kaksi kuukautta jäänyt syystä x maksamatta, saako mistään apuja enään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asunto vantaalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asunto vantaalla

Vieras
Kun jäänyt laskujen jne takia maksamatta 2kk vuokra, ollaan kyllä töissä perheemmepäät ( minä ja mies ) molemmat. Onko mahdollisuutta saada jeesia esim. sossulta tässä tilanteessa ettei mene koti alta. vai miten tämmönen tilanne hoidetaan. Saan maksettua noista 1kk vuokran heti mutta se toka jää uupuun, vuokranantaja ei tule vastaan vaan on laittanut haasteen. Onko mahdollisuutta enään mitään, ja mikä se on?

Jos teillä on ollut rahaa niinä kuukausina, kun vuokra on jäänyt maksamatta, niin aika nihkeesti sossu auttaa enää.

He kuitenkin pyytävät sen parin kuun tiliotteet ja jos tuloja on ollut vuokran verran niin se on vähän oma moka jos on tuhlannu rahat ihan muuhun.

Ps, pakko kysyä. Molemmat olette töissä ja vuokrat jääny maksamatta. Miksi ?
Vuokran pitäisi olla se ensisijainen maksu, joka palkasta maksetaan.

Niiden piti saada lapsille paremmat joululahjat kuin naapurin lapset sai. Siihen meni ne rahat mitkä verottaja jätti viemättä.

Kyllä sitä pitää olla kaikenlaisia. Ja noiden pitäisi vielä vastata lapsistaan.

ei auta kun on eräpäivät menneet tuleviin voi auttaa. Mutta jos sulla on ollut varaa maksella niitä muita laskuja niin miks ihmeessä et sillä rahalla maksanut vuokraa?

ihan ekaks aina maksetaan vuokra, KAIKISTA muista laskuista voi neuvotella ja pyöritäää ulosoton kautta jos tarvis, mutta katto on kiva päänä päällä.

toivottavasti saatte sossusta apua ettei tuu häätöä, mutta valitettavasti joskus tyhmyydestä sakotetaan.

[QUOTE="annika";25568957]ihan ekaks aina maksetaan vuokra, KAIKISTA muista laskuista voi neuvotella ja pyöritäää ulosoton kautta jos tarvis, mutta katto on kiva päänä päällä.

.[/QUOTE]

Omakotitalossa sähkö on se seuraava, vesi kolmantena.

Ottakaa pankista lainaa, ellei lähipiiri auta? Tai voi sen sossun kanssa varmaan sopia jotain kirjallista, että maksatte takasin, olen ainakin kuullut että joskus on toimittu näinkin.

Pankista äkkia neuvottelemaan luottoa, jotta saatte rästivuokran maksettua. Sitten talous tiukalle ja elätte varojenne mukaan. Miten voi olla mahdollista, että vuoraan ei rahaa, jos kaksi käy töissä.

Ottakaa pankista lainaa, ellei lähipiiri auta? Tai voi sen sossun kanssa varmaan sopia jotain kirjallista, että maksatte takasin, olen ainakin kuullut että joskus on toimittu näinkin.

Mä oon ollut muutaman kuukauden sairaslomalla, ja maksoin tammikuun vuokran vahingossa väärälle tilille, ja sairaspäivärahoista ei vielä päätöstä, että tässä on pakko keksiä jotain...oon aina ollut tosi tarkka vuokrista..

jep, en nyt rupea sen enempää selventämään, mutta on mahdollisuus siis kysyä jos sossut vois auttaa että maksavat sieltä ja me maksetaan sitten niille takaisin?

Siis kai te olitte yhteydessä vuokranantajaan jo sillon kun eka vuokra jäi rästiin? Kysyittekö sillon esim mahdollisuutta siirtää eräpäivää/maksaa osissa tms? Jos olette 2kk vaan jättäny maksamatta niin en ihmettele ettei enää halua tulla vastaan vaan haluaa vaan rahansa asap..

[QUOTE="huoh";25569013]Mä oon ollut muutaman kuukauden sairaslomalla, ja maksoin tammikuun vuokran vahingossa väärälle tilille, ja sairaspäivärahoista ei vielä päätöstä, että tässä on pakko keksiä jotain...oon aina ollut tosi tarkka vuokrista..[/QUOTE]

ootko siis ap?jos vuokra on maksettu vahingossa väärälle tilille,niin eikös sen saa sieltä takaisin,kun ottaa pankkiin yhteyttä?ja sit taas tää asia,mitä ei palstan mukaan sais ihmetellä,miksi et ole ottanut sossuun yhteyttä,kun olet huomannut että päätös kelalta viipyy ja kysynyt sieltä rahaa ja kun kela maksaa,niin sossu perii sen osan itselleen?

jep, no en nyt ole mikääntäys ääliö sentäs että pankiksi luulin :) Mietin vain että kun sossut yleensä maksavat esim toimeentulotukea x määrää jos ei ole päätöksiä esim kelalta, ja sitten perivät takaisin. niin onko mahdollisuutta jos varaa sosiaalityöntekijälle ajan että voisivat maksaa sen toisen vuokran jotta saadaan asua täällä vielä?

ootko siis ap?jos vuokra on maksettu vahingossa väärälle tilille,niin eikös sen saa sieltä takaisin,kun ottaa pankkiin yhteyttä?ja sit taas tää asia,mitä ei palstan mukaan sais ihmetellä,miksi et ole ottanut sossuun yhteyttä,kun olet huomannut että päätös kelalta viipyy ja kysynyt sieltä rahaa ja kun kela maksaa,niin sossu perii sen osan itselleen?

On otettu pankkiin yhteyttä, on otettu sossuun yhteyttä - jossa asia luvattu hoitaa, mutta "unohdettu asia". Ja tänään sain kiinni, ja nyt pitää taas kaikenlaista paprua hankkia. En ole ap, mutta kaikkea voi sattua. Ja toivottavasti saadaan vuokrarahat takas, saa nähdä kuinka pitkä prosessi siitäkin tulee

vastausta en osaa antaa, mutta tuli tämä palsta mieleen ja tälläiset alotukset kun tossa pari pv sitten muutamasta laskusta pyysin eräpäivän siirtoa. miten helppoa se olikaan. kaikki on sovittavissa. miksi annetaan vaan laskujen eräpäivien mennä ohi, kun ne siirttääkkin voi ja sitten itketään mitä milloinkin..

joo, sori

jep, no en nyt ole mikääntäys ääliö sentäs että pankiksi luulin :) Mietin vain että kun sossut yleensä maksavat esim toimeentulotukea x määrää jos ei ole päätöksiä esim kelalta, ja sitten perivät takaisin. niin onko mahdollisuutta jos varaa sosiaalityöntekijälle ajan että voisivat maksaa sen toisen vuokran jotta saadaan asua täällä vielä?

Jo ne ovat sellaisia tilanteita, jos odottaa esim. työttömyyspäivärahoja tai sairauskorvauksia tai jotain muuta "vakavaa". Tuskin se sossu nyt lähtee luottottamaan kahden työssäkäyvän aikuisen taloutta??? Ja totta puhuen toivon, että sossu sitä ei todellakaan tee.......

Miksi ette menee pankkiin? Yksi vuokra ei kait voi nyt niin iso summa olla, etteikö sitä saisi pankista vaan papereita täyttämällä?

Yhteistyössä