Entinen kotiäiti, nykyinen uraäiti.
Lapsia olisi kolme, 14v, 12v ja 8v. Töihin menin kun kuopus täytti 1v. Mies on töissä hotellin respassa, hänen palkallaan ei oltaisi eletty. Ja tämän ymmärsin silloin, kun lapseni jouduin päivähoitoon laittaa.
Päivähoitoon laittaminen oli liian kova pala, ja palstalla kritisoinkin paljon äitejä, jotka laittavat äitiysloman jälkeen lapsen päivähoitoon ja palaa itse työelämään. Ja ei, se ei ole sallittua vaikka itsekkin niin tein. Sillä AINA on jokin vaihtoehto, että lapsen saa pidettyä kotona sinne maagiseen 3v ikään asti, jolloin lapsi on valmis päiväkotiin.
Kuten arvata saattaa, olen päiväkoti -keskustelujen ykköskeskustelija. Saatan myöskin joskus tehtailla aloituksia nimimerkillä "lto" ja ketju koskee liian aikaisin hoitoon laitettuja lapsia..
Ja asiassa on kääntöpuoli. Minua myöskin raivostuttaa maksella verorahoistani näitä kotona olevia ihmisiä. Työtä saa jos haluaa, sossuta ja kelasta ei nosteta mitään! Ei mitään, koska minun verorahoistani ne menee. Minä jouduin menemään töihin ja laittamaan lapsen nuorena hoitoon, vaikka sitä ennen itsekkin nostin kelalta tukea.. Mutta se asia erikseen. Nyt olen töissä, maksan veroja ja muut nostelevat työttöminä verorahojani!