Uimahallissa vol?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jep"

Vieras
Mua ei haittaa kyykkyvatkaus, toisten karvat(tomuus), pikkupojat tyttöjen pukkarissa tai mitä täällä nyt onkaan suomittu.
Miellän uimahallin paikaksi, jossa nyt vaan näkee ihmisiä laidasta laitaan ja that's it.
Mutta tänään... oli siellä niiin väkivaltainen pikkujätkä, että jäin pakosta suu auki katsomaan monta kertaa.
Se takoi nyrkeillään ja ämpärillään sisarustaan ja vanhempiaan ihan koko ajan. Sylki, töni ja koko ajan nauroi ihastuksissaan omasta voimastaan.
Seurailin sitä kummissani jo tuossa vaiheessa, mutta kun sälli laajensi reviiriään vieraisiin ihmisiin, ja siitä sitten minun kimppuuni, oli jo pakko puuttua.
Ystävällisesti mutta tiukasti sanoin kölville, että 'minua sinä ET lyö. Mene vanhempiesi luokse.'
Ja mitä teki pieni mies--sylkäisi mun päälle ja tokaisi että mä saan olla missä haluan!
Oltiin samassa altaassa puoliska tuntia, ja pojan vanhempien kuulin puuttuvan asiaan tasan 2 kertaa. Toisella kerralla poika veti äitiään ämpärillä päähän, ja toisella kerralla raapi jonkun lasta. Silloinkaan tuskin olisivat mitään sanoneet, mutta sen toisen lapsen äiti oli aika hiilenä, joten joutuivat hakemaan pois omansa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25747017:
mua haittaa kans uimahallissa vain ja ainoastaan ne ihmiset, jotka tulee saunaan uima-
asut yllä. sen jälkeen itsellä on taatusti päänsärky kun tällaisen tai tällaisten kanssa on
samassa saunassa ollut

No aika monet teinitytöt käyttää juuri sen takia, kun ikinä ei voi tietää millon joku valopää tuo samanikäisen pojan sinne pällistelemään.

[QUOTE="vieras";25749157]No aika monet teinitytöt käyttää juuri sen takia, kun ikinä ei voi tietää millon joku valopää tuo samanikäisen pojan sinne pällistelemään.[/QUOTE]

Ja aikamoni aikuinen menee uikkareissa. Pukkarissa puetaan jo päälle. Ettei muut näe alastomana. Ja varmasti suurimmalla osalla ei oo mitään kosmeettista syytä pitää uikkareita.

Ja aikamoni aikuinen menee uikkareissa. Pukkarissa puetaan jo päälle. Ettei muut näe alastomana. Ja varmasti suurimmalla osalla ei oo mitään kosmeettista syytä pitää uikkareita.

monissa kylpylöissä ja uimahalleissa on käyty, ja ikääkin jo on, mutta harvemmin siellä aikuisia naisia näkyy uikkareilla saunassa. Ehkä pari kertaa olen bongannu. Kyllä suurin osa niistä on niitä epävarmoja teinityttöjä.

toi uikkareissa saunaan meno voipi olla oikeastikkin aika vaarallista. Jos uimapukuun on jäänyt kloorivettä, höyrystyy kloori saunassa kloorikaasuksi joka on erittäin myrkyllistä. Itsellä ainakin uikkarit tuoksuu kloorille vaikka ne olisi hyvin huuhdellut ja kuivattanut, eli kyllä niihin sitä klooria jää.

[QUOTE="minä vaan";25749788]toi uikkareissa saunaan meno voipi olla oikeastikkin aika vaarallista. Jos uimapukuun on jäänyt kloorivettä, höyrystyy kloori saunassa kloorikaasuksi joka on erittäin myrkyllistä. Itsellä ainakin uikkarit tuoksuu kloorille vaikka ne olisi hyvin huuhdellut ja kuivattanut, eli kyllä niihin sitä klooria jää.[/QUOTE]se ei lähde pois muuta kuin pyykkikoneessa, ja se höyrystyy myrkyksi sauna ilmaan kun ne päällä siellä istutaan

[QUOTE="minä vaan";25749788]toi uikkareissa saunaan meno voipi olla oikeastikkin aika vaarallista. Jos uimapukuun on jäänyt kloorivettä, höyrystyy kloori saunassa kloorikaasuksi joka on erittäin myrkyllistä. Itsellä ainakin uikkarit tuoksuu kloorille vaikka ne olisi hyvin huuhdellut ja kuivattanut, eli kyllä niihin sitä klooria jää.[/QUOTE]

Ois ehkä hyvä idea, jos uimahalleissa olisi niiden ei saunaan uima-asuissa -kylttien ohessa kerrottu lyhyesti syy kieltoon. Kieltoa on helpompi rikkoa, kun siihen ei tiedä syytä.

Ois ehkä hyvä idea, jos uimahalleissa olisi niiden ei saunaan uima-asuissa -kylttien ohessa kerrottu lyhyesti syy kieltoon. Kieltoa on helpompi rikkoa, kun siihen ei tiedä syytä.
niin, monet ei varmaan tiedä tuossa uikkarijutussa syytä kieltoon, on varmaan paljon ihmisiä, jotka ei tiedä, että uimaasut erittää myrkyllistä kaasua

• Tykkää
Reactions: pupeltaja

Toisaalta voisi olettaa aikuisten ihmisten, tai yleensä lukutaitoisten ymmärtävän noudattaa sääntöjä... Ei mielestäni jokaista kieltoa ja ohjetta tarvitse selitellä aikuisille ihmisille kuin joillekkin pienille lapsille, toki se saattaisi lisätä ohjeen noudattamista.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="minä vaan";25749788]toi uikkareissa saunaan meno voipi olla oikeastikkin aika vaarallista. Jos uimapukuun on jäänyt kloorivettä, höyrystyy kloori saunassa kloorikaasuksi joka on erittäin myrkyllistä. Itsellä ainakin uikkarit tuoksuu kloorille vaikka ne olisi hyvin huuhdellut ja kuivattanut, eli kyllä niihin sitä klooria jää.[/QUOTE]

Tää on ihan urbaanilegendaa...

Munki mielestä toi syy vois olla hyvin esillä, siis toi uimapuvutta saunaanjuttu, mulle valaisi joku kokeneempi uimahallisaunoja aikoinaan, et ei saa uikkareita tuua saunaan, mulla ne ei ollu päällä vaan kädessä mytyssä, kun edellisellä kerralla oli joku vieny mun uikkarit sieltä silläaikaa kun olin saunomassa ja uikkarit oli siel niille tarkotetussa hyllykössä odottamassa.. nykyään sit vien uikkarit joko sinne lukkokaapeille siks aikaa ku saunon tai sitte piilotan pyyhkeen alle naulakkoon, ettei niitä näy ollenkaan. Mut tohon alkuperäseen, mun mielestä kurittomat lapset on kauheita!

[QUOTE="minä vaan";25750076]Toisaalta voisi olettaa aikuisten ihmisten, tai yleensä lukutaitoisten ymmärtävän noudattaa sääntöjä... Ei mielestäni jokaista kieltoa ja ohjetta tarvitse selitellä aikuisille ihmisille kuin joillekkin pienille lapsille, toki se saattaisi lisätä ohjeen noudattamista.[/QUOTE]

Yleisesti ottaen olen samaa mieltä. Mutta tässä taannoin myönnän menneeni saunaan uikkarissa, kun peflettiä ei ollut tullut mukaan. Oletin, että hallilla olisi ollut niitä kertakäyttöisiä, muttei ollut. Olen aina vain kuvitellut, että todellinen kieltämissyy olisi hygienia, jos kloorista olisin tiennyt, olisin ehkä jättänyt menemättä tuon kerran.

[QUOTE="vieras";25750168]Tää on ihan urbaanilegendaa...[/QUOTE]

ei muuten ole. Uimahallissa kloori on sitoutunut veteen, mutta arvaappa miten käy kun saunalämpötiloissa vesi höyrystyy ja kloori sen mukana. Ei sen veden tarvitse kiehua höyrystyäkseen.

[QUOTE="vieras";25750285]Yleisesti ottaen olen samaa mieltä. Mutta tässä taannoin myönnän menneeni saunaan uikkarissa, kun peflettiä ei ollut tullut mukaan. Oletin, että hallilla olisi ollut niitä kertakäyttöisiä, muttei ollut. Olen aina vain kuvitellut, että todellinen kieltämissyy olisi hygienia, jos kloorista olisin tiennyt, olisin ehkä jättänyt menemättä tuon kerran.[/QUOTE]

Hygienia on varmaan myös syynä tähän kieltoon. Ei sitä klooria niin paljoa ilmaan tule, mutta saattaa aiheuttaa juuri päänsärkyä, hengitystieoireita ym.

[QUOTE="vieras";25749704]monissa kylpylöissä ja uimahalleissa on käyty, ja ikääkin jo on, mutta harvemmin siellä aikuisia naisia näkyy uikkareilla saunassa. Ehkä pari kertaa olen bongannu. Kyllä suurin osa niistä on niitä epävarmoja teinityttöjä.[/QUOTE]

Uin 3 kertaa viikossa, ja ihan joka viikko näen joko jonkuin uikkareissa saunassa tai istumassa uikkareiden päällä saunassa - ihan samalla laill molemmissa tapauksissa kloori haihtuu uikkareista ilmaan. Ja ihan aikuisia naisia ovat.

Ja ihan joka kerta näen jonkun tai useammankin, joka pukee uikkarit päälle pukuhuoneessa, tai jolla on uikkarit jo valmiiksi vaatteiden alla, jotka eivät siis käy suihkussa ilman uima-asua.

Ihan joka kerta näen myös jonkun, joka ei pese meikkejä kasvoistaan, jotkut vesijuoksevat hirmuisessa hajuvesipilvessä, niin että itse meinaa tukehtua.

Tämä kaikki vaikka säännöt ovat isosti kirjoitettuna monella kielellään. Suihkuun ja saunaan ilman uima-asua, peseydy ennen altaaseen menoa ja jopa ohjeistetaan, että hiukset on kasteltava tai käytettävä uimalakkia altaassa.

Yhteistyössä