Lapsen korvikset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "malla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"malla"

Vieras
Heissan kaikille lukijoille,

Onko teidän lapsilla korvikset? Onko ne märkineet enää alun jälkeen?

Meidän tytöllä on ollut korvikset nyt n. 5 kk. Aluksi paranivat tosi hienosti. Koko talven lävistykset kuitenkin märkineet aika ajoin. Ovat aina muutaman viikon kunnossa ja taas alkaa jompi kumpi märkiä. Mistähän tämä johtuu? Ollaan käytetty kultaisia renkaita ja kokeiltu myös hopeisia ja kultaisia nappeja, mutta niilläkin sama juttu. Puhdistellaan haavanpuhdistusaineella aina märkiessä, muuten saavat olla rauhassa.

Osaako joku neuvoa? Välillä tekisi mieli ottaa kok korut pois, kun toinen itkee puhdistettaessa =(

Meillä tyttö sai korvikset joululahjaksi.
Alkuun eivät märkineet ollenkaan kun niitä hoidettiin hyvin.
Sen jälkeen kerran olivat vähän punottovat ja arat (pikkuveli oli vahingossa vetänyt korviksesta niin, että se lähti irti). Taas hoidettiin ja siivottiin eivätkä ruvenneet kunnolla märkimään.

Ei siis ole märkinyt lainkaan.
Eihän niiden nyt pitäisi enää markiä eli jotain on kyllä pielessä.

on korvikset,ei ole koskaan mätinyt eikä ole ollut mitään muitakaan ongelmia..ehkäpä tytölläsi on allergia eikä muut kuin täysin kultaiset korvikset käy?onko korviksissa nikkeliä?

hmm,mulla märkii näin aikuis iälläkin viellä.mulla tosin auttaa kultaset renkaat,muuta en voi käyttää.ja jos otan pois nää korvikset vaik viikoks ni toinen korva on jo umpeutunut sisältäpäin.joillakin ihmisillä on vaan enempi ongelmia kehon vierasesineisiin.mitä mieltä sun tyttö on,haluuko jatkaa korviksien kanssa vai olla ilman?

Onko tytölläsi nikkeliallergia? Tai jokin muu allergia? Toki lävistykset voivat tulehtua myös, jos niitä kovasti likaisilla käsillä koskee. Itselle auttoi vesipesu päivittäin ja jos kovin kerää märkää, niin teepuuöljyä olen käyttänyt. Kannattaa kokeilla pitää titaanisia koruja, joita käytetään myös muihin lävistyksiin. Niitä saa lävistysliikkeistä, tosin kovin pienten ja sirojen korujen löytyminen voi olla tuurista kiinni.

Kultaiset renkaat on ollut nyt varmaan pari kuukautta ja molemmat korvat (eri aikaan) on ehtinyt jo märkimään. Se alkaa niin jännästi yhtäkkiä. Esim. viime viikonloppuna lauantaiaamuna tarkistin tytön korvat ja sunnuntaina iltapäivällä, kun tuli mummolasta, oli toisessa korvassa oikein keltainen patti reiän vieressä.. Ei edes koskettele korviaan, ainakaan, kun olen näkemässä eikä kyllä sanonut kysyttäessä niitä koskettelevan...

Tyttö itse ei haluaisi korviksista luopua. Nikkeliallergiasta ei tietoa, kun tyttö on vasta 5 -vuotias eikä koruja olla ennen tätä käytetty.

Ei mun muksuilla, mutta kun mulle muksuna korvikset laitettiin, ne märki, märki ja märki.
Ihan tajuttoman kauan.
Jossakin vaiheessa luovuin koruista, kun oli jatkuvasti jotakin ongelmaa.

Samoin aikuisiällä aina regoi korvat jos pistin korvikset, seuraavana päivänä kutinasta tiesi korviksia käyttäneensä.

Nyt sitten toista vuotta sitten päätin pistää korvikset pysyvästi korviin, eikä reiät olleet umpeutuneet vaikka korviksia ei ole yli 10 vuoteen reissä ollut.

Pari päivää vähän kutisi, mutta sitten meni ohi, eikä sen jälkeen ole vaivanneet.

Koskaan en ole käyttänyt kuin aitoja korviksia, rihkamaa tai edes hopeaa en pystyisi pitmään kuin varmaan tunnin.

Yhteistyössä