M
"mammali"
Vieras
1.Normaaliin iltapala-aikaan laitat lapselle puuroa. Syö pari lusikallista kun syöttää, sen jälkeen yrittää saada lusikan itsellensä. Annat sitten hänelle oman lusikan ja toisella syötät. Menee taas pari lusikallista. Lapsi laittaa itse suuhunsa myös lusikan jossa on puuroa mutta ei ota sitä puuroa siitä. Rupeaa pelleilemään, hieroo lusikalla puuroa pöytään, kääntyilee syöttötuolissa ja pyörittelee päätään edes takaisin eikä näytä aikovan syödä. Osoittelee kuitenkin jääkaappia ja ilmoittaa jollain lailla haluavansa jotain muuta.
2. Lapsi on pinnasängyssä jonne nukahtaa yleensä itsekseen. Jonakin iltana ei kuitenkaan nukkuminen kiinnostaisi. Heittelee koko ajan tutin lattialle sängystä ja kitisee sen perään. Ei nukahda ilman tuttia.
3. Lapsi herää yöllä ja heittää tahallaan tutin sängystä että joku tulis sen antamaan.
4. Sinulla on ruuanlaitto tms kesken ja lapsi kiipeää KOKO AJAN pöydälle juurikin siinä toivossa ilmeisesti, että tulisit nostamaan hänet alas, pitää sitä hauskana leikkinä.
Kunhan kysyn kun kaikilla on niin eri tyylit, miten te teette tuollaisissa tilanteissa?
2. Lapsi on pinnasängyssä jonne nukahtaa yleensä itsekseen. Jonakin iltana ei kuitenkaan nukkuminen kiinnostaisi. Heittelee koko ajan tutin lattialle sängystä ja kitisee sen perään. Ei nukahda ilman tuttia.
3. Lapsi herää yöllä ja heittää tahallaan tutin sängystä että joku tulis sen antamaan.
4. Sinulla on ruuanlaitto tms kesken ja lapsi kiipeää KOKO AJAN pöydälle juurikin siinä toivossa ilmeisesti, että tulisit nostamaan hänet alas, pitää sitä hauskana leikkinä.
Kunhan kysyn kun kaikilla on niin eri tyylit, miten te teette tuollaisissa tilanteissa?