Mun mielestä abortin kanssa vehtaaminen facebookissa on todella mautonta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huoh"

Vieras
En ole edes mikään aborttin ankara tuomitsija mutta pidän tota silti sen verran yksityisenä juttuna että en tajua miksi se on jaettava kaikkien yli kolmensadan fb-kaverin kanssa! Ensin vihjaillaan raskausepäilyistä ja sitten kirotaan positiivista testitulosta ja kuinka elämä koettelee. Voishan sitä tietty vähän miettiä että kun kuukauden otollisimpaan aikaan hyppää sänkyyn ventovieraan miehen kanssa tuloksena voi olla ei-toivottu raskaus.

Sitten mietitään aborttia ja kuvaillaan raskausoireita, pohditaan laskettua aikaa ja lapsille tulevaa ikäeroa kunnes tehdään aborttipäätös. Sit vaan aborttia odotellessa joka päivä pitää katua ja taas varmistua päätöksestään, pistää biisilinkkejä ja runoja lapsen menettämisestä, varmaan kohta ilmestyy ultrakuva muistokirjoituksineen.

Mun mielestä toi ei ole ihan tervettä toimintaa. Siihen päälle hirveät loukkaantumiset kun joku kehtasi kommentoida vähän ikävämpään sävyyn.

Ei kai meillä oo samaa fb-kaveria. Itse olen oksennuksen partaalla lukenut päivityksiä... En sinänsä vastusta kenenkään aborttioikeutta mutta tuo on ollut hippusen verran liikaa... Tulee mieleen jo joku gladioottoripeli, jossa ihmisen elämästä päätetään peukuttamalla...

Tuntuu kyllä aika hassulta, että joku pui tuollaista asiaa noin julkisesti, omalla nimellään. Anonyymit purkaukset voin kyllä ymmärtää, jos vaikka ei ole sitä keskusteluapua. Mutta kuuluttaa noin arkoja asioita kaikille tuttavilleen... Tulee väkisinkin mieleen, että tytöllä on pahoja ongelmia tai sitten on ihan hemmetin palikka.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25637357:
mutta tuotahan tapahtuu tälläkin palstalla viikottain, onko se sen kummallisempaa siellä facessa sitten

Mun mielestä tämä palsta on parhaimmillaan sellainen, josta voi anonyymisti hakea vertaistukea. Valitettavsti yleensähän homma vaan ei täällä aina niin kivasti toimi, kuten kaikki tietevät.

Tuo ap:n mainitsema tapaus kyllä kuullostaa aika oudolta... en ymmärrä nykymaailmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25637357:
mutta tuotahan tapahtuu tälläkin palstalla viikottain, onko se sen kummallisempaa siellä facessa sitten

Mun mielestä on eri juttu vatvoa täällä anonyymina kuin fb:ssa missä on kavereina kaikki sukulaiset ja tutut, opiskelu-ja työkaverit yms. Tosin, jos se harmaan vieraan aborttijahkailu olisi tuota luokkaa niin ihmettelisin sitäkin. Ymmärrän kyllä että haluaa jakaa tuollaisen jonkun kanssa mutta eikö silloin voi puhua muutaman läheisimmän ihmisen kanssa ja vaikka anonyymina kysyä täältä kokemuksia?

No täällä tuskin kukaan yks ja sama avaa joka päivä uutta ketjua jos on kerran kyselly mielipiteitä tms abortista.. Saati sitten laittele mitään linkkejä johonkin biiseihin, runoja jne.. että kyllä se on vähä eriasia siel facessa omalla naamallaan ja nimellään joka pv laitella jotain siihen aborttiin liittyvää..

Niin no, kyllähän jotkut puhuu kovasti - livenäkin ja jakaa tuollaisen asian lähes tai kaikkien kanssa.
Tapahtuuko se sitten verkossa vai livenä, niin päättäköön itse.

Itse ihmettelen kaikenlaista, mutta mä en esim. päätä millaisia kuvia kukakin nettiin jakaa.
Vaikka miten ihmettelisin, eipä se mun asia ole.

Ymmärtäähän sen surun abortista ja senkin, ettei varmaan kaipaa moraalisaarnoja mutta niitähän satelee, jos erehdyt nettiin kirjoittamaan. Nettiin on kaikkien osapuolien hyvin helppo kirjoittaa.

menisitkö sinä aloittaja sanomaan tämän aloituksesi hänelle naamatusten???

Ei kai meillä oo samaa fb-kaveria. Itse olen oksennuksen partaalla lukenut päivityksiä... En sinänsä vastusta kenenkään aborttioikeutta mutta tuo on ollut hippusen verran liikaa... Tulee mieleen jo joku gladioottoripeli, jossa ihmisen elämästä päätetään peukuttamalla...

Voi olla. Mulle on tullut mieleen kanssa että koskakohan pistää pystyyn äänestyksen abortti vs vauva.

Enkä mäkään ole aborttia vastaan, voisin ymmärtääkin sen ton tyypin tilanteessa ja voisin hyvin olla tukemassa päätyi hän mihin ratkaisuun hyvänsä jos olisi yksityisemmin ottanut yhteyttä ja kertonut tilanteestaan.

Tossa vaan ei tee yhtään mieli olla jakelemassa sydämiä ja virtuaalihalauksia. Siis toi asian noin julkinen puiminen on se mikä mua ärsyttää.

Ihmiset käyttäytyvät sosiaalisessa mediassa toisinaan ihan uskomattomalla tavalla. Aluksi facemaailma tuntui lähentävän ihmisiä joiden välinen yhteydenpito oli syystä tai toisesta näivettynyt. Nyt se päinvastoin tuntuu etäännyttävän ihmisiä, kun osa porukasta käyttää foorumia jonkinlaisena julkisena terapiasessiona, jossa yleisöksi ja kuuntelijaksi kelpaa vaikka se työpaikan hissukka, jolle et välttämättä työpaikalla kunnolla edes moikkaa, mutta fb-kaveriksi hänet pyysit.

- kai tässä se myötähäpeä-sana tulee mieleen, jos jossain -

- tajuaakohan se jossain vaiheessa sitten myöhemmin.
(jos kehtaisin, kysyisin onko kovinkin nuori tää tapaus)

ja kyllä, onhan se kauheaa, että täällä puidaan, mutta kyllä siinä on aika iso ero kun facessa on nimellään. Ja tämä palsta nyt soveltuu juuri arkoihin aiheisiin, anonymiteetin vuoksi, kuten tässä ketjussa on ilmi tullutkin.

Yhteistyössä