Onko vaipoista muka koiralle jotain haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Koira ei terveydellisistä syistä pysty aina pidättämään, ja lammikoita voi tulla sisälle vaikka normaalisti lenkeillä käydään. Ratkaistiin asia laittamalla koiralle vaippa, leikattiin vaan reikä hännälle. Koiraa itseään tuo vaippa ei mitenkään tunnu haittaavan, etenkin kun se tietää saavansa aina namin kun se laitetaan päälle. Ja meille se on myös suuri helpotus, ei tarvitse siivota ja vaippa imee kaiken, eli on koirallakin kuiva olo. Kokeiltiin myös koirapöksyjä mutta ei ne toimineet yhtä hyvin.

Yksi tuttuni ei yhtään voi hyväksyä tuota, ja pitää asiaa suurinpiirtein rääkkäämisenä. Hänestä koira pitäisi lopettaa jos se ei voi pidättää. Minä taas en näe miksi muuten terve koira pitäisi lopettaa, sillä on ainoastaan virtsankarkailua. Lääkäri tietää tämän ja lääkettä tähän ei ole. Eikä lääkärikään mistään lopettamisesta todellakaan puhunut, sanoi että on vaan omistajille kiusallinen vaiva. Koiralla ei ole mitään kipuja eikä se kärsi todellakaan. Pidetäänhän koirilla juoksupöksyjä ja poikapöksyjäkin, mikä vaipasta tekee niin kamalan? :) vaippa ei korvaa lenkkejä, ne tehdään ihan normaalisti.

varmasti ihan loistava juttu nuo vaipat (teidän kantilta). mutta kyllä oman koirani itsetunto saisi sellaisen kolauksen jos allensa laskisi ,että en voisi kun armahtaa rakkaan ystäväni...ja myös pari narttua omistaneena, voin sanoa ettei kyseiset tytöt juoksupöksyistä pitäneet...

Hei! Miten teillä alkoi tuo sairaus? Meillä on 10-vuotias koira, joka on alkanut tehdä vahinkoja. Mie en ole kyllä ollenkaan varma, onko se sairautta vai huomionhakua, sillä tää alkoi viime syksynä, kun meille tuli toinen kissa. Toisaalta koiruli on jo aika iäkäs. Ottiko eläinlääkäri jotain testejä?

varmasti ihan loistava juttu nuo vaipat (teidän kantilta). mutta kyllä oman koirani itsetunto saisi sellaisen kolauksen jos allensa laskisi ,että en voisi kun armahtaa rakkaan ystäväni...ja myös pari narttua omistaneena, voin sanoa ettei kyseiset tytöt juoksupöksyistä pitäneet...

No ei meidän koiran itsetunto kyllä mitään "kolauksia" ole saanut. Pah. Eihän se pönttö edes huomaa että pissa valuu kun lattialla makoilee. Samaten vaippakin on sille vaan keino saada nameja, se kun on lähinnä ruoan perään kaikessa. Tietenkin me ollaan aina suhtauduttu neutraalisti vaippaan, sujautan sen nopeasti päälle ja annan namin. Ei naureta tai kiinnitetä siihen kummempaa huomiota. Ulos mennessä se tietty aina riisutaan ja silloin jos tulee vieraampia ihmisiä kylään.

[QUOTE="myö";25679476]Hei! Miten teillä alkoi tuo sairaus? Meillä on 10-vuotias koira, joka on alkanut tehdä vahinkoja. Mie en ole kyllä ollenkaan varma, onko se sairautta vai huomionhakua, sillä tää alkoi viime syksynä, kun meille tuli toinen kissa. Toisaalta koiruli on jo aika iäkäs. Ottiko eläinlääkäri jotain testejä?[/QUOTE]

Tuo pidätyskyvyttömyys meidän koiralla on muutamankin asian summa. Koira on leikattu, joka heikentää pidätyskykyä. Ennen se ei ole ollut suuri ongelma, mutta nyt kun koira on tullut vanhemmaksi niin se kuulemma vaikuttaa asiaan myös ja pidätyskyvyttömyys on lisääntynyt. Lisäksi koiralla on lääkitys, joka janottaa sitä. Vedensaantia on vähän rajoitettu, mutta koira juo enemmän ja sen takia pissaakin sitten tulee enemmän eikä se pysty pitkiä aikoja pidättämään. Meidän koira on myös 10v. Koiralle joskus kokeiltiin jotain lääkettä, mutta ei huomattu sillä tehoa. Sitä käytetään usein leikatuilla koirilla joilla pidätyskyvyttömyyttä.

Kannattaa käyttää eläinlääkärillä, tosin se voi olla ihan vaan vanhuutta.

Mulla on 14 -vuotias narttukoira joka myös pissailee säännöllisen epäsäännöllisesti lattialle. Välillä myös selkeästi kostopissaa, välillä ei vaan pysty pidättämään. Mä olen ratkaissut asian myös niin että olen leikannut lasten Liberoihin hännälle reiän ja laitan koiralle. Kertaakaan ei ole pissa vaippaan tullut ja usein parin päivän käytön jälkeen sisälle pissaaminen vähenee. Eli meillä homma toimii. Koira ei luonnollisestikaan vaipoista hirveästi välitä mutta pitää niitä kyllä kiltisti. En minäkään ala tuollaisen vaivan takia koiraa todellakaan lopettamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja koiraäippä;25679530:
Mulla on 14 -vuotias narttukoira joka myös pissailee säännöllisen epäsäännöllisesti lattialle. Välillä myös selkeästi kostopissaa, välillä ei vaan pysty pidättämään. Mä olen ratkaissut asian myös niin että olen leikannut lasten Liberoihin hännälle reiän ja laitan koiralle. Kertaakaan ei ole pissa vaippaan tullut ja usein parin päivän käytön jälkeen sisälle pissaaminen vähenee. Eli meillä homma toimii. Koira ei luonnollisestikaan vaipoista hirveästi välitä mutta pitää niitä kyllä kiltisti. En minäkään ala tuollaisen vaivan takia koiraa todellakaan lopettamaan.

Me aletaan olla aika epätoivoisia tän asian suhteen. Siksi ei olla eläinlääkärille viety, kun "vahingot" sattuu yleensä silloin, kun itse ollaan paikalla, eli vaikuttais huomionhaulta. Mie en tosiaan tiedä, miten siihen pitäis suhtautua: jossain neuvottiin, että jättää täysin huomiotta, mutta ei oo kyllä toiminut. ei myöskään huuto ja mekastus.