos mies vastoin yhteistä päätöstä lähtee viikon matkalle ja jättää kakarat ja kodin mun huollettavaksi kokonaan, niin katson ettei meillä enään parisuhdetta ole. Ja sinkkuna mies sitten toki on vapaa tekemään mitä lystää.[/QUOTE]

Mun mielestä olisi kauheaa, jos mun mies suhtautuisi tuolla tavalla mun lomamatkaan omien ystävieni kanssa. Varmaan saisi sellainen parisuhde sitten jäädäkin.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Eli jos sina haluaisit jollekin reissulle esim. ystaviesi kanssa, miehesi ei hyvaksyisi matkaasi? Ei kylla sopisi minulle tuollainen suhde.

Riippuu reissusta. Jos haluan lähteä viikonloppuna päivän reissulle naapurikaupunkiin, niin se tod.näk. kävisi ihan hyvin. Jos mä taas haluaisin lähteä kavereiden kanssa 2 viikon lomalle thaimaaseen, niin ymmärtäisin ihan hyvin että mies ei sitä hyväksyisi ja miksi ei.

Sulle ei sovi, meille ihan normi. Parisuhteita ja perheitä on erilaisia.

[QUOTE="vieras";25565540]No jos kyseessä ei ole täysiä kymmeniä niin ei meillä hääpäiviä vietetä mitenkään. Itse asiassa en tunne yhtäkään avioparia jotka hääpäivää viettäisivät sen kummemmin, ehkä syömässä käyvät hyvin mutta ei sen tarvitse juuri sinä päivänä olla.[/QUOTE]

meillä olis 5v.

tottakai on ok. Ei se hääpäivä ole meillä mikään spesiaalipäivä. Normaalipäivä, jolloin voidaan toki tehdä jotain kivaakin, mutta ei mikään ihmeellisempi. Eri asia jos olisi kyse esim. 10v tai 20v hääpäivästä. Sitä voisi jo juhliakin.

Mutta jos se on ap:lle spesiaalipäivä. Minusta olisi todella julmaa ja välinpitämätöntä häipyä vain reissuun, vaikka toinen haluaisi viettää hääpäivää.

ja jos ei voi jättää lapsia niin menee sitten lasten kanssa lomalle, ilman miestä. Meillä on miehellä 4 viikon kesäloma ja mulla 5 viikkoa. Teemme niin, että reissaamme 3 viikkoa koko perheen voimin ja minä ja lapset 3 ja 2 v. mennään keskenämme vikaksi viikoksi Espanjaan tuttavaperheen luokse. Matkustaa voi lastenkin kanssa ja ilman miestä :). Toki rentouttavampaa matkustaa yksin, mutta kivaa se näinkin on.

Mun mielestä olisi kauheaa, jos mun mies suhtautuisi tuolla tavalla mun lomamatkaan omien ystävieni kanssa. Varmaan saisi sellainen parisuhde sitten jäädäkin.

No teillä niin.

Enhän mä suinkaan tarkoita että me molemmat suhtaudutaan toistemme KAIKKIIN menoihin noin, mutta siihen viikon lomamatkaan mallorcalla 10-vuotishääpäivän aikaan varmaan MOLEMMAT suhtauduttaisiin melko nuivasti. Ottaen huomioon ettei meillä edes perheenä ole varaa mennä mallorcalle vaikka pitkään ollaan haluttu.

meillä olis 5v.
eli ei siis mikään merkittävä etappi! Mies menee nyt ja sinä sitten seuraavalla kerralla. Lasten kanssa voi keskenään keksiä myös vaikka mitä. Mieheni matkustelee työnsä puolesta ja muutenkin, ja jos vetäisin kaikista merkkipäivistä, sukujuhlista, juhlapyhistä yms. herneen nenään mihin ei pääse tulemaan, niin aika mahdoton parisuhde meillä olisi.

eli ei siis mikään merkittävä etappi! Mies menee nyt ja sinä sitten seuraavalla kerralla. Lasten kanssa voi keskenään keksiä myös vaikka mitä. Mieheni matkustelee työnsä puolesta ja muutenkin, ja jos vetäisin kaikista merkkipäivistä, sukujuhlista, juhlapyhistä yms. herneen nenään mihin ei pääse tulemaan, niin aika mahdoton parisuhde meillä olisi.

Mä en tajua, että mikä sä olet määrittelemään mikä kenellekin merkittävä etappi...

[QUOTE="vieras";25565838]Riippuu reissusta. Jos haluan lähteä viikonloppuna päivän reissulle naapurikaupunkiin, niin se tod.näk. kävisi ihan hyvin. Jos mä taas haluaisin lähteä kavereiden kanssa 2 viikon lomalle thaimaaseen, niin ymmärtäisin ihan hyvin että mies ei sitä hyväksyisi ja miksi ei.

Sulle ei sovi, meille ihan normi. Parisuhteita ja perheitä on erilaisia.[/QUOTE]

Tassa oli kyse viiden paivan reissusta? Eli miehesi ei hyvaksyisi sitakaan, ainoastaan paivan reissut?

Siis mitä ihmeellistä siinä on että lähtee 5pv reissulle? Me ollaan käyty erikseen viikonkin reissuilla. Ja hui, olen jättänyt lapset isänsä hoiviin siksi ajaksi! Järkytän vielä lisää ja kerron että ollaan käyty kahdestaankin ilman lapsia, oltu jopa kaksi viikkoa ja jätetty lapset kotiin isovanhempien hoiviin. Eipä nuo kovin traumatisoituneilta vaikuta. :D

kyllä meidänkin lapset käy isovanhemmilla ja "jopa" yötä ovat siellä;)))
tarkoitan va sitä, että jos mä lähden jonnnekin niin se on kyllä isovanhemmat jotka hoitavat lapsimme eikä mies, kun hän on silloin töissä....joten hän saa tuplaloman kun saa olla yksin kotona

[QUOTE="vieras";25565906]Hahhahaha, joo, sehän meni just näin. just tuota tarkoitin. juuri noin mustavalkoista on meillä aina :) voi jestas, ihan kuin 15-vuotiaiden kanssa keskustelis.[/QUOTE]

totta. Ihan kuin 15v kanssa keskustelisi! Ei voi miestä PÄÄSTÄÄ ulkomaille yksin???

Tassa oli kyse viiden paivan reissusta? Eli miehesi ei hyvaksyisi sitakaan, ainoastaan paivan reissut?

5 päivän reissu minne, milloin? mitä kustantaa? onko se 10-hääpäivän aikaan?

ei se ole noin yksiselitteinen asia. 5 päivän reissu ulkomaille ei meiltä oikeasti varmaan tällä hetkellä onnistuisi, ihan rahallisista syistä. Lisäksi on melko kurjaa ajoittaa se yhteiseen merkkipäivään, mieluummin sitten menis yhdessä sinne reissulle.

Mä olen joka ikinen hääpäivä koirien kanssa kisareissulla :D Ja viime äitienpäivänkin vietin koirien kanssa leirillä.

Eikä miehen tai lasten tarvitse sitä varten olla vaimoon/äitiin pettyneitä.

Ei tuommoset päivämäärät niin nöpönuukia ole. Niitä voi juhlistaa päivää paria ennen tai jälkeen, jos niikseen.

Yhteistyössä