Yleislääkäri paikalla, saa kysyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lekuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika parantaa, pahassa tapauksessa kortisonipiikki. Aina voi tietysti jotain mobilatia kokeilla, vaikka ei niistä nyt apua juuri ole.

tää vaiva ollu jo 10v,heh.ja niinku yleislääkärit aina ni on sanottu et aika parantaa ja anna käden levätä...joo-o,levätä suurperheessä kun jotain pitäis pystyy tekeenkin.plus et mä oon vasuri ja vasuri on särkevä.lohduttavaa :)

Noin viikko putkeen. Jos äityy pahaksi, atooppiseen ihottumaan annetaan melko raju antibioottikuuri. Aikuisille, en ole lastenlääkäri, mutta en usko että lapsille.

Ai eikö yleislääketieteeseen kuulu lapset laisinkaan?
Pharmacaa selaatko siinä nyt samalla?
Jotain muuta lisensoitua nettiopasta, jonka pohjalta tk lääkäritkin diagnooseista alkaen tekee päätelmänsä?

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25637605:
tää vaiva ollu jo 10v,heh.ja niinku yleislääkärit aina ni on sanottu et aika parantaa ja anna käden levätä...joo-o,levätä suurperheessä kun jotain pitäis pystyy tekeenkin.plus et mä oon vasuri ja vasuri on särkevä.lohduttavaa :)

Se on elämää, aina ei voi kaikkea parantaa. Voit kokeilla stabiloida käden, mutta sitäkin olet varmasti yrittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25637610:
Ai eikö yleislääketieteeseen kuulu lapset laisinkaan?
Pharmacaa selaatko siinä nyt samalla?
Jotain muuta lisensoitua nettiopasta, jonka pohjalta tk lääkäritkin diagnooseista alkaen tekee päätelmänsä?

Yritä ymmärtää, että yleislääkäri ei voi tietää kaikesta kaikkea. Jos lapsi tulee otille ja tilanne on oudompi, laitetaan lähete lastenlääkärille. Niin se toimii.

Patti ollut alapäässä jo 4kk, herneen kokoinen ja kova

Kerran päivässä saa rutistaa tipan mätää sieltä

Sain kefexin kuurin erääseen toiseen pattiin, tämä teki sen, että sieltä tuli KERRAN jotain kovempaa töhnää

Miten pääsen tosta eroon? Lääkärille en kehtaa mennä, on tossa pakaran ja pimpin välissä

Kysta tai järeä finni. Vaiva tulee jatkumaan, kun se tulehtuu kun itse räpläät sitä.

Se on elämää, aina ei voi kaikkea parantaa. Voit kokeilla stabiloida käden, mutta sitäkin olet varmasti yrittänyt.

mä en jostain syystä usko et oot oikee lääkäri.vastauksen näihin kaikkiin kyssiin täs ketjust saa googlettamal.mut jos oot ni osaatko kertoa olleenkaan miks en saa lähetettä päiväkirurgiseen leikkaukseen?monet tän tyyliset lievemmät tuppitulehdukset on leikattavissa ja on leikattu.ja viellä niin ettei asianomainen ole tarvinnut paria vuotta kauemmin kärsiä kivuista.ja seuraava asia,osaatko kertoa mulle jotain lapsen ITP:stä?onko uusiutuva tauti?mistä tämmöinen voi iskeä?

[QUOTE="vieras";25637635]minulle on tehty exartikulaatio, miköä se on suomeksi?[/QUOTE]

Liittyy luutumisvirheisiin, mutta yleensä kyseessä hampaan irti revähtäminen.

Kysta tai järeä finni. Vaiva tulee jatkumaan, kun se tulehtuu kun itse räpläät sitä.

Kannaako olla sitten puristelematta? Kerran kokeilin ja tuli isommaksi ja kipeäksi. Kun puristin niin sitten sitä mätää tuli paljon enemmän.

Mulla nämä muuttuu parantuessaankin sellaiseksi kovaksi, poskessa oli vastaava ja parantunut aikaa sitten mutta edelleen siinä on kova patti jäänyt

Yritä ymmärtää, että yleislääkäri ei voi tietää kaikesta kaikkea. Jos lapsi tulee otille ja tilanne on oudompi, laitetaan lähete lastenlääkärille. Niin se toimii.

No ei kai.

Mä autan. Lapsille käytetään toisinaan antibioottikuureja atopian hoitoon.
Tavallisemmin kortisonia tehokkaampia lääkevoiteita perusvoiteen alle ja lisäksi.

:D

Paljonko ja kuinka usein saa kaksivuotiaalla olla verta ulosteessa, että pitäisi huolestua? Ollut nyt jatkuvaa parin viikon ajan, ulostaa 2-3 päivän välein.
Lapsi on todella vähäruokainen mutta yleisvointi hyvä (välillä vähän turhankin virkeä :D), ilmeisesti allerginen ainakin tomaatti ja mansikka.

Lapseni,4kk sairastaa keuhkoputkentulehdusta. Ei kuumetta, kaikki muuten ok paitsi keuhkoputket täynnä limaa ja kauhea yskä. Olemme käyneet kaksi kertaa lääkärillä ja lääkäri puhuu pääosin latinankielisillä termeillä...reseptillä saatiin ventoline babyhaler mitä ollaan jouduttu antamaan 5 suihkausta 4x vrk kun lääkäri sanoi että ei voi tulla yliannostusta. Silti keuhkot rohisevat. Minulle jäi epäselväksi monta asiaa lääkärikäynnistä. Crp oli negatiivinen, eli mitä se kertoo? Onlo tää nyt tarttuvaa ja tietääkö mistä tää on tullu? Diagnoosi: obstruktio...eli??? Ja missä vaiheessa nyt sitten uudestaan lääkäriin? Pitääkö mennä jos tulee kuume? Kuinka paljon saa antaa suppoa? Kiitos:)

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;25637655:
mä en jostain syystä usko et oot oikee lääkäri.vastauksen näihin kaikkiin kyssiin täs ketjust saa googlettamal.mut jos oot ni osaatko kertoa olleenkaan miks en saa lähetettä päiväkirurgiseen leikkaukseen?monet tän tyyliset lievemmät tuppitulehdukset on leikattavissa ja on leikattu.ja viellä niin ettei asianomainen ole tarvinnut paria vuotta kauemmin kärsiä kivuista.ja seuraava asia,osaatko kertoa mulle jotain lapsen ITP:stä?onko uusiutuva tauti?mistä tämmöinen voi iskeä?

kukkuu...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25637685:
No ei kai.

Mä autan. Lapsille käytetään toisinaan antibioottikuureja atopian hoitoon.
Tavallisemmin kortisonia tehokkaampia lääkevoiteita perusvoiteen alle ja lisäksi.

:D

Näin kerroin, jos et ymmärtänyt, en voi auttaa. En ole psykiatri.

Yhteistyössä