Miten myöhällä 2v nukkuu päikkyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sillisalaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sillisalaatti

Vieras
Miten teidän KOTIhoidetut n. 2v nukkuu päiväunia?
Annatteko nukkua klo16 jälkeen? Jos ette niin miksi?

Meillä nukkuu useinkin vasta klo16 jälkeen mutta silti nukahtaa yöunille klo 22-22.30

meidän 2v heräsi juurikin äsken vasta päikkäreiltä. Ja yöunille hän menee noin klo 21.30, meillä ei lasta valvoteta vaan laittaa nukkumaan kun väsyttää.

Alle 2-vuotias nukkuu puolentoista tunnin päiväunensa 12-15 välillä, aika usein 12.30-14. Nukkumaan menee illalla 20.30-21. Enhän mä tietty väkisin herätä, jos päiväunet venyy, mutta onneksi heräilee itse hyvissä ajoin.

meni päiväunille n.12.30 ja nukkui yleensä 1-2h.,yöunet n.21.30-08. Nyt 3v. ja nukkuu edelleen päikyt tuohon samaan aikaan,niin kotona kuin päiväkodissa,mutta yleensä vain tunnin. Yöunet n.21-7.20.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;25652088:
meni päiväunille n.12.30 ja nukkui yleensä 1-2h.,yöunet n.21.30-08. Nyt 3v. ja nukkuu edelleen päikyt tuohon samaan aikaan,niin kotona kuin päiväkodissa,mutta yleensä vain tunnin. Yöunet n.21-7.20.

joskus harvoi jos nukkui yli 15.30 herättelin avaamalla verhot.

Meillä päikkäreitä nukutaan 2,5 h joka päivä säännöllisesti klo 12.30-15.30 välillä ja yöunille nukahdetaan noin klo 20.30. Aamulla herätään aika tarkalleen klo 08.00

Kahden ja neljän välillä nukkuua noin puolitoista tuntia. Jos menee myöhemmäksi tai aikaisemmaksi jostain syystä, niin en niuhota.

Nukkumaan menevät kymmenen maissa ja heräävät yhdeksän maissa.

Meillä nukahtaa 12.30 yleensä, jos nukahtaa. Tänään annoin nousta klo 13 kun ei nukahtanut. Nyt on iltasadulla ja nukahtaa klo 20 mennessä. Päiväunia jos nukkuu (n. tunnin) niin nukahtaa klo 20.30-21 aikoihin.

*muoks* Ja meillä nyt 2v 8 kk. Samalla lailla alkoi mennä viime kesänä, jolloin oli 2-v.

Viimeksi muokattu:
Miksi ihmeessä valvotat 2vee lasta kymmeneen illalla?

En mä valvotakaan, vaan herää pvunilta monesti klo18 joten ei nyt kasilta mene sänkyynkään uudelleen :). Toinen vaihtoehto olis huudattaa väsynyttä lasta viiden aikaan väkisin hereillä pitäen (ettei nukkus päikkyjä) mut siihen en lähde. Nukkuu kun kerta nukuttaa. Aikasemmin ei nukahda pvunille, yritetty on.

Meillä kaikki 3 lasta ovat nukkuneet päikyt AINA 12-15 välillä. Kuka sitten mitenkin kauan.... Heräämme myöskin aamulla 07.-08-00 välillä ja illalla nukkumaan 20.21.00 välillä. Ei tulis mieleenkään laittaa lasta nukkumaan enää 15 jälk. Ellei sitten olla jossain reissussa ja nukahda autoon tms.

Meillä 2,5v ei malttais enää nukkua kotona, autoillessa kyllä nukahtaa. Illalla sammuu 19:30-20, jos ei oo nukkunut edes autossa paljoa. Muuten valvoo 22-23 ja kaipaan kyllä jotain omaa aikaa, kun lapset herää 7-8 aikaan aamulla.

Meidän kaikki kolme ovat nukkuneet myös päiväunensa ajalla 12-14. Tosin meillä ovat aikaisin ylhäälläkin, joten ko. aikataulutus on ollut sangen toimiva :).

Mihinkä aikaan ap:n lapsi herää aamulla? Voisin olettaa, että tuolla rytmillä melkoisen myöhään kuitenkin... Jos itse jaksat tuolla tyylillä, niin anna mennä :).

Yhteistyössä