Anton nimestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
Poikamme sai nimekseen Anton, sukunimenä tuikitavallinen suomalainen.

Mitä mieltä olette Anton nimestä? Suvussani on yksi henkilö joka ei saa nimeä "kääntymään" suussaan, ei tykkää nimestä ja kertoo sen suoraan. Toiset taas sanovat tykkäävänsä nimestä.

Me itse tykkäämme nimestä. Välillä vaan tuntuu,että ollaanko sittenkin annettu "huono" nimi pojallemme? Kyllä tiedän,että joutuu usein vielä korjaamaan nimesä "Anton yhdellä teellä" - mutta niin joutuvat Miiat, Tiiat ja muut sen tyyliset.

Onko se nimenä muka niin OUTO? Vai tämä sukumme henkilö "vanhanaikainen"?

Ei oo outo...ihan normaali, tavallinen, aika yleinenkin nimi.

Mutta aina on ihmisiä, joilla ei joku ihan tavallinen nimi syystä tai toisesta vaan taivu suussa. Esimerkiksi Matilda ei taivu parin tietämäni ihmisen suussa.

Eiks toi lausuta niiin kuin siin olis kaks T kirjainta? Meil on kans pojalla toisena nimenä Anton ja se lausutaa (ainakin me suomenruotsalaisessa perheessä) Ant-ton. Pitäsikö se sun mielestä siis lausua An-ton?

Nätti nimi on ja kyllä se alkaa tämän yhdenkin henkilön suussa taipua jos vaan haluaa ;) ,,,meidän kuopuksen nimeä saan useesti korjata tyyliin "kahdellä ässällä" ja ilmeisesti äitini ei kauheesti pitänyt nimestä kun sen kuuli kun ilmeisesti tahallaan sitä väänteli ja samoin siskoni suussa nimi olevinaan ei kääntynyt millään.....

Mitä väliä vaikka ei taivu yhden suuhun? Ei mua haittaa vaikka oma isä ei osaa sanoa tyttäreni nimeä joka on niinkin yksinkertainen kuin Ada, lausuu sen aina yhdellä a:lla ada vaikka toki lausutaan aada ja tyttöhän jo topakkana tivaa vieressä miten lausutaan oikein :D

ihan sama! kyllä sen kanssa oppii elämään kun vähän löysää pipoa. isällä aika paha lukihäiriö, jonka olen vasta nyt tajunnut. Kyllä se teidän arjessa se nimi on kuitenkin juuri se oikea ja paras teidän pojallenne. Minusta todella suloinen nimi :)

[QUOTE="vieras";25795037]Meillä on Anttoni kolmantena nimenä. Anton on vaikea nimi. Meillä on ruotsalainen sukunimi, johon on vaikea keksiä suomalaisia nimiä.[/QUOTE]

Meillä kans kolmantena nimenä Anttoni! Ja lapsi syntynyt 1992

Mitä väliä vaikka ei taivu yhden suuhun? Ei mua haittaa vaikka oma isä ei osaa sanoa tyttäreni nimeä joka on niinkin yksinkertainen kuin Ada, lausuu sen aina yhdellä a:lla ada vaikka toki lausutaan aada ja tyttöhän jo topakkana tivaa vieressä miten lausutaan oikein :D

ihan sama! kyllä sen kanssa oppii elämään kun vähän löysää pipoa. isällä aika paha lukihäiriö, jonka olen vasta nyt tajunnut. Kyllä se teidän arjessa se nimi on kuitenkin juuri se oikea ja paras teidän pojallenne. Minusta todella suloinen nimi :)

Meillä kastettiin v.2000 Jasper **** ja heti kastetilaisuuden päätyttyä, anoppi, silloin 70v, kysyi, että" Ai, Asperiini??".. Nyt naurattaa, silloin ehkä ei..

• Tykkää
Reactions: pupeltaja
Isäni nimi, työkaverin (suomenruotsalaisen) pojan nimi. Erilainen, vanha, kaunis. En pidä näistä suomalaisista väännöksistä: tulee tunne etteivät vanhemmat ole ymmärtäneet alkuperäisnimeä tai sen ääntämisasua, ja lapsi nimetään sinnepäin. Jos haluaa lausua suomalaisittain, kannattaa pysytellä perisuomalaisissa nimissä.

Ja todella, kaste ei tarkoita lapsen nimeämistä, vaan seurakunnan jäseneksi ottamista.

Yhteistyössä