Myönnän. Minulla on ennakkoluuloja uskovaisia, etenkin krisittyjä kohtaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ennakkoluulo Enni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ennakkoluulo Enni

Vieras
Pahimmat tapaamani fanaatikot ja ilkeimmät heistä ovat olleet krisittyjä. Näillä vauvapalstoillakin on muutama sellainen uskovainen joka nostaa karvat pystyyn.

Ehkä ongelma on siinä, että ne mukavimmat jäävät niiden äänekkäimpien ja kamalimpien varjoon? Mites tästä ennakkoluulosta voisi vapautua.

Niinhän ne mukavimmat maahanmuuttajat, lastenkotilapset, romanit, yms jostain syystä muista erottuvat ihmisryhmän edustajat samoin jäävät kamalampien ja äänkkäämpien varjoon!

Ala yritakaan paasta eroon ennakkoluulostasi.
Raamattu sanoo jotenkin nain , etta kristityt ovat erikoisia ehmisia.
En muista sanamuotoa oikeen enka edes paikkaa missa se noin sanoo.
Ma yritan sanoa , etta sun enakkoluulo on oikein perusteltu.

Ihan yhtälailla teistä ateisteista löytyy niitä kauheita fanaatikkoja jotka haukkuu kaikki uskovat maanrakoon. Sama missä tulee ilmi että on uskovainen, niin kauheat ennakkoluulot jotka eivät vain pidä paikkansa. Se huono puoli on että ne fanaatikot pitää isoa ääntä uskostaan ja itsestään. Ne ei-fanaatikot eivät edes myönnä olevansa uskossa..ehkä vain pakon edessä jos silloinkaan. Miksi? Juuri nuiden ennakkoluulojen takia! Sää oot luultavasti tekemisissä tietämättäsi monien uskovien kanssa. Ne ei vaan sitä sulle kerro.

Netissä et oikeaa kuvaa heistä kuitenkaan saa.

:D:D

Olen itse uskovainen ja aloittajan kanssa samaa mieltä että vauvapalstoilla on todella puistattavia uskovaisia joskus.. Niinkuin muidenkin ihmisryhmien edustajista heitä löytyy.

Itsellänikin oli aikoinaan kauheat käsitykset ei-uskovista. Koulussa huomasin että samanlaisia ihmisiä hekin ovat ja itsekin olen heille ihmisenä kelvannut. On vain niin helppoa haukkua täällä toisia..

Keneenkä uskonto uskomuksia loukkaamatta...

Tuli tuossa katottu videopätkä.. Suojelusenkeli...

Hei onneks on luotu huumorintaju ;)

[video=youtube;4rBkxYPiKVU]http://www.youtube.com/watch?v=4rBkxYPiKVU[/video]

Olen kristitty ja mullakin on ennakkoluuloja joitakin kristikunnan edustajia kohtaan, eikä edes olla kaikesta samaa mieltä! nih! mitäs siihen sanot

Kristitytkin voi edustaa hyvin erilaisia asioita ja näkemyksiä. Johan siksi kirkkokuntiakin on niin erilaisia.

Pahin ketju oli tää outoja ääniä maailmalta. vai mikä se oli kun ne luuli jo maailmanlopun tulleen???
Silloin aattelin et voi luoja kaikenlaisia hulluja sitä tähän maailmaan mahtuu, jostain saphor torvistakin siellä puhuttiin millä uskovaiset kerätään yhteen. Anteeks mut onko ne edes tässä elämässä, maailmassa, vuosisadalla huh huh???

Mun puolesta jokainen saa uskoa mihin tykkää ja olla asioista sitä mieltä kun on mutta kukaan muu ei tyrkytä mielipiteitään väkisin muille niin kovasti kuin osa uskovaisista.
Mulla on suvussa yksi uskovainen (ihan kristitty joo) ihminen ja olen loukkaantunut hänen käytöksestään monen monituiset kerrat, yksi pahimmista oli kun odotin toista lastani aika viimeisilläni niin tämä ihminen tulla touhotti meille että hänen täytyy tulla siunaamaan mun mahaa ja lasta kun se on saanut synnistä alkunsa (mentiin lapsen isän kanssa naimisiin kun olin raskaana).
Toisella kertaa olin sairaalassa tosi huonossa kunnossa ja kaikissa letkuissa kiinni niin tämä ihminen tulee sinne paasaamaan Jeesuksesta ja rukoilemaan puolestani yms.
Ja todellakin olin/olen monta kertaa sanonut että ei kiitos, minua ei kiinnosta ja lopulta jouduin sanomaan tosi rumastikin.
Nyt tämä ihminen on seonnut presidentinvaaleista ja vauhkottaa mm. facebookissa homoista ja kuinka syntistä se on ja miten kukaan joka Haavistoa äänestää ei voi olla tosissaan vaan vain uhmaa kunnollisia ihmisiä :D :headwall:

Mä en jaa ihmisiä katergorioihin heidän vakaumuksensa mukaan. Mun kaveripiirissä on kaikenlaisia ihmisiä ateisteista ja homoista helluntailaisiin uskoviin. Jos laittaa ihmisen johonki lokeroon heti kättelyssä sen perusteella mikä on ihmisen vakaumus tai muu elämänkatsomus eikä sen takia tee lähempää tuttavuutta niin siinä voi hävitä yhden hienon ihmissuhteen verran.

Kaikissa ihmisryhmissä on niitä fanaattisia, paatoksella omaa kantaansa paasaavia ihmisiä. On uskovaisissa ja sitte on myös ateisteissa ihan yhtä lailla. Mutta se, että osa jonkun ryhmän ihmisistä on tietynlaisia, ei tee kaikista samanlaisia.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Täällä olis yksi pappi. Tervetuloa meille tutustumaan kristittyihin. Normaali perhe ollaan, tosin iltarukous rukoillaan yhdessä ja kirkossa käydään (tietenkin jo töiden puolesta :))

Yhteistyössä