Alkuperäinen kirjoittaja äääöööö;25715093:Aika kuvaavaa, että kun ehdottaa keskusteluapua, niin ap ei kommentoi lainkaan... Ilmeisesti et haluakaan apua, vaan vain valittaa.
Ei tuokaan mitään auta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja äääöööö;25715093:Aika kuvaavaa, että kun ehdottaa keskusteluapua, niin ap ei kommentoi lainkaan... Ilmeisesti et haluakaan apua, vaan vain valittaa.
Tiedän, että se mitä seuraavaksi ehdotan on helpommin sanottu kuin tehty, mutta koita jaksaa edes miettiä näitä:
- Älä siivoa. Kodin ei tarvitse kiiltää eikä olla tiptop.
- Älä mene ulos, jos ei huvita. Yksi kaksi päivää sisällä on normaalia, jos lapsesi pää vain sen kestää (meidän hulivilin on hyvä päästä ulos tuulettumaan sillä se vie energiaa).
- Kotiäitiys ON puuduttavaa, myönnä se ihan rauhassa. Kaipaat selvästi jotain muuta, mutta mitä?
- Laita mies tekemään ruokaa iltaisin niin, että sitä on sinulle ja lapselle päivällä lämmitysvalmiina.
- Lähde pois kotoa ilman lasta, mies pärjää hänen kanssaan kyllä.
- Kaiken edellisen lisäksi: soita jonnekin josta saat keskusteluapua heti, esim. psykiatrian polille.
Ja se ehkä tärkein: Sellaista ei olekaan kuin superäiti, ei ne sinun kaveritkaan ole.
Käsitin tekstistäsi, että alunperin mies on halunnut lasta sinua enemmän. Kysymys: miksi hän ei ole lapsen kanssa kotona vaan sinä?? En ymmärrä. Mikäli on yhteinen päätöksenne, että 2-vuotiasta hoidetaan kotona, niin miksi yhteinen päätös on ollut, että se joka ei edes jaksaisi siellä olla kuitenkin on? Mikset mene itse töihin? Lapsi voi myös mennä hoitoon, se ei ole maailmanloppu.
Onko sinulla omia menoja, harrastuksia, ystäviä? Itselläni haastavin vaihe ei ole ollut taaperon/leikki-ikäisen kanssa, vaan vauva-aikana, kun lapsi vain huusi huusi huusi. Tällöin olisin jopa antanut vauvan pois, en olisi jaksanut kuunnella. Harmi vaan, ettei kukaan muukaan jaksanut, joten miehen kanssa kaksin oli pakko kestää. Mutta kestimme vuorovedolla ja sillä, että kumpikin pääsi välillä yksin tai kaverin kanssa lenkille/ruokakauppaan tms. Ja kun lapsi on isompi, on meillä jo omat menomme. Mitä sinun menosi ovat?
Jos vihaan ruuanlaittoa, ulkoilua jne., niin älä tee sitä. Anna se miehesi vastuulle ja tee sinä muita asioita.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;25715746:Meinasin tehdän ihan samanlaisen aloituksen tänään!! Meilläkin on 2-vuotias, joka ei vielä puhu. Tuo sinun eka kirjoitus kuulostaa tutulta, mutta meillä on sitten niitä parempiakin hetkiä.
Huonot hetket on niitä, kun lapsi riehuu ja juoksee kuin päätön kana eikä usko mitään. Hermo menee kun kiellän, nostan pois pahjoja tekemästä, taas kiellän, nostan pois, kiellän ja nostan pois.. miljoona kertaa eikä mene kaaliin, että niin ei saa tehdä. Haavereita sattuu väkisinkin ja tästäkin tunnen syyllisyyttä, vaikka oikeasti en voi joka hetki olla pitämässä kädestä kiinni ja varmistaa että ei kaadu tmv.
Tänään purskahdin itkemään, kun ensin olin taas kieltänyt, lopulta karjunut ihan täysiä ja mikään ei tehoa. Tuntuu etten osaa kasvattaa, olen ihan paska äiti. En tiedä miten lasta kuuluu rangaista niin että pikkuhiljaa ymmärtäisi sen rangaistuksen tarkoituksen, mutta kuitenkin niin ettei siitä ole mitään haittaa.
Minä huomasin töihin palatessa, että ainakin se oma huutaminen loppui siihen, vaikka välillä niitä raskaita hetkiä väkisinkin on. Nyt olen pakon edestä taas kotona, en tiedä miten pitkään ja taas olen alkanut huutamaan ja karjumaan. Huomaan huutavani lapselle samoja asioita kuin mitä minullekin on huudettu lapsena, tekisi mieli antaa piiskaa niin kuin minullekin on annettu, mutta tätä en varmasti koskaan tule tekemään. Minut on kasvatettu siis aika arveluttavilla tavoilla, sellaisilla mitä tänä päivänä ei hyväksytä eikä pidäkään hyväksyä, mutta huomaan välillä etsiväni kuitenkin ratkaisua niistä kun en paremmastakaan tiedä.
Minä aidosti kaipaan kasvatusapua. Neuvolasta sitä ei saa, siellä on vain sanottu että kuuluu ikään uhmata ja kokeilla rajoja, että tämmöistä se nyt vaan on.