Mikä pankkikortti teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neppuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neppuska

Vieras
Itselläni on ollut aina vain Visa Electron, nyt on alkanut tuntumaan että haluaisin "oikean" pankkikortin. Luotto ominaisuus voisi myös kiinnostaa. Mikä kortti teillä on? Miksi valitsitte juuri sen? Ja onko ollut hyvä?

Mulla on Visa Gold, pärjään sillä mainiosti electronin lisäksi. Mulla oli mastercardkin mutta luovuin siitä kun en ikinä sitä käyttänyt. Goldissa on matkavakuutus lisänä, ei mee mitään extramaksuja tms ja muutenkin ajaa asiansa, käy verkossa ja ulkomailla. Päivittäiset asiat hoidan edelleen electronilla, luottoa käytän vaan isommissa hankinnoissa (jää parempi "jälki") ja ulkomailla.

S-pankin debit/credit. Suosittelen :) Öö, en tiedä miten päädyttiin siihen. Meillä vaan oli s-etukortit, ja sitten kun piti vaihtaa ne sirullisiksi debiteiksi, haettiin siihen luottoraja samalla, ja jotenkin se vaan siirty päivittäiseen käyttöön.. :D

Mulla on Visa Gold, pärjään sillä mainiosti electronin lisäksi. Mulla oli mastercardkin mutta luovuin siitä kun en ikinä sitä käyttänyt. Goldissa on matkavakuutus lisänä, ei mee mitään extramaksuja tms ja muutenkin ajaa asiansa, käy verkossa ja ulkomailla. Päivittäiset asiat hoidan edelleen electronilla, luottoa käytän vaan isommissa hankinnoissa (jää parempi "jälki") ja ulkomailla.

Visa Gold mulla myös. Tosin rinnakkaiskortti. Mulla on sellanen käsitys, että kuukausimaksu olisi vähän isompi kun normi Visassa? Ja se matkavakuutus kai koskee vain pääkortin haltijaa. Ei rinnakkaiskortin. En kyllä varma ole siitäkään. Mutta hyvä kortti on.

[QUOTE="Nalletar";25715970]Visa Gold mulla myös. Tosin rinnakkaiskortti. Mulla on sellanen käsitys, että kuukausimaksu olisi vähän isompi kun normi Visassa? Ja se matkavakuutus kai koskee vain pääkortin haltijaa. Ei rinnakkaiskortin. En kyllä varma ole siitäkään. Mutta hyvä kortti on.[/QUOTE]
Meillä on Mastercard Gold ja matkavakuutus koskee koko perhettä, olisko ollut alle 18-vuotiaita lapsia. Kannattaa varmistaa onko Visa Goldisssa samoin. Toisena korttina meillä on tavallinen Visa, josta ei mene lainkaan kuukausimaksua.

no mulla on ihan osuuspankin visa... siis siinä on pankkikortti ja luottokortti samassa. ihan on kelvannu mun paria euroa käyttämään. ja hyvin on saanu tilit tyhjennettyä.

[QUOTE="silakka";25715910]OT, mutta miksi piti vaihtaa sirullisiksi?[/QUOTE]
Onkohan tästä vuosi aikaa.. En muista, mutta aikanaan hankin s-etukortin maksuominaisuudella, jossain vaiheessa (vuosi sitten?) tuli kehoitus vaihtaa maksuominaisuuden sisältävä kortti sirulliseksi. En yhtään muista miten toi meni, mutta sillon meidän vakkari kaupassa oli joku kehotus kortin vaihtamisesta :D

Onkohan tästä vuosi aikaa.. En muista, mutta aikanaan hankin s-etukortin maksuominaisuudella, jossain vaiheessa (vuosi sitten?) tuli kehoitus vaihtaa maksuominaisuuden sisältävä kortti sirulliseksi. En yhtään muista miten toi meni, mutta sillon meidän vakkari kaupassa oli joku kehotus kortin vaihtamisesta :D

Näin oli asia. Itse olen ässässä töissä, mutta en halua silti s-pankin korttia. Mastercard voisi houkutella, tuntuu olevan suosittu..

Mullakin on s-etukortti maksuominaisuudella, mutta en ole vaihtanut sitä sirulliseksi kun ei ole ollut pakko.

Meillä on Visa Electron ja s-etukortti maksuominaisuudella.

Sammon Mastercard debit. Erikseen on Sammon Visa ja K-Plussa Mastercard, jota en juurikaan ole käyttänyt. Visaa käytän, kun teen ostoksia netissä ja pankkikortilla maksan ostokset kaupassa. Ihan toimiva systeemi.

Stockmannin credit/debit Mastercard. Ei maksa mitään ja bonuksena kaikki ostot mitä (luotto)kortille teen parantaa Stockan kanta-asiakasstatusta (vaikka ei siis mitenkään liittyisi Stockaan) ja nyt saan mm. ilmaista parkkiaikaa keskustassa ja muuta. Käytän luottokorttia aina ulkomailla, koska tulee halvemmaksi, niin niitä ostoksia kertyy kortille.
Löytyy myös ihan tavallinen Nordean Visa Electron, mutta en yleensä käytä sitä, on se silti lompakossa mukana.

[QUOTE="Neemi";25716980]Mullakin on s-etukortti maksuominaisuudella, mutta en ole vaihtanut sitä sirulliseksi kun ei ole ollut pakko.[/QUOTE]
Juu, ei kai se pakko ollutkaan, mutta meidän kaupassa ainakin joku suositus. Itellenikin kätevämpi näppäillä vaan tunnusluku kun aina antaa kortti myyjälle ja allekirjottaa. Varsinkin kun kortti tosiaan päivittäisessä käytössä.

Mulla on OP:n kultakortti ilman luotto-ominaisuutta firman tilille, omalle on OP:n kultakortti debit/credit tonnin luotolla ja sit on samanmoinen S-pankin tilille eli pankki/luotto tonnin luotolla.

Mä taas toisinaan kaipaan Visa Electronia. On niin helppoa seurata rahavirtoja kun se tekee katevarauksen HETI eikä voi elää yli varojensa. Joskus vahingossa menny tili miinukselle jos on ostanu jonku pari isompaa ostosta jotka menee sit vasta 3-4 pankkipäivän päästä tililtä eikä niistä näy edes katevarausta heti.

mulla on electron...

jos tarvitsen "luottoa" niin käyn siirtämässä nettipankissa joltain säästötililtäni rahaa käyttötilille.... en maksa korkoja millekään luottokorttifirmalle..

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25717469:
mulla on electron...

jos tarvitsen "luottoa" niin käyn siirtämässä nettipankissa joltain säästötililtäni rahaa käyttötilille.... en maksa korkoja millekään luottokorttifirmalle..

Ei luotto kasva korkoa jos maksaa ajallaan..electron on ihan pa ku ei käy ikiä minkään

[QUOTE="Mona";25717547]Ei luotto kasva korkoa jos maksaa ajallaan..electron on ihan pa ku ei käy ikiä minkään[/QUOTE]

Ai, minne ei electron käy ?
Linja-auto on ainut meillä päin missä ei voi maksaa electronilla.

Yhteistyössä