Kuinka nopeasti kuukautiset synnytyksen jälkeen? Apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vainoharhainenko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vainoharhainenko?

Vieras
Kuinka nopeasti teillä on alkanut kuukautiset synnytyksen jälkeen? Alkoivatko yllättäen vai ilmoittelivatko tulostaan pidempään?

Minulla on nyt noin kuukauden verran jomotellut oudosti alavatsaa (samaan tapaan kuin ennen kuukautisia) ja pari viikkoa sitten tuli illalla hieman sellaista limaista verensekaista vuotoa. Olin ihan varma että menkat alkavat ja juoksin jo kauppaan ostamaan lisää siteitä mutta ei sitä vuotoa sitten tullutkaan yhtään enempää... Outoa. Jomottelu ja juiliminen sen sijaan on jatkunut entisellään. Synnytyksestä on nyt pari viikkoa yli 6kk ja täysimetyksellä ollaan oltu tasan 6 kk:n asti. Cerazette- merkkiset minipillerit aloitin jälkitarkastuksen jälkeen eikä silloin ollut kyllä mitään tällaisia oireita... Olen syönyt niitä jo (vissiin?) vajaa nelisen kuukautta, niin että tuskin johtunee niistä?

Pelottaa kun oireet on aika lailla samanlaiset kuin silloin raskaaksi tullessa... Enkai minä nyt millään voi raskaana olla kun olen täysimettänyt ja melkein tunnin tarkkuudella joka ikisen pillerin syönyt?? Yhtään ei ole ihan varmasti jäänyt välistä, sen verran pelottavalta se uusi raskaus näin äkkiä tuntuisi. :(

No en halua pelotella, mutta meillä oli sama tilanne.. Esikoinen oli täysimetyksellä, söin Cerazetteja (tosin en ehkä ihan kellon tarkkuudella, ja pari oli joskus unohtunut) . Menkkoja ei ollut kertaakaan siinä välissä kun tajusin pahoinvoinnista ja väsymyksestä että olen raskaana.. Esikoinen oli silloin 5 kk. Alkujärkytyksen jälkeen alkoi tuntua ihan kivalta, ja tytöillä tuli vain 1,3 v ikäeroa. Oli aika rankkaa se alkuvaihe kahden pienen kanssa, mutta nyt tytöt 4.ja 3.v on parhaat kaverit ja leikkivät hyvin kahdestaan. Mutta raskaustestillä kai tuo sinun tilanne selviää. Apteekkiin vaan!

[QUOTE="Kahden äiti";25571277]Mulla kanssa ja 5 kk synnytyksestä olin jo uudestaan raskaana.[/QUOTE]

Käytitkö mitään ehkäisyä?

Apteekkiin kai se olisi suunnistettava... Vähän kyllä jänskättää kun aika pienelle tuntuisi tuo ikäero jos jo nyt uuttaa pukkaa tulemaan. Että miten sitä pärjäisi... :/

Voiko noista minipillereistä muuten olla haittaa sille sikiölle jos olenkin nyt raskaana ja olen popsinut niitä joka ilta? :/

Mulla olko kuukautiset 1v ja 3 viikkoa synnytyksen jälkeen. Ja just alavatsan jomotus ja lisääntynyttä valkovuotoa alko noin kuukausi ennen ku menkat tuli. kolme viikkoa ennen kuukautisia tuli mulla vähän veristä vaaleanpunaista limaa... Ja 7 raskaustestiä ehdin tehdä ennen ku alko oikea vuoto, huh.

Imetän vieläkin. En käytä ehkäisypillereitä.

Mulle ainakin sanottiin neuvolassa kun olin huolissani siitä onko minipillerit vahingoittanut vauvaa, että ei ole vakavaa, kun lopetin tietysti heti pillerit kun tein plussa-testin. Onhan niitä paljon tapahtunut että pillereiden syömisestä huolimatta on tullut raskaaksi, ja ihan terveitä vauvoja on syntynyt. Minipillereissä on vielä tosi pieni se hormonimäärä tavallisiinkin pillereihin verrattuna.

nyt on 5kk synnytyksestä ja menkat ei ole vielä tulleet. Kun synnytyksestä oli 3½kk niin mulle kans tuli pikkasen vuotoa mutta se loppui heti siihen. Voi olla jotain hormooni juttuja.

Suoraan Pharmaca Fennicasta lainattua:

"Laajoissa epidemiologisissa tutkimuksissa ei ole todettu syntymävaurioiden riskin lisääntymistä lapsilla, joiden äidit ovat käyttäneet yhdistelmäehkäisytabletteja ennen raskaaksi tuloa, eikä teratogeenisia vaikutuksia, kun yhdistelmäehkäisytabletteja on vahingossa käytetty raskauden varhaisvaiheessa. Desogestreeliä sisältävistä yhdistelmäehkäisytableteista kerätyt haittavaikutustiedot eivät myöskään viittaa lisääntyneeseen riskiin."

Eli ei pitäisi olla mitään haittaa mahdolliselle sikiölle vaikka olisitkin raskaana.

Muoks: tarkennan nyt vielä ennen kuin joku ehtii asiasta nillittämään, että teksti on lainattu Cerazette-pillerin tiedoista, ja vaikka tuossa puhutaan yhdistelmäpillereistä, sama pätee myös pelkkää desorgestreeliä sisältäviin ehkäisyvalmisteisiin, kuten Cerazette.

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia vastauksista, erityisesti Panacea sinulle...

Minäpä yritän tänään päästä apteekkiin ja teen sen testin, ihan vaikka vaan mielenrauhan vuoksi.

Yhteistyössä