Vaikka seksin suojaikäraja on 16-vuotta, niin onko....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fortunate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fortunate

Aktiivinen jäsen
07.11.2010
8 015
1
36
...siis ok jos vaikkapa 25-vuotias mies harrastaa seksiä 16-vuotiaan kanssa?
Ja tämä 16-vuotias kokee tulleensa hyväksikäytetyksi, mutta on antanut asioiden tapahtua, eli kyseessä ei ole raiskaus.
Mies siis vokotellut (kourinut jne) tyttöä jo silloin kun hän oli 15-vuotias, mutta ilmeisesti suunnitelmallisesti(?) odottanut tuonne 16-vuotiaaksi ennen kuin on varsinaista yhdyntää harrastettu.

Voiko olla, että tuollainen on laillisesti ihan ok?
Itse olen siinä käsityksessä kyllä että on ihan laillista, mutta tuntuu vaan niin typerältä ja väärältä että on. :O

Käsittääkseni näitä tapauksia tarkastellaan yksilöllisesti, miten kehittyneeksi ihminen tulkitaan. Jotkut pojat voivat olla hyvinkin kehittymättömiä jopa 15 vuotiaana.

Siis seksuaalinen hyväksikäyttö on esim. se, että esim. mies 34 v. käyttää hyväksi naista 34v. joka on sammunut ja nai tätä käyttäen hyväksi naisen humalatilaa.

Määrittele "antanut asioiden tapahtua". Lain mukaan iän puolesta sallittua, mutta se, mitä muuten on tapahtunut (esim painostamista, alkoholia tarjottu alaikäiselle tms), voi ollakin jo eri juttu.

Minunkin käsitykseni mukaan ei ole rikos, mikäli mitään pakottamista ei ole tapahtunut. Eli olisi ihan laillista. Ja alle 16 vuotiaan kohdalla arvioidaan tapauskohtaisesti esimerkiksi 15v ja 19 v seksisuhde ei ole automaattisesti rikos, mikäli ovat henkisesti samalla tasolla tai jtn vastaavaa. En kyllä ihan liikaa tiedä näistä asioista, kuten varmaan vastauksesta huomaa :ashamed:

[QUOTE="vieras";25724090]Määrittele "antanut asioiden tapahtua". Lain mukaan iän puolesta sallittua, mutta se, mitä muuten on tapahtunut (esim painostamista, alkoholia tarjottu alaikäiselle tms), voi ollakin jo eri juttu.[/QUOTE]

No nuo nyt ainakin on tapahtunut (painostaminen, alkoholin tarjoilu).
Tyttö tosin itse oli mieheen kovasti ihastunut (mies käytti hyväkseen tytön naiiviutta), joten siten on antanut asioiden tapahtua eikä juuri pyristellyt vastaan.
Tuntuu vaan niin käsittämättömälle, kun 16-vuotiashan on ihan pieni vielä, henkisesti ainakin. :/

Mitenkäs sitten kun kumpikin on umpijurrissa kun mennään kämpille. Kumpi käytti kumpaa hyväksi ? Ei voida lähteä siitä, että mies on automaattisesti aina syyllinen ja nainen hyväksikäytetty. Olen aina ihmetellyt tätä seikkaa, kyllä monta kertaa kumpikin on aivan tolkuttomassa kunnossa.

Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö= esim. mies 30 v. harrastaa seksiä 15 v. kanssa

Seksuaalinen hyväksikäyttö= Esim. mies 30 v. käyttää hyväksi naisen(esim. 30 v.) juopunutta olotilaa ja makaa tämän.

Jos tyttö 16 v. on täysin vapaaehtoisesti seksisuhteessa aikuisen kanssa, se on laillisesti oikein, vaikkakin moraalisesti väärin. Tiedän esim. parin, joka alkoi olla, kun tyttö oli 16v. ja mies 28 v. Yöks.

Mitenkäs sitten kun kumpikin on umpijurrissa kun mennään kämpille. Kumpi käytti kumpaa hyväksi ? Ei voida lähteä siitä, että mies on automaattisesti aina syyllinen ja nainen hyväksikäytetty. Olen aina ihmetellyt tätä seikkaa, kyllä monta kertaa kumpikin on aivan tolkuttomassa kunnossa.

No tässä tilanteessa jossa toinen on 16-vuotias ja toinen 25-vuotias ei liene epäselvää kumpi on hyväksikäyttäjä.

Ja minusta 16 v. on nuori, teini, ei enää lapsi. Joskaan en hyväksy, että tuon ikäinen hengailee aikuisten kanssa(tarkoitan yli 20v.) Jos tyttö 16v. on omasta halustaan 18v. pojan kanssa, on se minusta ok.

No tässä tilanteessa jossa toinen on 16-vuotias ja toinen 25-vuotias ei liene epäselvää kumpi on hyväksikäyttäjä.

Jos painostusta on ollut, tai humalatilan hyväksikäyttöä, on kyseessä hyväksikäyttö-nimike(jos tyttö olisi 15v. olisi nimike lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö) Jos ovat molemmat vapaaehtoisesti mukana touhussa, ei asiassa ole mitään rikollista(jos tyttö täyttänyt 16v.)

Ihan yleisellä tasolla mietin tätä asiaa, harvoin sitä kuulee että mies tekee rikosilmoituksen vaikka ihan samalla periaattella voisi tehdä jos haluaa kuin nainen.

Tuo on totta.
Asenteellisen epätasa-arvon huomaa ihan vaikkapa yöelämässäkin; jos humalainen nainen menee puristelemaan miehen haaruksia niin mies naurahtaa ehkä vaivautuneena ja eksyttää naisen kimpustaan.
Jos taas humalainen mies menee kourimaan naisen peppua niin tulee samantien avarista, ja jos haaruksia menisi kopeloimaan niin jopa raiskauksen yritys..

Tällä palstalla oli muutama vuosi sitten ketju, jossa eräs nikki kertoi, kuinka bileissä oli työntänyt kurkun sammuneen miehen anukseen. Osa palstalaisista nauroi. Onneksi osa tuomitsi. Mitenhän palstalaiset olisivat suhtautuneet, jos mies-nikki olisi kertonut nussineensa sammunutta naista????

[QUOTE="vieras";25724223]Tällä palstalla oli muutama vuosi sitten ketju, jossa eräs nikki kertoi, kuinka bileissä oli työntänyt kurkun sammuneen miehen anukseen. Osa palstalaisista nauroi. Onneksi osa tuomitsi. Mitenhän palstalaiset olisivat suhtautuneet, jos mies-nikki olisi kertonut nussineensa sammunutta naista????[/QUOTE]

Jokainen voi miettiä hyväksyykö, että hänen omaan perseeseen työnnetään kurkku kun hän sammuu. Ja jos se ei ole kovinkaan hauska juttu, niin miksi se naurattaa ?

[QUOTE="vieras";25724223]Tällä palstalla oli muutama vuosi sitten ketju, jossa eräs nikki kertoi, kuinka bileissä oli työntänyt kurkun sammuneen miehen anukseen. Osa palstalaisista nauroi. Onneksi osa tuomitsi. Mitenhän palstalaiset olisivat suhtautuneet, jos mies-nikki olisi kertonut nussineensa sammunutta naista????[/QUOTE]

Hyi helvetti, kauheata että jollekin edes tulee mieleen tuollaista.
Mä voisin pitää tuota "hyvänä juttuna" siinä tapauksessa jos sammunut mies olisi joskus raiskannut naisen joka työntää sen kurkun tai mitä nyt työntääkin, mutta en muuten. :x

Auktoriteettiasema vaikuttaa. Jos on opettaja/valmentaja tjsp, niin 16 v kanssa ei saa reilusti vanhempi harrastaa seksiä. Jos on random tyyppi, niin ei ole lain vastaista.

Hyi helvetti, kauheata että jollekin edes tulee mieleen tuollaista.
Mä voisin pitää tuota "hyvänä juttuna" siinä tapauksessa jos sammunut mies olisi joskus raiskannut naisen joka työntää sen kurkun tai mitä nyt työntääkin, mutta en muuten. :x

Kostosta ei ollut kyse, tämä nais-nikki kertoi sen olleen "hauska pila". Ihmettele, kun joku ilmoitti ketjun poliisille. Sairasta ja todellakin rikos tuollainen(laittaa kurkku puolustuskyvyttömän anaaliin)

[QUOTE="vieras";25724298]Kostosta ei ollut kyse, tämä nais-nikki kertoi sen olleen "hauska pila". Ihmettele, kun joku ilmoitti ketjun poliisille. Sairasta ja todellakin rikos tuollainen(laittaa kurkku puolustuskyvyttömän anaaliin)[/QUOTE]

Siis ihmetteli(tämä nikki ihmetteli)

Tuo on totta.
Asenteellisen epätasa-arvon huomaa ihan vaikkapa yöelämässäkin; jos humalainen nainen menee puristelemaan miehen haaruksia niin mies naurahtaa ehkä vaivautuneena ja eksyttää naisen kimpustaan.
Jos taas humalainen mies menee kourimaan naisen peppua niin tulee samantien avarista, ja jos haaruksia menisi kopeloimaan niin jopa raiskauksen yritys..

Tää ei varsinaisesti liity asiaan, mutta toi on hassua, että aina suu vaahdossa pauhataan että mies saisi turpaan kun käy jotain kourimaan. Kyllä mua (olen nainen) on ainakin pepulle läppäisty tai muuten kosketettu baarissa ohimennen, enkä ole todellakaan ketään siitä hyvästä lyönyt tai pokea käskenyt poistamaan kyseistä henkilöä baarista tms. Koen sen ylireagoinniksi, vaikka olenkin nainen.

[QUOTE="vieras";25724298]Kostosta ei ollut kyse, tämä nais-nikki kertoi sen olleen "hauska pila". Ihmettele, kun joku ilmoitti ketjun poliisille. Sairasta ja todellakin rikos tuollainen(laittaa kurkku puolustuskyvyttömän anaaliin)[/QUOTE]

Sinnehän voi tulla vaikka mitä vaurioitakin kun noin vaan kurkku työnnetään.
Palstaileeko tyyppi nykyisinkin?
(en mä oo utelias, en... :D )

[QUOTE="vieras";25724319]Tää ei varsinaisesti liity asiaan, mutta toi on hassua, että aina suu vaahdossa pauhataan että mies saisi turpaan kun käy jotain kourimaan. Kyllä mua (olen nainen) on ainakin pepulle läppäisty tai muuten kosketettu baarissa ohimennen, enkä ole todellakaan ketään siitä hyvästä lyönyt tai pokea käskenyt poistamaan kyseistä henkilöä baarista tms. Koen sen ylireagoinniksi, vaikka olenkin nainen.[/QUOTE]

En mäkään kyllä, enkä henk.koht tunne sellaisia naisia, mutta on se suhteellisen yleistä kuitenkin. Varsinkin jos verrataan tilanteeseen kun vaihdetaan sukupuolten osia.

Yhteistyössä