Minun on pakko kysyä teiltä kenellä on ollut poikeava Papa, raskauden aikana tai muuten vaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
mutta kenellä on ollut esim raskauden aikana poikkeava papa, niin oliko otettu koepalan, mitä siellä koepalassa oli? Minkälainen hoito teillä oli synnytyksen jälkeen? Tai jopa raskauden aikana? Oliko pakko tehdä hoito synnytyksen jälkeen?

Vielä kysymys että miltä tuntu loop hoito? Kuinka kauan kestää? Saitteko kaikki kerrallaan pois? Onko totta että tämän jälkeen Hpv oma immunijärjestelmä poista?

Kysyn, kun mietin, mitä mua odottaa synnytyksen jälkeen, tarvinko hoitoa tai en, miten yleensä se menee....

Älä jaksa.. Jutellaan vaikka sisustamisesta :D mun kaveri oli sähkösilmukka hoidossa ja seuraava kontrolli puolenvuodenpäästä. Eli ei löytynyt SYÖPäÄ! Rauhotu ihan oikeesti!

[QUOTE="Mie";25705481]Älä jaksa.. Jutellaan vaikka sisustamisesta :D mun kaveri oli sähkösilmukka hoidossa ja seuraava kontrolli puolenvuodenpäästä. Eli ei löytynyt SYÖPäÄ! Rauhotu ihan oikeesti![/QUOTE]

no ei mullakaan syöpä ollut kuulema, mutta poikkeava papa ja kyllä kiinnosta paraneeko raskaus muutoksia vai tarvitsenko hoitoa, miten yleensä ihmisillä menee

[QUOTE="Mie";25705506]Ai niin kävin Loviisan aitassa ja tonni paloi sinne... :D tuli pikkasen "sä" olo :D sain servettejä ja tiskirätin kaupanpäälle :D[/QUOTE]

jo ne antaa nää tiskirätit aina kaupan päälle:D

no ei mullakaan syöpä ollut kuulema, mutta poikkeava papa ja kyllä kiinnosta paraneeko raskaus muutoksia vai tarvitsenko hoitoa, miten yleensä ihmisillä menee

Olen kuullut, että raskaus saattaa tehdä papasta poikkeavan ja kaikki onkin sitten raskauden jälkeen ok. Ja muutenkaan poikkeava papa ei automaattisesti tarkoita, että loop-hoito pitäisi tehdä. Mutta nämä asiat ovat yksilöllisiä eli muuta ei voi sanoa kuin että aika näyttää. Jos tilanteesi olisi paha siihen puututtaisiin jo raskausaikana. Koepaloja ja loopkin voidaan tehdä myös raskauden aikana.

Itseltäni on otettu koepalat kaksi kertaa ja loop tehty kerran. Tässäkin asiassa se on yksilöllistä miten toimenpiteet kokee. Ja esim. kipu riippuu siitä miten paljon on hoidettavaa. Looppiin kai yleensä aina laitetaan puudutus, mutta onhan se epämiellyttävä silti. Mulla hirveintä oli ne ekat koepalat. Varmaan koska otettiin niin paljon. Toisella kerralla pala oli otettu ennen kuin huomasinkaan.

[QUOTE="Minä";25705555]Olen kuullut, että raskaus saattaa tehdä papasta poikkeavan ja kaikki onkin sitten raskauden jälkeen ok. Ja muutenkaan poikkeava papa ei automaattisesti tarkoita, että loop-hoito pitäisi tehdä. Mutta nämä asiat ovat yksilöllisiä eli muuta ei voi sanoa kuin että aika näyttää. Jos tilanteesi olisi paha siihen puututtaisiin jo raskausaikana. Koepaloja ja loopkin voidaan tehdä myös raskauden aikana.

Itseltäni on otettu koepalat kaksi kertaa ja loop tehty kerran. Tässäkin asiassa se on yksilöllistä miten toimenpiteet kokee. Ja esim. kipu riippuu siitä miten paljon on hoidettavaa. Looppiin kai yleensä aina laitetaan puudutus, mutta onhan se epämiellyttävä silti. Mulla hirveintä oli ne ekat koepalat. Varmaan koska otettiin niin paljon. Toisella kerralla pala oli otettu ennen kuin huomasinkaan.[/QUOTE]

Multa hän oti yks koepala ja siellä oli dysplasia, mutta hän sanoi sellainen joka yleensä menee itsestään pois. Paitsi netissä luin kauhutarinoita ja vaikka mitä. Yks toinen lääkäri sanoi että diagnoosi on vaikea tehdä raskauden aikana, eli se voi näyttää paljon pahemmalta mitä oikeasti on, en tiedä mihin uskoa, mutta vähän sekaisin olen koko raskaus ja nyt taas ennen synnytystä aloitin odottaa että apua, mitä mua odottaa oikein...

Minkälaiset muutokset sulla oli? Milloin tehtiin loop?

Multa hän oti yks koepala ja siellä oli dysplasia, mutta hän sanoi sellainen joka yleensä menee itsestään pois. Paitsi netissä luin kauhutarinoita ja vaikka mitä. Yks toinen lääkäri sanoi että diagnoosi on vaikea tehdä raskauden aikana, eli se voi näyttää paljon pahemmalta mitä oikeasti on, en tiedä mihin uskoa, mutta vähän sekaisin olen koko raskaus ja nyt taas ennen synnytystä aloitin odottaa että apua, mitä mua odottaa oikein...

Minkälaiset muutokset sulla oli? Milloin tehtiin loop?

Ahaa, en tajunnut että sulla oli jo pala otettu... Mulla sitten siinä varsinaisessa poistetussa palassa oli astetta pahempaa mitä koepaloissa oli ollut (ihan pahanlaatuisen rajalla), mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään. Siitä on nyt 5v aikaa. Tsemppiä! Tuo on totta, että raskauden takia saattaa näyttää pahemmalta mitä onkaan!

[QUOTE="Minä";25705653]Ahaa, en tajunnut että sulla oli jo pala otettu... Mulla sitten siinä varsinaisessa poistetussa palassa oli astetta pahempaa mitä koepaloissa oli ollut (ihan pahanlaatuisen rajalla), mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään. Siitä on nyt 5v aikaa. Tsemppiä! Tuo on totta, että raskauden takia saattaa näyttää pahemmalta mitä onkaan![/QUOTE]

Apua:( mitä jos minullakin koepalassa ei edes ole niin pahaa kun todellisuudessa sitten on, voiko näinkin olla mahdollista, vaikka hän sanoi että suurin osaa oli otettu pois, ehkä jopa kaikki:( en tiedä mitä ajatella. Pelottaa mitä mua odottaa

Lääkäri sanoi sitä napukaksi. Pitäs vissiin kattoo jostain kuva kohdusta. Pelättiin, sit myöhemmin kun tulin raskaaksi, että tarvii laittaa rusetti, että vauva pysyy kohdussa. On jo yli 10 vuotta tuosta. Ei tarvittu rusettia ja kaikki on mennyt hienosti.

Apua:( mitä jos minullakin koepalassa ei edes ole niin pahaa kun todellisuudessa sitten on, voiko näinkin olla mahdollista, vaikka hän sanoi että suurin osaa oli otettu pois, ehkä jopa kaikki:( en tiedä mitä ajatella. Pelottaa mitä mua odottaa

Rauhoitu nyt! :) Onhan se toki mahdollista, mutta varmaan lääkärillä on hyvä syy miksi on sulle noin sanonut ja voit luottaa siihen. Ja sairautena tuo on muutenkin sellainen, että etenee yleensä hitaasti. Nauti nyt raskaudestasi äläkä stressaa sellaisella asialla mille et mitään nyt voi. Ei muakaan tuon jälkeen mikään erityinen "odottanut". Kontrolleissa kävin aluksi puolen vuoden välein, nyt vuoden välein normaalit papat. Yhden lapsen olen saanut sen jälkeen ja raskaus sujui täysin normaalisti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Siskontyttö;25705696:
Lääkäri sanoi sitä napukaksi. Pitäs vissiin kattoo jostain kuva kohdusta. Pelättiin, sit myöhemmin kun tulin raskaaksi, että tarvii laittaa rusetti, että vauva pysyy kohdussa. On jo yli 10 vuotta tuosta. Ei tarvittu rusettia ja kaikki on mennyt hienosti.

Kiitos:)

Oliko sulla muutos todettu raskauden aikana tai ei?

[QUOTE="Minä";25705703]Rauhoitu nyt! :) Onhan se toki mahdollista, mutta varmaan lääkärillä on hyvä syy miksi on sulle noin sanonut ja voit luottaa siihen. Ja sairautena tuo on muutenkin sellainen, että etenee yleensä hitaasti. Nauti nyt raskaudestasi äläkä stressaa sellaisella asialla mille et mitään nyt voi. Ei muakaan tuon jälkeen mikään erityinen "odottanut". Kontrolleissa kävin aluksi puolen vuoden välein, nyt vuoden välein normaalit papat. Yhden lapsen olen saanut sen jälkeen ja raskaus sujui täysin normaalisti. :)[/QUOTE]

Se lääkäri kuka mua hoita, hän ei edes pitää siitä sairauteena:/, vaikka minulle se oli aikamoinne järkytys ja luulin jo että olen todella sairas. Ehkä se vaan kuulosti pahalta. En kyllä osaa olla siitä mietimättä ja joka kerta kun synnytys lähenee, niin pelottaa vähän mitä tulee, vaikka haluan tietä, mitä mulla sitten on todellisuudessa, jos ei raskauden aikana saa selville kunnolla

Mulla oli aikoinaan papa luokkaa 2 ja hpv (?) sellaista tyyppiä jossa suuri syövän riski. Se laseroitiin heti, mut silti papa oli vuosia vielä lk2, ja ramppasin koepaloissa puolen vuoden välein. Raskaus oli siinä välissä eikä se vaikuttanu mihinkään mitenkään. Kerran se olikin sit muuttunu lk1 ja siinä on pysyny jo monet vuodet.

Alkuperäinen kirjoittaja Siskontyttö;25705769:
Ole hyvä, Milanna.
Kyllä se aurinkokin vielä paistaa. Synnytät ja sitten hoitavat tuon toisen asian. Meillä on osaavat lääkärit.
Zemppiä!

Onko sulle myös tehty Hpv Hr testi tai joku Dna testi? Että menikö virus pois koepalojen kanssa?

Kiitos:heart:

Se lääkäri kuka mua hoita, hän ei edes pitää siitä sairauteena:/, vaikka minulle se oli aikamoinne järkytys ja luulin jo että olen todella sairas. Ehkä se vaan kuulosti pahalta. En kyllä osaa olla siitä mietimättä ja joka kerta kun synnytys lähenee, niin pelottaa vähän mitä tulee, vaikka haluan tietä, mitä mulla sitten on todellisuudessa, jos ei raskauden aikana saa selville kunnolla

Ymmärrän. Yritä kuitenkin olla hermoilematta ja keskittyä syntyvään vauvaasi. :hug:

[QUOTE="Nenne";25705773]Mulla oli aikoinaan papa luokkaa 2 ja hpv (?) sellaista tyyppiä jossa suuri syövän riski. Se laseroitiin heti, mut silti papa oli vuosia vielä lk2, ja ramppasin koepaloissa puolen vuoden välein. Raskaus oli siinä välissä eikä se vaikuttanu mihinkään mitenkään. Kerran se olikin sit muuttunu lk1 ja siinä on pysyny jo monet vuodet.[/QUOTE]

Mulla kans 2 tai 3 oli toi papa, mutta koepalassa dysplasia pahimmassa tapauksessa, oli näin kirjoitettu, en tiedä mitä se oikein tarkoita. Nyt joku Asc-H, sekin jooko raskaus aiheutta tai on vakavampi, ei ne vielä osaa sanoa, mutta Hpv papassa ei näkynyt täällä kerralla, en tiedä mitä sekin tarkoita

Papa 3. Selkeitä muutoksia.

Tehtiin Loop. Oli epämukavaa henkisesti, fyysisesti siedettävää. Itse operaatio ei kestänyt kauan.

Seuraan tilannetta otattamalla Papa-testit. Vuosia ok tilanne.

Kiitos:)

Onko sinullekin tehty hpv testi että onko vielä se vai poistui? Pakko se jokaisella kysyä:D. Kun kuulema loopin kanssa 90% tai yli Hpv poistu ja tulee immuniksi ja pieni osaa kellä jatkuu, mutta monet asiantuntijat siitä mieltä että tämäkin ei ole ikuista... mutta itte en tiedä

Yhteistyössä