En voi sietää raskaana olevan ystäväni tupakointia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apsi"

Vieras
Mitä tehdä? En vain pääse asiasta yli. Olen itsekin raskaana ja tekee aivan äärettömän pahaa seurata ystäväni tupakointia. Tämä vaikuttaa todella paljon ystävyyteemme, kun en oikein haluaisi nähdäkään häntä. Kyseessä on hyvä ystäväni. Olen yrittänyt alkuraskaudessa sanoa asiasta rakentavassa hengessä, ei apua. Neuvolassa asiaa (hänen sanojensa mukaan ainakin) vähätellään. Lopettamisesta tulee kuulemma suurempi stressi?!? Mutta eikö stressi kuulu normaaliin elämään? En voi tajuta, miten tutkitusti vaarallinen tupakointi voisi olla pienempi paha :(. Olen pikkusieluinen ihminen, mutta en pääse näistä ajatuksista eroon.

[QUOTE="tipu";25807791]Voisitko hankkia jotain tietolehtisiä tai tulostaa netistä jotain faktaa aiheesta ja antaa hänelle luettavaksi?[/QUOTE]

Mä ainakin tiesin kaiken tupakoinnin vaaroista mutta ei se mitään auttanut. Usko pois, kaikki tupakoitsijat kyllä tietää mitä paskaa se aiheuttaa.

Mä ainakin tiesin kaiken tupakoinnin vaaroista mutta ei se mitään auttanut. Usko pois, kaikki tupakoitsijat kyllä tietää mitä paskaa se aiheuttaa.

Välillä mietin, tietääkö ystäväni. Ehkä hän sulkeistaa asian jotenkin ulkopuolelleen. Alussa yritin vaivihkaa antaa luettavaksi aiheeseen liittyvää. Nyt en enää halua olla itsekin raskaana oleva tyyppi joka jakelee "huonommalleen" ohjelappusia. Pakko kai vain olla olematta tekemisissä loppuraskauden ajan :(. Ihmettelen tosiaan, miksi tupakointia ei voi lopettaa jo lasta yrittäessään. Muutamasta muustakin asiasta joutuu luopumaan kun lapsen saa...

Niin muakin vitutti katsoa kaverin tupakointia vatsa pystyssä, mutta jos toinen on vahvasti sitä mieltä ettei siitä mitään haittaa voi olla kun isommatkin lapset on ok ja vetoaa tohon hiton stressiin niin parempi pitää suu kiinni kun alkaa väittelemään pölön kanssa. Mutta otti niin paljon päähän että en jaksanut kovin usein ko. tyyppiä tavatakaan...

Kun olin koulussa amiskassa, 44-vuotias nainen luokaltamme alkoi odottamaan kaksosia (halusivat vielä lapsen, niin hedelmöityshoidolla onnistuivat). Teki pahaa, kun nainen tupakoi joka välitunti kuten ennenkin. Lapset ovat nyt 5-vuotiaita ja yhdellä reuma ja toisella puheenkehityksessä häikkää, lieköhän johtunut tupakoinnista? Ihmettelen vaan, miksi pitää polttaa, jos hankkimalla hankitaan niitä lapsia, kuten käydään kalliissa hedelmöityshoidossa? Luulisi silloin arvostavan tulevien lapsiensa terveyttä niin että koittaisi olla tupakoimatta edes raskauden ajan.

Yhteistyössä