No mikäs se nyt sitten on se virallinen ikäraja uimahallissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kai mitään virallista ikää ole edes olemassa.
Itse pitäisin sitä 8v koska se on ikäraja meidän uimahallissa kun lapsi ei tarvitse vähintään 15vuotiasta ohjaajaa mukaan uimaan vaan voi mennä yksin (jos uimataitoinen).

By the way, onks uimahallleissa millaisia ikärajoja että lapset saa ilman vanhempia yksikseen mennä uimaan? Tuli vaan mieleen kun meidän 11v kävi eilen luokkakaverinsa kanssa. Poika on tosi pienikokoinen (menis melkein 8-9-vuotiaasta) muttei mitään oltu kassalla kyselty. Enkä löytänyt ko. hallin sivuiltakaan mitään mainintaa asiasta.

Ei kai mitään virallista ikää ole edes olemassa.
Itse pitäisin sitä 8v koska se on ikäraja meidän uimahallissa kun lapsi ei tarvitse vähintään 15vuotiasta ohjaajaa mukaan uimaan vaan voi mennä yksin (jos uimataitoinen).

Juuri tätä mäkin olen ajatellut. Se, että poika menisi miesten puolelle tarkoittaa tietenkin myös sitä että menee sieltä yksin myös altaille, jossa tavataan.

Taitaa olla ihan hallikohtaisia nuo säännöt, minkäikäiset saa mennä vielä vastakkaisen sukupuolen puolelle ja minkä ikäisenä pääsee ilman aikuista uimaan.

Esim. Caribiassa pitää alle 14 v olla aikuinen mukana.

Minusta tuo 8 tuntuu järkevältä rajalta. Vaikka joku voi pärjää jo esim. 6 vuotiaana ja suurin osa siinä 7:n vuoden tienoilla.
Esim. vaikkei vielä osaa uida ( kun mainitsit tuon altaille menon) niin luonteesta riippuen pystyy aiemmin sopimaan tapaamisen ennen altaita.
Mutta tottakai olisi turvallisinta pitää silmällä koko aika ennen uintitaitoa.

No ei uimataitoa kyllä minään rajana voi pitää.
Meidän 4-vuotias on todella taitava uimari, mutta ei häntä silti voisi yksin päästää puku-, pesu- ja saunatiloihin.
Ja toisaalta uimataidottomia aikuisiakin löytyy suomenmaasta yllättävän paljon.

Yli puolet 7- vuotiaista ei ole vielä koululaisia by the way..mun logiikkani mukaan.

No tähän vuodenaikaan osa eskareista on jo täyttänyt 7 (mutta suurin osa varmaan on vielä 6, kun eletään vasta maaliskuuta).
Sen sijaan suurin osa ekaluokkalaisista on edelleen 7 ja täyttää 8 vasta myöhemmin tänä vuonna.
Eli minun logiikkani mukaan tällä hetkellä (7.3.2012) suurin osa 7-vuotiaista ON KOULULAISIA!

[QUOTE="mhm";25821273]No tähän vuodenaikaan osa eskareista on jo täyttänyt 7 (mutta suurin osa varmaan on vielä 6, kun eletään vasta maaliskuuta).
Sen sijaan suurin osa ekaluokkalaisista on edelleen 7 ja täyttää 8 vasta myöhemmin tänä vuonna.
Eli minun logiikkani mukaan tällä hetkellä (7.3.2012) suurin osa 7-vuotiaista ON KOULULAISIA![/QUOTE]
Näin mäkin asian järkeilin.

[QUOTE="mhm";25821273]No tähän vuodenaikaan osa eskareista on jo täyttänyt 7 (mutta suurin osa varmaan on vielä 6, kun eletään vasta maaliskuuta).
Eli minun logiikkani mukaan tällä hetkellä (7.3.2012) suurin osa 7-vuotiaista ON KOULULAISIA![/QUOTE]

No onhan niitä muitakin hetkiä.
Eikö tässä nyt ole kyse yleensä ikärajasta. Koulu alkaa elokuussa sinä vuonna 7 vuotta täyttävillä. Niin eiköhän suurin osa lapsista ole siihen mennessä täyttänyt 7. Mitenköhän toi nyt menee, joka tapauksessa useimmat lapset ehtivät olla 7 vuotiaita ennen koulun alkua.

By the way, onks uimahallleissa millaisia ikärajoja että lapset saa ilman vanhempia yksikseen mennä uimaan? Tuli vaan mieleen kun meidän 11v kävi eilen luokkakaverinsa kanssa. Poika on tosi pienikokoinen (menis melkein 8-9-vuotiaasta) muttei mitään oltu kassalla kyselty. Enkä löytänyt ko. hallin sivuiltakaan mitään mainintaa asiasta.

Tytär kävi varmaan 11v jo kaveri(e)n kanssa uimassa uimahallissa keskenään. Osasivat kaikki uida hyvin, ei ollut mitään ongelmia koskaan :)

Yhteistyössä