Vain yh, katkera yh jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska olen elämässäni ja palstallakin lukenut usein, että joitakin katkeroittaa kovasti yksinhuoltajuus. On myös niitä joita ei katkeroita, ehkä jopa puolet. Mutta on paljon katkeria jotka ovat ilkeitä toisille

Entäs ne katkerat rouva-ihmiset, joita on tämäkin palsta täynnä?!
Miksei koskaan muistuteta että "oletpa katkera vaimo". Aina vain yyhoot on niitä katkeria mukamas.
Vaikka tälläkin palstalla minusta tuntuu, että yksinhuoltajilla menee kaikkein parhaiten elämässä, en ainakaan ole usein törmännyt elämäänsä kypsiin yksinhuoltajiin täällä.. kun taas niitä ukoistaan valittajia on joka lähtöön ja tilanteeseen.

[QUOTE="Minda Eloise";25810448]Yh voi myös olla leski. Typerä yh kun valitsi lastensa isäksi miehen joka voi kuolla.[/QUOTE]

Mutta miksi leski-yh olisi ylempiarvoinen kuin muutkaan yh:t. Naurattaa vaan, kun aina vedetään tämä leskikortti esiin, ihan kuin se olis ainoa hyväksyttävä syy olla yh.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: fortunate ja tiiru
Kuka on niin tollo että vehtaa niin monen miehen kanssa ettei edes tiedä lapsensa isää? Mistä tuollainen luulo edes on lähtöisin? Haukkuminen kolahtaa kyllä, koska se loukkaa. Raivostuttaa, että tulee kohdelluksi luuserina vain siksi, ettei ole miestä perheessä. Miksi äitejä arvostellaan sen mukaan, että onko perheessä mies vai ei? Vielä nykyäänkin ilmeisesti arvostellaan naista sen mukaan, että onko mies kuvioissa vai ei... Eron jälkeen oli jonkin aikaa hankalaa, myönnän, mutta nyt en enää halua ketään "uhkaamaan" itsenäisyyttäni. Ja kyllä, tyttäreni tuntee isänsä.

Olenhan minäkin saanut arvostelua osakseni ihan irl. Itse en niistä niinkään piittaa,mutta se mua ärsyttää kyllä kun kukaan ei voi ymmärtää miksi olen kouluttamaton,eihän sairaudet voi olla koulutuksen esteenä mitenkään,kun eihän mulla mitään ulkoisia "vammoja" näy. Ja sitten jatketaan juuri näillä kouluttamaton yh jutuilla.

Mutta antaa puhua,jos tahtovat. Onneksi itse tiedän miten oikeasti on asiat :)

Ainahan se on niin, että muutama mätä omena pilaa koko pakan. Pari kertaa tullut täälläkin vastaan ihan ihmeyh-mammoja, jotka alkaa ilkeillä eksälleen/eksän nyksälle (vittu mitä sanoja... :D) ja yleensäkin sille kolmannelle osapuolelle ja käyttää pahimmissa tapauksissa lapsia välikappaleena.

Ne on niitä katkeroituneita, mutta itse eivät sitä näe, vaan kaikki paha on siinä eksässä jne. Tunnen itse montakin yh-vanhempaa, eikä tuntemani ole jämähtäneet siihen eksän tiirailuun, vaan hommat on hoidettu aikuismaisesti ja lapsella on eron jälkeen säilynyt hyvät suhteet molempiin vanhempiinsa, KUTEN PITÄIS OLLAKIN.

[QUOTE="vieras";25812886]
Ne on niitä katkeroituneita, mutta itse eivät sitä näe, vaan kaikki paha on siinä eksässä jne. [/QUOTE]

Tuo on muuten todella surullista ja ihan rehellisesti voin tunnustaa, että muutamaa tuttavaa on tenhyt mieli vetää korville...ettei aikuiset ihmiset pääse omien kaunojensa yli sen vertaa, että pystyisivät ajattelemaan lapsensa parasta :kieh:

...lainasin näköjään vähän väärästä kohdasta :xmas:

Viimeksi muokattu:
Entäs ne katkerat rouva-ihmiset, joita on tämäkin palsta täynnä?!
Miksei koskaan muistuteta että "oletpa katkera vaimo". Aina vain yyhoot on niitä katkeria mukamas.
Vaikka tälläkin palstalla minusta tuntuu, että yksinhuoltajilla menee kaikkein parhaiten elämässä, en ainakaan ole usein törmännyt elämäänsä kypsiin yksinhuoltajiin täällä.. kun taas niitä ukoistaan valittajia on joka lähtöön ja tilanteeseen.

No tähän heittäisin eriävän mielipiteen; en ole koskaan todellisuudessa törmännyt niin moneen katkeraan yh:hon, kuin täällä. Itseasiassa en tosielämässä katkeria yksinhuoltajia edes tunne. Täällä taas viha paistaa kirjoitusten läpi tyyliin: "mies otti uuden, en anna tavata lapsia, kun lapset ei tule toimeen miehen nykyisen muijan kanssa...", mikä on ihan järjetöntä!

Ja mitä tuohon rouva-juttuun tulee, niin hyvin paljon täällä tulee vastaan myös rouvittelua, varsinkin kun yritetään hämmentää hieman ja "järkyttää" onnellisesti naimisissa olevia äitejä tyyliin; kyllä sunkin mies pettää ja joskus jättää, haahaa....

On tää vaan niin ihana tää palsta ;)

[QUOTE="vieras";25813176]No tähän heittäisin eriävän mielipiteen; en ole koskaan todellisuudessa törmännyt niin moneen katkeraan yh:hon, kuin täällä. Itseasiassa en tosielämässä katkeria yksinhuoltajia edes tunne. Täällä taas viha paistaa kirjoitusten läpi tyyliin: "mies otti uuden, en anna tavata lapsia, kun lapset ei tule toimeen miehen nykyisen muijan kanssa...", mikä on ihan järjetöntä!

Ja mitä tuohon rouva-juttuun tulee, niin hyvin paljon täällä tulee vastaan myös rouvittelua, varsinkin kun yritetään hämmentää hieman ja "järkyttää" onnellisesti naimisissa olevia äitejä tyyliin; kyllä sunkin mies pettää ja joskus jättää, haahaa....

On tää vaan niin ihana tää palsta ;)[/QUOTE]

Juu, riippuu varmaan "miltä puolelta" näitä viestejä täällä lukee, että mikä pistää eniten silmään ja mitä muistaa tms. On tää metka paikka.. :xmas:

Tänköhän takia baareissa puhutaan myös "kiimaisista yh:ista". :laugh:

Ei vaiskaan, mun mielestä yh-sanassa ei ole mitään ala-arvoista, se vaan kertoo elämäntilanteesta. Kuka tahansa voi joutua siihen, ei tarvi olla mitenkään epäonnistuja elämässä.

No varmaan joo. :D
Harmi vaan, etten pääse juurikaan ikinä baariin. Ja silloinkaan en tajua metsästää sieltä seksiä kun joskus pääsen. :snotty:

Yks juttu muuten vielä mikä mua kyrsii on se, että naispuolinen yksinhuoltaja on helposti "epäonnistunut" ym schaibaa, mutta miespuolinen yksinhuoltaja on SANKARI.
Ja naispuolisen yksinhuoltajan laps(i)en isää ei kukaan suunnilleen edes muista, pahimmassa tapauksessa ajatellaan, että hän on joutunut "huijauksen" uhriksi..voi uhriparkaa.
Ja taas miespuolisen yksinhuoltajan laps(i)en äiti on sydämetön ja julma akka, hyi olkoon, lapsensa hylkäsi!
Reilu peli. :D

• Tykkää
Reactions: nöppönen ja tiiru
Miksi äiti ei voi olla vaan äiti. En minä ainakaan pidä itteäni minään yh:na, vaan äitinä.
Eihän naimisissa olevia äitejäkään kutsuta rouva-äideiksi.

Mitä sillä on väliä onko perheessä miestä vai ei ole. Itse en ole koskaan edes kuvitellut perheeseeni miestä, vain lapsen ja mahdollisesti koiran.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt naisia jotka etsii kumppania pakonomaisesti heti erottuaan, ihan sama minkälainen mies, kunhan on mies.
Miksei voi olla yksin? Ei lapsetkaan tykkää jos äidillä on jatkuvasti uusi. Mä kunnioitan sellaisia yksinhuoltajia, jotka keskittyy lapsiensa kasvattamiseen sen sijaan että haikailevat kaksilahkeisten perään. Mulla ei ole ollut vaikeuksia päinvastoin on ihanaa kun saa vallata sohvan illalla ihan yksin, katsoa tv:stä mitä huvittaa ja mennä nukkumaan YKSIN. Mä inhoan jos siinä on joku könyämässä ja tönimässä. En kyllä halua seksiäkään että... :)

Miksi äiti ei voi olla vaan äiti. En minä ainakaan pidä itteäni minään yh:na, vaan äitinä.
Eihän naimisissa olevia äitejäkään kutsuta rouva-äideiksi.

Mitä sillä on väliä onko perheessä miestä vai ei ole. Itse en ole koskaan edes kuvitellut perheeseeni miestä, vain lapsen ja mahdollisesti koiran.

Sovitaan, että kutsutaan sua tästä lähtien vaan äidiksi ja voit ohittaa ne katkeria yh-juttuja pursuavat aloitukset tyystin :D ;)

Mä en ole koskaan ymmärtänyt naisia jotka etsii kumppania pakonomaisesti heti erottuaan, ihan sama minkälainen mies, kunhan on mies.
Miksei voi olla yksin? Ei lapsetkaan tykkää jos äidillä on jatkuvasti uusi. Mä kunnioitan sellaisia yksinhuoltajia, jotka keskittyy lapsiensa kasvattamiseen sen sijaan että haikailevat kaksilahkeisten perään. Mulla ei ole ollut vaikeuksia päinvastoin on ihanaa kun saa vallata sohvan illalla ihan yksin, katsoa tv:stä mitä huvittaa ja mennä nukkumaan YKSIN. Mä inhoan jos siinä on joku könyämässä ja tönimässä. En kyllä halua seksiäkään että... :)

Musta vaan tuntuu, että miehet ne enemmän niitä läheisriippuvaisia on, naiset ei niinkään. Mutta taas johtunee siitä, että omat yh-kaverit on jo hiukka vanhempaa väkeä, kuin jotkut palstan yh:t.

Mun on vaan pakko sanoa etten ole "oikeassa elämässä" törmännyt mihinkään sellasiin jaoitteluihin kahden tai yhden vanhemman perheisiin liittyen kuin tällä palstalla.

Tai sitten se johtuu vain siitä että mieluummin vähän välttelen ihmisiä kuin olisin koko ajan jossain jauhamassa schaibaa toisista ja lokeroimassa ihmisiä jonkun täysin ihmisen minään liittymättömän asian perusteella...

ja taas nousee karvat pystyyn, ku käytetään termejä. Yh=yksinhuoltaja ei niinkään parisuhdetermi, joten ei millään voi miettiä, et vaihtoehdot on joko parisuhteessa tai yh. Yksinhuoltaja ja yhteishuoltaja taas kertoo vanhemman suhteesta lapseen. Eli voi olla parisuhteessa oleva yksinhuoltaja/yhteishuoltaja.

Sunko mielestä pitäisi olla loppuelämä yksin? Ei saa enää haluta uutta onnea parisuhteen muodossa, saada mahdollisesti lisää lapsia?

Enkä nyt tarkoita, että heti eron jälkeen pitää olla uusi vaan kai sitä nyt joskus saa haluta uuden parisuhteen.

Mä olen äiti, mutta olen myös nainen.

Viimeksi muokattu:
No varmaan joo. :D
Harmi vaan, etten pääse juurikaan ikinä baariin. Ja silloinkaan en tajua metsästää sieltä seksiä kun joskus pääsen. :snotty:

Yks juttu muuten vielä mikä mua kyrsii on se, että naispuolinen yksinhuoltaja on helposti "epäonnistunut" ym schaibaa, mutta miespuolinen yksinhuoltaja on SANKARI.
Ja naispuolisen yksinhuoltajan laps(i)en isää ei kukaan suunnilleen edes muista, pahimmassa tapauksessa ajatellaan, että hän on joutunut "huijauksen" uhriksi..voi uhriparkaa.
Ja taas miespuolisen yksinhuoltajan laps(i)en äiti on sydämetön ja julma akka, hyi olkoon, lapsensa hylkäsi!
Reilu peli. :D

Niin totta! :D

Yhteistyössä