Rankka valinta...=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh:na
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh:na

Vieras
Olen asunut lasteni kanssa nyt kohta 5kk yksin..Lapset ovat 9,7 &5v:aat..
Asuimme ennen omakotitalossa ,mutta eron takia muutin lasten kanssa kerrostaloon.
Lapset ovat isällään joka toinen vkl.ppu,mutta olen totaalisen puhki lasteni kanssa.Isoin lapsista riehuu koko ajan ,kun ei ole tekemistä..Varsinkin nyt hiihtoloma viikko on ollut minulle täyttä piinaa..
En omista autoa,joten en voi lapsiani juuri minnekkään kuskata ja asumme pienessä kylässä ,jossa ei ole mitään tarjottavaa,mutta työni sitoo minut tänne..Pelkkää tappelua ja meteliä aamusta iltaan=/

miten te muut yh:t pärjäätte lastenne kanssa??

Miksi lapset eivät voi olla isällään enemmän? Kun ovat jo noin isoja ja kaipaavat tekemistä?

Talvilomaksi mummolaan? Tehkää retkiä uimahalliin, pulkkamäkeen, hiihtämään, luistelemaan?

Ei sun auta kuin keksiä sitä tekemistä sille vanhimmalle. Meillä teini aloitti perhon sidonta harrastuksen tänä talvena. 7 vuotiaan kanssa on vähän ongelma keksiä sitä järkevää tekemistä. KEsällä aina helpompaa kun voi olla ulkona enemmän.

Miksi lapset eivät voi olla isällään enemmän? Kun ovat jo noin isoja ja kaipaavat tekemistä?

Talvilomaksi mummolaan? Tehkää retkiä uimahalliin, pulkkamäkeen, hiihtämään, luistelemaan?

Isä on niin paljon töissä,ettei voi ottaa enempää...On aika paljon kaukana töissä ja mummoloita ei ole ...
Olen yrittänyt viedä hiihtämään.luistelemaan yms,mutta mikään ei kelpaa...Kaveritkin oli hiihtolamalla muualla...

Ainakin käsitän tuon asumismuutoksen tuomat haasteet, aivan eri juttu asua ok-talossa kuin "betonilaatikossa"...siis kun lapset ensin tottuneet omaan pihaan, touhuun jne.
Olisko ehkä partio, jokin joukkuelaji tai musiikkijuttu noille vanhemmille lapsille sopiva? Voisiko kuopus käydä kävelyllä, uimassa kanssasi? Vai onko siellä kylällä millaiset harrastuskuviot, kysy vaikka 4h-kerhosta? Vaikeaa kun ei tiedä asuinpaikastasi...
Lomalla vissiin moni potee "ei ole mitään tekemistä"-fiilistä...

Lapset vasta käsittelee eroa. Ja siksi mille ei mikään kelpaa.... Perus normi arkea vaan vielä joku puolvuotta/ vuosi niin alkaa helpottaa. Varmaan ikävöivät kovasti isäänsä. Josko välillä voisivat nähdä iltaisinkin. Voisit kysellä tukiperhettä, niin saisit apuja. Oletko itse ehtinyt käsitellä eroa? Joku eroryhmä voisi auttaa sieltä vois saada lapsetkin vertaistukea...

Ei isä ota luultavasti iltaisinkaan...vaikka olisi samalla paikkakunnalla,koska on vissii "parempaakin" tekemistä eli omia harrastuksia..Olen kyllä kysynyt..=/
Poika harrastaa partiota ja jumpassa käy ...Mutta sitä on viikossa yhteensä 2tuntia..
J juuri tuo omakotitalosta kerrostaloon siirtyminen on ollut lapsille varmasti rankin juttu,kun ei saa olla koko aikaa pihalla missä viihtyisivät...Ainakaan tämä 5vuotias...Ja minun 9v ja 5v ovat erittäin vilkkaita lapsia...

mutta aika paljon yksin lasten kanssa.. me harrastetaan paljon yhdessä ja erikseen ja sitten maittaa uni ajoissa illalla kun on saatu purettua ylimääräset energiat harrasteisiin, siinä jää itselle hiukka aikaa illalla ennen nukkumaanmenoa. ja oon huomannu myös, että ihan tietoisesti kun ei keksi lapsille itse tekemistä, niin jopa alkaa leikit sujua keskenään hyvin.. eli aina ei tarvi olla itse siinä tirehtöörinä, lapsilla pitääkin olla välillä tylsää.. yhdessäolo ihan vaan vaikka ruoanlaiton tai leivonnan merkeissä tai yhdessä sohvalla videon katselu porkkanoita nakerrellen on meidän likkojen mielestä ihan parasta!

kannattaa myös vältellä antamasta lapsille makeaa, se kehittää vaan liikaa virtaa heille ja levottomuutta, säännölliset ruoka-ajat ja muutkin tavat parantavat kaikkien elämänlaatua..

tsemppiä sinne, välillä on vaikeempaa mut sitten se aina helpottaa!!!

Yhteistyössä