Liikamaksun palautuksesta....ihmetyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja j-t harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

j-t harmaana

Vieras
Mulle tuli pari viikkoa sitten lasku joltain perintäyhtiöltä, jota Sonera käyttää huomautuslaskujen lähettämisessä. No minä sitte maksoin kiltisti laskun, ettei vaan tuu harmia. Kävi ilmi että olin kuitenkin sen alkuperäisen laskunki maksanut, eli tuon huomautuksen maksaminen oli sitte liikamaksua. Tänään tuli sitte samaisesta perintäfirmasta lappu, että palauttavat sen liikamaksun, mutta pidättävät 5 euroa kuluja liikamaksun palauttamiseen liittyviä kuluja?

Eikös tuo nyt oo jo outoa? Ensin maksan huomautuskuluja 5 euroa laskusta jonka olin jo maksanut ja nyt toiset 5euroa siitä, että he ystävällisesti viitsivät palauttaa mulle sen liikamaksun???

No haloo. Totta kai on epäreilua, eikä tuohon tarvitse suostua. Laita sinne reklamaatio heti menemään ja ilmoita että omat perintäkulusi ovat vähintään kympin. Ja jos eivät heti palauta rahojasi, niin ota yhteys kuluttaja-asiamieheen.

• Tykkää
Reactions: Wandii
Valitettavasti se menee ttuolleen.. asiakas on itse vastuussa siitä mitä makselee.. pitäisi aina ensin tarkistaa onko maksanut jo, ja sitte vasta rynnätä maksamaan..

Oon aiemminki maksanu ylimääräistä, en tosin tuonne Soneraan, ja silloin on tullut pankin kautta paperit, joilla sen liikasuorituksen saa takaisin, ilman lisäkuluja....

Alkuperäinen kirjoittaja perintätoimistossa töissä;25732288:
Valitettavasti se menee ttuolleen.. asiakas on itse vastuussa siitä mitä makselee.. pitäisi aina ensin tarkistaa onko maksanut jo, ja sitte vasta rynnätä maksamaan..

Onko sitten niin, että perintätoimistolla ei oo mitään vastuuta siitä, millaisia laskuja lähetellään tai aiheettomasta perinnästä.
Toki perintätoimistossa ollaan sitä mieltä, että maksa vain kun olet idiootti, mutta ei se nyt välttämättä niin mene. Kehottaisin myös ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen asian tiimoilta, jos eivät palauta koko summaa.

jos aloittaja on maksanu alkuperäsen laskun.. ei oo tarkastanu sitä, vaan kuitenki maksanu muistutuksen, ni eiks se oo sillon maksajan moka? niissähän lukee, et laskus ei tarvi huomioida jos lasku on siihen mennessä maksettu. ja kyl ne voi ton 5e ottaa siitä..

Onko sitten niin, että perintätoimistolla ei oo mitään vastuuta siitä, millaisia laskuja lähetellään tai aiheettomasta perinnästä.
Toki perintätoimistossa ollaan sitä mieltä, että maksa vain kun olet idiootti, mutta ei se nyt välttämättä niin mene. Kehottaisin myös ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen asian tiimoilta, jos eivät palauta koko summaa.

Toki jos virheellisesti peritään niin silloin palautetaan.. mutta jos as itse ei maksa laskuaan eräpäivään mennässä on tällöin odotettavissa että lähetetään huomari.. ja huomarissa kyllä maininta että tämä huomautus on aiheeton mikäli se on maksettu ennen huomautuksen lähettämistä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja perintätoimistossa töissä;25732411:
Toki jos virheellisesti peritään niin silloin palautetaan.. mutta jos as itse ei maksa laskuaan eräpäivään mennässä on tällöin odotettavissa että lähetetään huomari.. ja huomarissa kyllä maininta että tämä huomautus on aiheeton mikäli se on maksettu ennen huomautuksen lähettämistä tms.

No minä ainakin käsitin, että tästä just oli kyse,että huomautus on tullut virheellisesti. Kuluttaja-asiamies sanoo, että huomautuskulut saa periä, jos lasku on maksettu vain 1-2 päivää ennen huomautuksen tuloa, jos maksettu neljä päivää ennen, niin ei tarvi. Mun mielestä pätee tässäkin.

Ap milloin maksoit laskun?

Alkuperäinen kirjoittaja perintätoimistossa töissä;25732411:

No eikös tuo nyt ole jonkinlaista virheellistä perintää, jos otetaan kuluja, joita ei todellisuudessa edes ole? Ovat lähettäneet huomautuksen laskusta joka oli maksettu, siitä viety 5e kuluja (joita ei siis pitäsi ees olla, koska lasku maksettu). Sitten toisen mokoman haluavat siitä, että palauttavat sen? Ja mulle vaan tuo perintätoimiston kirje, jossa eräpäivä HETI saa aikaan sen, etten ehdi selata tiliotteita, vaan maksan pois heti, ja selailen sitte myöhemmin. Koskaan ennen ei oo kuluja veloitettu liikamaksun palauttamisesta.

No minä ainakin käsitin, että tästä just oli kyse,että huomautus on tullut virheellisesti. Kuluttaja-asiamies sanoo, että huomautuskulut saa periä, jos lasku on maksettu vain 1-2 päivää ennen huomautuksen tuloa, jos maksettu neljä päivää ennen, niin ei tarvi. Mun mielestä pätee tässäkin.

Ap milloin maksoit laskun?

En tiiä, mies on sen maksanut. Mutta siis mun nimellä oleva lasku. PItää ottaa selvää tuosta maksupäivästä, ennekuin alan kenellekkän päätäni aukomaan =)

Niin ja liikamaksujahan ei olisi edes pakko palauttaa, eli siinä tehdään jo ylimääräistä työtä että ruvetaan selvittelemään ko asiaa...

Ja onkohan matikka nyt vähän hakusessa.. :D

jos vaikka alkuperäinen lasku on ollut 10e, ja huomarissa ollut pääoma 10e ja huomautuskulu 5e. eli yhteensä 15e.. ja sitten kun ilmoitetaan että hei olette maksaneet liikaa 15e, ja sitten siitä menee se kulu 5e, niin miten saatte kulun yhteismääräksi 10e.. :D En tajua, ehkä kello jo liikaa..

Palautuksen käsittely ja siitä ilmoittaminen maksavat perintäyhtiölle, joten maksa kiltisti. Eikä se edes ole epäreilua, koska perintätoimisto ei ole tehnyt missään vaiheessa virhettä. Aina täytyy maksaa työstä, jonka toiselle aiheuttaa omalla toiminnallaan.

Kyllä minä ymmärsin alkuperäisestä viestistä, että lasku oli jäänyt maksamatta ja karhun jälkeen vasta maksettu. Ja sen jälkeen ap oli maksanut sen toiseen kertaan. Joskin aika lailla huolimatonta touhua ap:ltä. Perintätoimisto on toiminut ja laskuttanut silloin aivan oikein kulunsa.

Hei olin maksanu 80 e liikaa perintätoimistoon ja palauttivat vain 42 e. Onko laillista periä 37 e summa joka lukee vielä lapussa että (palautuksesta aiheutuva kulu). Onko näin että voi noin isoja summia periä. Kyseessä intrum.

Yhteistyössä